תענוגות אלזס

הקוגלהוף של בולנז'רי או וייה סטרבור. צילום: Boulangerie au Vieux Strasbourg
הקוגלהוף של בולנז'רי או וייה סטרבור. צילום: Boulangerie au Vieux Strasbourg

יומיים ספונטניים בעיר שטרסבורג התבררו כחלום קולינרי שכלל גבינות משובחות, מאפים שאי אפשר לעמוד בפניהם ומסעדה אחת מושלמת

88 שיתופים | 132 צפיות

כשתכננו להגיע לשטרסבורג (Strasbourg) בתום טיול באלזס, לא ידענו עליה הרבה מלבד העובדה שיש בה קתדרלה מרשימה. ואולם, בגלל שבצרפת אי אפשר לטעות, החלטנו בכל זאת להקדיש לעיר יומיים. העיתוי התברר כמושלם, בדיוק בזמן חגיגות תחילת הבציר שהציפו את העיר בחוגגים.

פרחים מגבינה קשה

באחת הכיכרות נתקלנו בפסטיבל יין וקולינריה עם דוכנים לממכר שוקרוט (Choucroute, תבשיל נתחי חזיר וכרוב כבוש), גבינות, נקניקי בוטיק ומאפים. בדוכן הגבינות לה קלוש א-פרומאז' (La Cloche à Fromage) נעצרנו ליד בחור צעיר שפיסל בגושי גבינה קשה. בעזרת סכין חדה הוא יצר תבליטי פרחים יפהפיים ונראה כמנותק מההמולה שמסביב. חיכינו בסבלנות שיסיים ושאלנו לפשר האמנות המוזרה. הבחור חייך וסיפר שהוא עוסק בכך כתחביב ושלמשפחתו יש חנות גבינות בעיר. לקחנו כרטיס ביקור וקבענו להיפגש למחרת בחנות (כתובת: 4 Rue du Noyer), שהתבררה כמכרה זהב. תחקרנו אותו עוד קצת על הגילוף בגבינה והוא סיפר שזה עיסוק פופולרי בעולם, שנערכות תחרויות בתחום ושהוא למד לגלף בגבינה מסרטים באינטרנט. תוך כדי טעימות נדיבות הוא המליץ על גבינות שיחזיקו מעמד עד לארץ וארז אותן היטב בוואקום.

אמנות גילוף הגבינה בדוכן לה קלוש א־פרומאז'. צילום: שרון בן־דוד
אמנות גילוף הגבינה בדוכן לה קלוש א־פרומאז'. צילום: שרון בן־דוד

בגט עם מדליה

מאותו פסטיבל יצאנו עם עוד אוצר – בולנז'רי או וייה סטרסבור ( Boulangerie Au Vieux Strasbourg) – מאפייה מהחלומות עם לחמים וקרואסונים שאי אפשר לעמוד בפניהם (כתובת: 10 Rue de la division Leclerc). עם זאת, אותנו עניין דווקא הקוגלהוף (Kugelhupf), עוגה מסורתית שנפוצה באלזס ובמדינות דוברות הגרמנית שמסביב. העיקרון פשוט – עוגת ספוג בתבנית טבעת גבוהה עם צימוקים, שקדים וציפוי אבקת סוכר. העוגה נאפית גם בגודל אישי, אז כמובן שהצטיידנו באחת כזו ובבגט, שהתברר שזכה במדליית כסף בתחרות מקצועית מקומית. בשיחה שחצייה בצרפתית וחצייה בגרמנית ביקשנו מבעלת המקום המלצה על מסעדה טובה לערב האחרון בצרפת, והיא כיוונה אותנו ללה קמבוז (La Cambuse), מסעדה צרפתית מודרנית בעלת כוכב מישלן (כתובת: 1 Rue des Dentelles). את החוויה קשה לתאר במילים. בחלל קטנטן המעוצב כסלון של יאכטה הוגשו לנו מנות שהן שילוב של מטבח צרפתי ומטבח קריבי, כמו לברק מאודה בחלב קוקוס המוגש על עלה בננה או סלט סרטנים עם עלי מנטה. שילמנו 130 אירו לזוג, כולל יין, והתנחמנו בעובדה שבתל אביב זה היה עולה לנו יותר.

שרון בן-דוד – כתבת טיולים וקולינריה

טיפ לדרך

אחד המאכלים המסורתיים של אלזס הוא הטארט פלמבה (Tarte Flambée), ובקיצור "פלאמה" (Flammée) – סוג של פיצה שאפשר למצוא בכל מאפייה ומסעדה. במסעדת פלאם אנד קו (Flamme & Co) שבשטרסבורג (כתובת: 53-55 Grand'rue) מגישים גרסאות מתוחכמות יותר עם שילובים מעניינים של בשר, דגים ופירות ים וגם פלאם צמחוני. העיצוב המתוחכם והאווירה השיקית מזריקים למנה הקלאסית דם חדש.

להזמנת מקום בבית מלון

kaftor-07