מה עושים באתונה בסתיו? 10 המלצות חמות

צילום: Shuterstock
צילום: Shuterstock

תיירים מגיעים לאתונה בעונת הקיץ בדרך לאיים, אך כדאי לבקר בה גם בסתיו כשמזג האוויר מזמין שיטוטים ארוכים ברחבי העיר, וכשסצנת הרמבטיקו והמוזיקה המקומית בעיצומה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

רוב המבקרים באתונה עושים זאת בקיץ, בדרכם לאחד מהאיים הרבים והנפלאים ברחבי יוון. ואולם, למי שבוחר לבקר בעיר עצמה, ובעיקר בעונות הסתיו והחורף, צפויה חוויה ייחודית בעיר בירה רב תרבותית, המשלבת באופן מרגש ומיוחד את הים תיכוניות עם האירופאיות. בירתה של יוון היא עיר שופעת מסעדות, ברים, גלריות, חנויות וכמובן – אתרים תרבותיים והיסטוריים מופלאים וחשובים.

באתונה יש שילוב נהדר של טבע ותרבות: מלבד גבעת האקרופוליס המפורסמת, פזורות בעיר גבעות טבעיות רבות המספקות טיולים נעימים ותצפיות יפהפיות עליה, על ההרים המקיפים אותה ועל הים שמדרום לה. ברחבי העיר יש פארקים רבים, בהם הגן הלאומי הנרחב והקסום, החבוי מאחורי בניין הפרלמנט והכיכר המרכזית בעיר – סינטגמה. אף שאתונה מתפרשת על פני שטח גדול מאוד (כ־400 קמ"ר), מרכז העיר, האתרים החשובים בה ואזורי הבילוי והתרבות מרוכזים בכמה שכונות עיקריות סביב המרכז ההיסטורי, עובדה המאפשרת לחקור את העיר ברגל בנוחות. נוסף לכך, מערכת המטרו העירונית מאפשרת מעבר נוח בין רוב חלקי הבירה.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

 

גבעת ליקאביטוס | שקיעה ונוף

גבעת ליקאביטוס ("גבעת הזאבים") היא הגבעה הגבוהה ביותר באתונה (כ־300 מטר מעל פני הים). מראש הגבעה נשקפת המטרופולין: מפסגות ההרים המקיפים את העיר, דרך גבעת האקרופוליס ועד הים האגאי בדרום, ובתווך – ג'ונגל הבטון והאספלט, הפסיפס האדריכלי והאנושי העצום המרכיב את אתונה. מומלץ להעפיל למרפסת התצפית שבפסגה לקראת סוף היום, שכן מראה השקיעה הנשקף מכאן מהפנט. בפסגה נמצאים גם כנסיית איוס גאורגיוס ואמפיתיאטרון שבו מוצגים מופעי מוזיקה בחודשי הקיץ.

אקסרכיה | רמבטיקו ועוד

בשכונת אקסרכיה היום מתחיל בצהריים והערב נמשך עד השעות הקטנות של הלילה. לשכונה הבועטת והמיוחדת הזאת יש היסטוריה והווה העשירים בתרבות אלטרנטיבית ותוססת. ברחביה פזורים עשרות חנויות ספרים ומוזיקה, בתי קפה, מסעדות, גלריות, בתי קולנוע וברים. בחלק מהברים והטברנות תוכלו לשמוע מוזיקה חיה בסגנונות שונים, כולל רמבטיקו. מומלץ לשוטט בשכונה ולשמוע איפה מנגנים הלילה.

קולונקי | אופנה וספרים

למרגלות גבעת ליקאביטוס ובסמוך לכיכר סינטגמה, שוכנת קולונקי, שכונת ה"הוט קוטור" של אתונה המציעה למבקרים מגוון חנויות מעצבים מקומיים ובינלאומיים, רשתות אופנה רבות, בתי קפה, מסעדות מסוגננות וגלריות לאמנות עכשווית. הרחובות העיקריים לשופינג הם סקופה, ווקורסטיו וצקאלוף . חנות הספרים והמרכז התרבותי Free Thinking Zone היא מקום טוב להתחיל (או לסיים) את הביקור בשכונה. מומלץ ללגום קפה, לעלעל בספרות מקומית ובינלאומית ולשמוע מבעלת המקום מה קורה בשכונה, בעיר וביוון.

מסעדות | מקומי מעודכן

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

 

הטברנה היא מקום הבילוי העיקרי של היוונים. תרבות האוכל והישיבה בצוותא עשירה ומושרשת עמוק בחברה האתונאית, וכל ארוחה הופכת לחוויה חברתית, תרבותית וכמובן – קולינרית. במסעדות רבות בעיר ובכל שעות היממה תמצאו מזון ערב לחך, הכנסת אורחים לבבית ואווירה חגיגית. הנה שלושה מקומות מומלצים:

Ama Laxei ברחוב קלידרומיו, המצטלב עם רחוב בנאקי, נחבאת מסעדה נפלאה המציעה אוכל יווני משובח באווירה מקומית ונינוחה. המסעדה שוכנת במבנה ששימש בעבר בית ספר, ורבים מהאלמנטים שהיו רלוונטיים לגלגול זה נשמרו ומשתלבים בצורה טבעית וכיפית בעיצוב. מומלץ להזמין ביחד כמה מנות שונות וכך ליהנות מהטעמים הנפלאים והמגוונים שיש למטבח הנהדר שלהם להציע. רוב השולחנות ממוקמים בחצר המסעדה, ובקומה התחתונה נפתחה מסעדה בת, המציעה תפריט צרפתי איכותי ומפתיע.

