לה דולצ'ה ויטה: מסע קולינרי באיטליה

טוסקנה, איטליה |צילום: Shutterstock
טוסקנה, איטליה |צילום: Shutterstock

למלכת הקולינריה העולמיתי יש הרבה מה להציע מלבד גלידת פיסטוק וספגטי בולונז. ארבעה אירועים מפנקי חך שמציעה איטליה לחודש אוקטובר

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מנשנשים

אחד התענוגות הגדולים של הסתיו הוא ניחוח הערמונים הקלויים שתקופת הבשלתם נחגגת בפסטיבלים מסורתיים ברחבי איטליה. בחבל טוסקנה נערכים כמה מהפופולריים ביותר, בהם זה הנערך במראדי (Marradi). החגיגות הנערכות בכל יום ראשון במהלך אוקטובר מלוות במופעי רחוב ומוזיקה, אטרקציות לילדים ודוכני מזון גדושים במטעמים המבוססים על ערמונים ולצדם יין חם. בעיירה הקטנטונת קפרזה מיכלאנג'לו מצפים לכם לצד אלו גם מופעי פולקלור, צעדת סוסים, תערוכות של אמנים מקומיים וסיורים מודרכים.

מתי:

בסופי השבוע במהלך אוקטובר. המועדים משתנים ורצוי להתעדכן על פי האזור הרלוונטי.

כמהין לבנה | צילום: Shutterstock
כמהין לבנה | צילום: Shutterstock

אוכלים

מבין כל פלאיה הגסטרונומיים של איטליה אחד הנחשקים ביותר הוא פטריית הכמהין הלבנה. במהלך חודשי אוקטובר ונובמבר תוכלו להצטרף ל"ציידי הכמהין" היוצאים עם שחר ליערות כדי לאתר את הפטרייה החבויה במעבה האדמה. עונת הכמהין נחגגת בסתיו בפסטיבלים ססגוניים, שהמפורסם מכולם מתקיים באלבה שבחבל פיימונטה. שם יחכו לכם דוכנים עם שלל מטעמים המבוססים על הפטרייה הנחשקת. שיאו של הפסטיבל הוא מרוץ הפאליו המסורתי, שבו מתחרים נציגי האזורים השונים בדהירה על חמורים, והמכירה הפומבית של הטרטופי ביאנקי (הכמהין הלבנה) בטירה עתיקה, שבה יילחמו זה בזה שפים עטורי כוכבי מישלן על הפטריות הנדירות. לצד כל אלו ייערכו גם פסטיבל יין, מופעי מוזיקה חיה ואירועים ססגוניים כמו "הילולת הטרטופו" ו"השיבה לימי הביניים", שבמהלכם יהפוך המרכז העתיק של העיר לכפר מימי הביניים.

מתי:

15.11־10.10, ימי שבת וא'
fieradeltartufo.org

שותים

אחרי כל החגיגה הגסטרונומית הזו מי שירצה לשטוף את האוכל עם קצת יין משובח, מוזמן לקפוץ לחגיגות הבציר בברדולינו (Bardolino) שלגדות אגם גארדה, שבה מתקיים החודש פסטיבל יין ססגוני במיוחד. במשך חמשת ימי הפסטיבל, הנערך לכבוד הבשלתו והפצתו של יין ברדולינו החדש, ייהנו המבקרים מטעימות יין, יריד מזון, מופעי בידור ומוזיקה, מופע זיקוקים ועוד.

מתי:
1־5 באוקטובר

bardolinotop.it

טוסקנה, איטליה |צילום: Shutterstock
טוסקנה, איטליה |צילום: Shutterstock

מקנחים

אל תחמיצו את פסטיבל השוקולד הבינלאומי Eurochocolate בפרוג'ה, בירת חבל אומבריה. הררי שוקולד מכל סוג וטעם של מיטב השוקולטיירים, פירות מזוגגים בשוקולד, סדנאות שוקולד ואמנים המפסלים פסלי ענק מרהיבים משוקולד. בנוסף לכל אלו תמצאו כאן גם מוזיאון שוקולד, תצוגת אופנה שוקולדית וספא מיוחד עם טיפולי יופי על טהרת המתוק הזה. תוכלו לסיים את היום במלון השוקולד Etruscan Chocohotel, לבחור קומה בהתאם לסוג השוקולד המועדף עליכם ולפתוח את בוקר המחרת בארוחת בוקר שוקולדית במיוחד.

מתי:

16-25 באוקטובר
bellaumbria.net

חדרים שוקולדים במלון Etruscan Chocohotel | צילום: יח"צ
חדרים שוקולדים במלון Etruscan Chocohotel | צילום: יח"צ