חופשה בספרינט

קוויקי בקרפטוס | צילום: יח"צ
קוויקי בקרפטוס | צילום: יח"צ

רגעים אחרונים של קיץ מזמנים חופשות בזק ביעדים זולים ונגישים. האי קרפאטוס ביוון מספק אופציית בריחה מעולה לעונה הבלתי אפשרית, ויש גם כמה המלצות למי שנשאר בארץ

88 שיתופים | 132 צפיות

מסקרן מאוד לראות איך תתמודד בירת האוזו והפטה עם המשבר העמוק שפוקד אותה, אולם נראה שהאיומים של אנגלה מרקל לא הפחידו את התייר הישראלי, ויוון ממשיכה להיות יעד תיירות סופר אטרקטיבי. שני האיים הגדולים ביוון, רודוס וכרתים, אוחזים בתואר היעדים הפופולריים ביותר, ומהווים תחליף לאילת היקרה, עד כדי כך שסיור אקראי במרכזם הופך למפגש מרגש מתקופת הצבא, הלימודים או החופשה הקודמת.

למי שרוצה לברוח מההמולה נפתחה אופציה ישירה וזולה המתאימה בדיוק לחופשת הרגע האחרון של סוף הקיץ. באי קרפאטוס (שנשמע בדיוק כמו שחופשה ביוון צריכה להישמע) יש פיסות חוף אלוהיות על רקע נופים הרריים ודרמטיים, וכל זה במרחק שעת טיסה אחת. באי הקטנטן (374 קמ"ר בלבד) 70 (!) חופים צלולים, יש בו כ־3,000 תושבים לערך ואפשרויות אירוח מגוונות החל מדירות נעימות המתאימות למשפחות ומלונות 4 ו־5 כוכבים. בקרפאטוס 2,500 מקומות לינה בסך הכל, אבל בכל רגע נתון לא תמצאו בו יותר מ־120 ישראלים. זה המקום לשחק אותה תוריסטים. סדר היום מבטיח התנתקות מוחלטת. דמיינו לכם שיט בצהריים מול נופים מעוררי השתאות כשמוזיקה יוונית ברקע. מדי פעם צוללים אל חופי הטורקיז המהפנטים של האי. בערב עולים מרחובות עיר הבירה פיגאדיה צלילי שירה של קטרינה סטניסי – המוכר בישראל כשירו של חיים משה "הקולות של פיראוס". בטברנה שממנה בוקעת המוזיקה מופיעים נגנים וזמרים מקומיים בשירה אותנטית לצד אוזו, יין מקומי ואוכל יווני משובח. היוונים מזכירים את הישראלים והדבר יוצר תחושה ביתית ונינוחה בכל מקום באי.

את האי כולו אפשר לחקור ביומיים של נסיעה בכבישים, לבקר ולהתרשם מאתרים היסטוריים וכפרים מקומיים, אולם המרתק והמרשים מבין כולם הוא כפר אולימפוס שבצפון האי שנבנה על רכס הררי. החיים בכפר כאילו עצרו מלכת: הילידים עדיין לובשים בגדים מסורתיים ומתפרנסים ממכירת מזכרות ועבודות עור. אחרי שסופגים את האווירה אפשר להתפנות להתפנק בבטן־גב באחד החופים הסמוכים וליהנות משלל המסעדות ומופעי המוזיקה במקום. אבל אם תרצו להעלות קצת את הדופק, אין שום בעיה. אפשר למצוא שם שפע פעילויות אתגריות כמו טיפוס הרים ומצוקים, טיולי אופניים מודרכים ושבילים רבים להליכה, אך ההתמחות המקצועית של האי היא גלישת גלים. בשנת 2004 אירח האי קרפאטוס את ענף הספורט באולימפיאדת אתונה, וזאת בשל הרוחות והתנאים האידיאליים לגלישה בחוף אפיארטי שנמצא רק קילומטר מפיגאדיה ובו כפר נופש אתגרי. בחוף ניתן גם ללמוד גלישה, והמתחם עצמו כולל חופים לספורט אתגרי בדרגות שונות, ממתחילים ועד לבעלי מדליה.

טיסות ישירות של חברת אופק החל מ־469 יורו לאדם בחדר זוגי לשלושה לילות.

הכותב היה אורח חברת אופק

קפיצה משולשת

הנעליים שיהפכו את הצעידה האינסופית בחו"ל לססגונית מהרגיל

לה קוק ספורטיף | צילום: נח לם
לה קוק ספורטיף | צילום: נח לם

 

לה קוק ספורטיף 599 ש"ח

דולפי לסטורי | צילום: יח"צ
דולפי לסטורי | צילום: יח"צ

 

דולפי לסטורי 749 ש"ח

דיסקו רוסו | צילום: יוסי מור
דיסקו רוסו | צילום: יוסי מור

דיסקו רוסו 649 ש"ח

ניו באלאנס | צילום: יח"צ
ניו באלאנס | צילום: יח"צ

 

ניו באלאנס 569 ש"ח

ברוקס | צילום: סטודיו ברוקס
ברוקס | צילום: סטודיו ברוקס

 

ברוקס 499 ש"ח

לא להתייאש!

שלוש אפשרויות שיוציאו אתכם ואת הילדים מהמזגן

ההומוריסטית. בפסטיבל בת ים לתיאטרון ואמנות רחוב יוצגו 40 מופעים ישראלים ובינלאומיים בתחומי קרקס, ליצנות ואקרובטיקה. אל תפספסו את Les Giraffes הצרפתי: ג'ירפות עצומות בגובה שמונה מטרים שצועדות ברחוב או את שלישיית הליצנים הישראלים דאוואי שיצאה לחפש את אימא שלהם.בין 26 ל־29 באוגוסט, 19:30־23:00, הכניסה חופשית.

הקרירה. בעונת התרבות החדשה בירושלים תוכלו למשל לערוך שימוע למורה אדם ורטה יחד עם רננה רז (27־31 ביולי), להשתלט על מוזיאון ישראל בלילה סוער אחד (6 באוגוסט) להתבודד עם אמן בחדר של בית מלון (10־13 באוגוסט) או להתמסר לוויקטוריה חנה ואמנים מ־15 מדינות בעולם בפסטיבל מוזיקה מקודשת. חפשו את שלל האירועים יוצאי הדופן באתר.

הערכית. החווה החקלאית בל עפרי ברמת הגולן עורכת עד לסוף חודש אוגוסט סדנאות בציר ענבים לילדים הכוללות דריכה בגת ואפיית לחם. למבוגרים מוצעים סיורים בגן הפסלים בנושא תרבות יהודית המלווים בטעימות יין. כל ימי השבוע בשעות 9:00־19:00 בתיאום מראש בטל' 8805026־052, 35 ש"ח למבוגרים לסיור וטעימות יינות וגבינות ו־30 ש"ח לילד לסדנה.

שלישיית הליצנים דאוואי | צילום: יח"צ
שלישיית הליצנים דאוואי | צילום: יח"צ