ללון במוזיאון, להרגיש בבית

הלובי המפואר של מלון רפאל. צילום: מיכה שגב
הלובי המפואר של מלון רפאל. צילום: מיכה שגב

מלון רפאל ממוקם ברחוב שקט להפליא, במרחק הליכה מכיכרותיה ומאתריה המפורסמים של רומא. גולת הכותרת שלו היא מרפסת הגג המרשימה

88 שיתופים | 132 צפיות

הגעתי ליום הולדת עגול והחלטנו לחגוג את זאת במקום מיוחד ובאווירה אחרת. התלבטנו לאן לטוס והיכן ללון, ולבסוף הבחירה נפלה על רומא ועל מלון רפאל (Hotel Raphaell Roma) בשל מיקומו האידיאלי.

מלון רפאל ממוקם ברחוב שקט להפליא, במרחק הליכה מכיכרותיה ומאתריה המפורסמים של העיר: פיאצה נבונה (Piazza Navona) הסואנת, קמפו די פיורי (Campo de' Fiori), פיאצה דלה רוטונדה (Piazza della Rotonda), פונטנה די טרווי (Fontana di Trevi) והמדרגות הספרדיות (Scalinata di Piazza di Spagna).

הלובי שקידם את פנינו רוהט בריהוט עתיק ויצירות אמנות מופלאות קישטו את קירותיו – ליטוגרפיות וציורים של חואן מירו הספרדי, ציורים של ג'ורג'ו מורנדי וג'ורג'ו דה קיריקו האיטלקים ואוסף נפלא של עבודות הקרמיקה של פאבלו פיקאסו.

לפני שפנינו לדלפק הקבלה הסתובבנו בלובי, התפעלנו אחת אחת מיצירות אמנות ותהינו אם הגענו למלון או למוזיאון. בלובי גילינו גם ספרייה מרשימה עם עשרות ספרים בנושאים שונים, מפיזיקה ואדריכלות ועד ההיסטוריה של העיר המופלאה וספרות קלאסית.

מתרחצים בתה

המלון קטן ואינטימי, בעל 35 חדרים, חלקם בסגנון עתיק וחלקם בעיצוב מודרני של האדריכל הנודע ריצ'רד מאייר. אנו העדפנו את החדר הרגיל בסגנון העתיק, שהתגלה כחדר יוצא מגדר הרגיל ומהמקובל ברומא. זה מתחיל בריהוט היפה וביצירות האמנות שמעטרות אותו ומסתיים בחדר אמבטיה מפנק עם מוצרי טואלטיקה של בולגרי, כולל שקיק תה המיועד לאמבטיה ריחנית. ידעתי שתה שותים, אך לא ידעתי שבתה גם מתרחצים.

העיצוב היה נפלא, המיטה הייתה סופר נוחה והאוכל היה מעולה (גם בערב), אך גולת הכותרת של המלון הייתה מרפסת הגג שממנה נשקף נוף בלתי נשכח של העיר האהובה. בחורף אפשר לעלות אל הגג ולצפות בגגות ובכיכרות של העיר, וכאשר מזג האוויר מתחמם, באביב ובקיץ, נפתחת בו מסעדה נוספת עם תפריט אורגני צמחוני וטעים שמשלימה את החוויה.

אפילו היום, כשאני נזכרת ברומא התמונה הראשונה שעולה בדמיוני היא מראה העיר בשקיעה ממרפסת הגג של מלון רפאל.

דבורה רוטברט – מרצה לספרות ותרבויות עולם, טיילת מושבעת, משוטטת בעולם בעקבות ספרים

 

טיפ לדרך

צאו להליכת בוקר אל קמפו די פיורי (Campo de' Fiori), היכנסו למאפיית פורנו (Forno) הנמצאת בבית מס' 22 והזמינו פיצה ביאנקה פריכה או כל מאפה אחר משלל המאפים המשובחים. טיילו בשוק וחזרו שוב בערב כשהמראות משתנים והכיכר הופכת למקום בילוי של פאבים ומסעדות.

להזמנת מקום בבית מלון

kaftor-07