צלצולי פעמונים: הצצה למלון מרגוזה ביפו

חדר במלון מרגוזה | צילום: איציק בינונסקי
חדר במלון מרגוזה | צילום: איציק בינונסקי

קרוב לשוק הפשפשים וחמש דקות הליכה מהנמל - האם למלון מרגוזה היפואי יש עוד דברים להציע מלבד מיקום פנטסטי? יצאנו ללון והתעוררנו כדי לספר

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מה: מלון הבוטיק מרגוזה ביפו.

מה הקטע: עד לפני שנתיים שימש המבנה כבניין מגורים בן 12 דירות. תיכנון מחדש בעלות של 13 מיליון שקלים הפך אותו למלון ובו 35 חדרים בגדלים שונים, כולל מרפסות שנוספו לחזית הבניין, תוך כדי שמירה על הצורה המעוגלת של המבנה.

מלון מרגוזה בשעות הערב | צילום: איציק בינונסקי
מלון מרגוזה בשעות הערב | צילום: איציק בינונסקי

 

רושם ראשוני: הכניסה למלון אינה דרמטית או מרשימה במיוחד. שער ברזל עם אינטרקום בכניסה צדדית מוביל לחצר פנימית וללובי שמעוצב באווירת בית קפה. את אריחי הרצפות שיובאו מאיטליה, עיטרו נקודות צבעוניות – ניסיון ליצור אווירת פרדס כזכר למטעי פירות ההדר שעמדו במקום בעבר. התוצאה העיצובית היא עניין של טעם.

החדר: רהיטי וינטג' נעימים בשילוב טלוויזיית 42 אינץ' חכמה, יצרו תחושה כללית נעימה בחדר. כשיצאנו למרפסת נגלה לפנינו נוף תל אביבי נפלא: מולנו שוק הפשפשים ובמרחק גורדי השחקים של תל אביב. עם זאת, המרפסת הייתה אחת מבין אלה שנוספו לבניין כחלק מהליך ההסבה, והיא הייתה קטנה וצרה. על אף הבריזה והנוף הנעים, אי אפשר היה לבלות בה בנעימים ובנינוחות. גם השתכנות הקבע של היונים בפתח המרפסת לא הטיבה עימה.

בחירה עיצובית בעייתית נוספת היא היעדר הפרדה בין המקלחת לבין חדר השינה. זוג צעיר יתאהב ברעיון מיידית, אך זוגות שרומנטיקה נעדרה מהם (כמו צמד חברים במקרה שלנו), שהגיעו למקום רק כדי לחלוק חדר, יגלו שהם צריכים להשקיע מאמץ כדי לשמור על פרטיות. השירותים הם היחידים שמופרדים מהחלל באמצעות דלת, אך הם ממוקמים בתוך גומחה קלסטרופובית מעט.

לובי מלון מרגוזה | צילום: איציק בינונסקי
לובי מלון מרגוזה | צילום: איציק בינונסקי
חדר במלון מרגוזה | צילום: איציק בינונסקי
חדר במלון מרגוזה | צילום: איציק בינונסקי

 

המזרן: מושלם. איכות המזרן נמדדת על פי יכולתו להכיל את הנחיתה של הגוף העייף והוא עמד במבחן בהצלחה. שקענו לתוכו ברכות נעימה שעטפה אותנו וגילינו שכשזה הגיע לפריט החשוב ביותר בחדר, לא נחסך שקל.

ארוחת הבוקר: הלובי הקומפקטי הפך לגלריית מזון צבעונית ונעימה, עם מגוון עשיר של גבינות, ירקות טריים, דגים ולחמים פריכים וחמים. המבחר היה מרשים והשולחנות היו עמוסים בכל טוב, אם כי הפנקייקים והחביתות היו יבשים. אבל לא היה בהם צורך אמיתי, שפע האוכל היה מספק ביותר.

מה בסביבה: המלון ממוקם בלב יפו, משקיף על שוק הפשפשים והעיר העתיקה ונמצא במרחק הליכה גם מהנמל. מתחם שוק הפשפשים הפך בשנים האחרונות ליעד מבוקש על ידי מבקרים מהארץ ומחו"ל ויש בו הרבה מסעדות מוצלחות, המציעות מנעד רחב של רגשות קולינריים וברים לבילוי בשעות הלילה. גם סיור ביפו העתיקה וטיולים במהלך הים על הטיילת הקרובה כולל שאיפה לריאות וללב של ריחות יפואיים, מציעים חוויה מעט שונה ומנותקת מההוויה המרכז תל אביבית.

מרפסת במלון מרגוזה | צילום: איציק בינונסקי
מרפסת במלון מרגוזה | צילום: איציק בינונסקי

 

שורה תחתונה: מיקום, מיקום, מיקום. מלון מרגוזה לא מוכר חווית אירוח גרידא, יחד עם המיקום האסטרטגי והשקט יחסית בלב ליבה של יפו, הוא מעניק חווית שהייה שונה מזו של מלון על קו החוף הסואן או בלב העיר. ליפו אופי ייחודי ובשילוב עם מחירים נוחים שמציע מרגוזה הוא מסתמן כהשקעה חכמה לאלו המבקשים לעצמם משהו מעט שונה.

מחיר: החל מ-560 ש"ח ללילה זוג כולל ארוחת בוקר.

הכותבת היה אורח המלון