מה חשבנו על מלון הסוויטות "גורדוניה"?

צילום: אדי ישראל
צילום: אדי ישראל

קפצנו לחופשה רומנטית במלון הסוויטות של קיבוץ מעלה החמישה בהרי ירושלים, שאוסר על כניסה לילדים מתחת לגיל 18. האם חזרנו מאוהבים?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מה: מלון הסוויטות 'גורדוניה' בקיבוץ מעלה החמישה בהרי ירושלים.

מה הקטע: המלון הוקם במרץ האחרון, כ-800 מטרים מול נוף הרי ירושלים. מקור השם בתנועת הנוער הציונית "גורדוניה" שהקימה ב-1937 את קיבוץ מעלה החמישה. במקום 16 סוויטות משני סוגים: סוויטת ג'וניור המתאימה לאירוח זוגי וסוויטת פרימיום המתאימה לשלושה אנשים. עמדת הקבלה וחלל הלובי זכו לשם המזמין "סלון", הכוללים בר ומזנון נשנושים הזמין לאורחים 24 שעות ביממה, ומשמשים גם כחדר אוכל. לרשות האורחים עומדים גם הספא וחדר הכושר של מלון יערים הסמוך. השהייה במלון מותרת מגיל 18 ומעלה.

רושם ראשוני: עוד לפני שהוריתי ל-Waze להוביל אותי למעלה החמישה, יצר איתי קשר מנהל המלון כדי לשאול כמה שאלות קטנות אבל מהותיות: מה טמפרטורת המזגן הרצויה, מהו הז'אנר המוזיקלי המועדף עלי, האם אני מעדיפה מים או סודה והאם יש רגישויות למזון כזה או אחר. למרות החשד שלי שמדובר בשיחה לא אותנטית שנועדה להרשים אותי באופן ספציפי, ככתבת של מגזין, בירור שערכתי הבהיר לי כי כל אלה שאלות ששואלים כל לקוח. תשומת הלב האישית והירידה לפרטים הקטנים הרשימה אותי. כשהגעתי למלון ונכנסתי לחלל הסלון, מיד הרגשתי בבית. במקום ספריה עמוסה העומדת לרשות האורחים, עמדת שתיה חמה, משקאות קלים ואלכוהול, לצד כיבוד קל כמו עוגות ופירות. אנשי הצוות קיבלו את פני בנימוס ובאדיבות ותרמו לביסוסה של תחושה חמימה.

צילום: אדי ישראל
צילום: אדי ישראל

 

החדר: סוויטת 'לארג' טרס' בה התארחתי מעוצבת לתפארת וניכר שהושקעה מחשבה רבה כדי לענות על כל צרכיו של אדם בנופש: החל מהסבר מפורט על סוגי הקפסולות השונים של מכונת הקפה (בלט בהיעדרו חלב, אבל מיד כשביקשתי נעניתי בחיוך), דרך מגהץ ועד רמקול עם מתאם לטלפון הנייד (אם אתם בעלי אייפון כמוני, דעו שהוא מתאים לגלקסי בלבד). חדר הרחצה רחב ידיים וכולל אמבטיה ומקלחון נפרדים, מכשיר פן, מראה מגדילה ומגוון תמרוקים של  ל'אוקסיטן שקנו אותי באופן סופי. במרחק חמש פסיעות מהמיטה או הספה הצמודה עליה, ממוקם דק פרטי ובו בריכה והאט טאב לוהט שמתיישב מצוין עם הקור המקפיא של איזור ירושלים בחורף. כשהנוף ירוק, ביד יש כוס יין ופס הקול המתנגן הוא שקט מופתי – אין מאושרת ממני.

צילום: אדי ישראל
צילום: אדי ישראל

 

המזרן: בתי מלון, מפוארים יותר או פחות, נופלים פעמים רבות במבחן המזרן, אבל לא במקרה של גורדוניה. המיטה בחדר ענתה על כל ציפיה: היא היתה גדולה מאוד, בעלת מזרן רך בדיוק במידה הנכונה ומצעים לבנים מגוהצים היטב היטב. ואם זה לא מספיק – האורחים במלון מוזמנים לבחור את הכרית המועדפת עליהם מתוך תפריט שלם. לוקסוס פר אקלנס.

קולינריה: קבלת הפנים המזמינה והשהות הנעימה בחדר ובהאט טאב יצרו אצלי ציפיה לאיכות יוצאת דופן גם בפן הקולינרי, אך לצערי היא לא מומשה. ארוחת הערב המוגשת במלון היא חלבית, מטעמי כשרות. ההיצע מגוון ועשיר, אבל ברמת הביצוע המנות הותירו אכזבה. הטיפול בחומרי הגלם לא היה מסור מספיק והזכיר מטבח של רשת מלונות גדולה. מנת הדג היתה תפלה והירקות שלצידו היו קרים. ארוחת הבוקר היתה טובה בהרבה, שם יש פחות מקום לטעויות.

צילום: אדי ישראל
צילום: אדי ישראל

 

מה בסביבה: חוץ מנסיעה לירושלים, על כל מה שיש לה להציע, כדאי לנצל את השהות במעלה החמישה כדי לערוך סיור מודרך בקיבוץ עצמו: להכיר את ההיסטוריה של המקום, לבקר בחממת הסחלבים ולהציץ אל חליבת הצהריים ברפת. באיזור גם מסלולי טיולים ונחלים רבים: כסלון, חללים, יתלה, תל צובה וכמובן אתר הסטף. לפני שתחזרו למלון, מומלץ לקנח בקפה שחור וכנאפה באבו גוש הסמוכה.

שורה תחתונה: למרות שנדרש מקצה שיפורים בתחום הקולינרי, גורדוניה היא ללא ספק אחת הפנינים המפנקות והאיכותיות ביותר של האיזור.

מחיר: החל מ-1600 ש"ח לזוג ללילה באמצע השבוע על בסיס חצי פנסיון.

הכותבת הייתה אורחת המלון

צילום: אדי ישראל
צילום: אדי ישראל

 

הכותב היה אורח המלון