Rakoumel ראקומל היא מסעדה עממית נהדרת הנמצאת בלב השכונה, מאחורי כיכר אקסרכיה (Benaki 71). בעל המקום הוא יליד כרתים, והתפריט מלא במנות "כריתיות" בהתאם. גם המוצרים הטריים מגיעים היישר מהאי. האווירה במקום היא של בר ומסעדה גם יחד, והראקי זורם כאן כמים. המקום נקרא על שם המשקה המתוק, שמומלץ להתכבד בו בסוף הארוחה – הראקומלו (ראקי חם המתובל בדבש ובתבלינים נוספים).

Sorolop לקינוח אל תפספסו את הגלידרייה הטובה בעיר, הנמצאת גם היא ברחוב בנאקי. מלבד גלידות וסורבטים נהדרים, בסורולופ מציעים פרופיטרולים שמימיים ומשקאות מיוחדים.

תרבות עכשווית | ההיפסטרים של אתונה

האתונאים אוהבים לבלות – והרבה, וחיי הלילה בעיר סוערים ומגוונים. ברחבי אתונה פזורים מקומות בילוי שוקקים רבים, חלקם במיקומים מרכזיים ואחרים בפינות חבויות ומפתיעות. מקומות חדשים נפתחים (וישנים נסגרים) השכם והערב ומבחר סוגי הבילוי רחב מאוד.

Six d.o.g.s הוא מרכז בילוי ותרבות שנפתח ב־2009, במבנה מהמאה ה־19 שעבר שיפוץ והתאמה לשימושו החדש. המתחם כולל בר־מסעדה הנמצא בחצר ענקית וחבויה, בר נוסף בקומת הכניסה, חלל להרצאות, להופעות ולהצגות וחלל תצוגה לאמנות עכשווית מקומית. הפעילויות במתחם מתקיימות ביום ובלילה ומציעות למבקרים טעימה מהתרבות האתונאית העכשווית והתוססת. המקום נמצא בסמטה קטנה במרכז העיר Avramiotou 6-8.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

 

סיורים וקורסים | המטבח היווני

התיירות היא ענף מרכזי בכלכלת יוון. כמעט כל יווני קשור בצורה כזו או אחרת לעסק המשרת תיירים, ויוזמות תיירותיות שונות ומעניינות קמות בהמוניהן ברחבי יוון, ובפרט באתונה. להלן שתי יוזמות מיוחדות: קורס בישול קצר בזמן ביקורכם בעיר יכול להיות חוויה נהדרת. חברת התיירות הקטנה Athens Walking Tours מציעה, בין מגוון הסיורים הרגליים שלה המועברים על ידי מדריכים מנוסים, קורס בישול קצר ומצוין הכולל ארוחת ערב משותפת. מיקום המפגשים משתנה, ויש להתעדכן וליצור קשר דרך אתר האינטרנט.

Alternative Athens היא חברה מצוינת נוספת המפעילה סיורים ייחודיים בעיר עם מדריכים מקומיים – סיור אמנות רחוב, סיור חיי לילה, סיור קולינרי, סיור קניות ואף פעילויות לילדים.

מוזיאונים וגלריות | עכשווי ומיתולוגי

המוזיאון הלאומי לאמנות עכשווית היה אמור להיפתח במשכנו החדש באתונה עד סוף 2015, אך פתיחתו נדחית לעת עתה ולכן כדאי להתעדכן בסטטוס הנוכחי שלו לקראת ביקורכם. עד שהמוזיאון הרשמי ייפתח, מומלץ לצרוך תרבות עכשווית אצל האח המרשים שלו – מרכז אונאסיס לתרבות. מתחם התרבות הענק והמרשים הזה נפתח ב־2010 על ידי קרן אונאסיס. בבניין יש שני אולמות גדולים למופעים ולהקרנות, תיאטרון נוסף תחת כיפת השמים, שטח תצוגה גדול לתערוכות, מסעדה על הגג ובר בקומת הכניסה. הביקור מומלץ לכל שוחרי התרבות.
מוזיאון האקרופוליס שוכן למרגלות גבעת האקרופוליס וביקור בו הוא המשך ישיר לסיור בגבעה, שכן המוצגים במוזיאון לקוחים מן האתר הארכיאולוגי המפורסם. המוזיאון חולש על שטח של 25 אלף מטר רבוע ומציג בצורה יפהפייה ונגישה את ההיסטוריה הארוכה ומלאת הרבדים של הגבעה החשובה הזאת. מומלץ לבקר תחילה באתר ולאחר מכן במוזיאון, המציע תערוכות מתחלפות שונות, תערוכת קבע וקפטריה עם נוף מרהיב.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

 

קניות | השוק של המקומיים

שוק הפשפשים המפורסם של מרכז אתונה חולש על כמה רחובות במרכז העיר ושוכן בין כיכר מונסטיראקי (Monastiraki) לכיכר טיסיו (Thiseio). במהלך השנים נוספו לשוק ולדוכני העתיקות חנויות רבות לתיירים המוכרות מגוון רב של מוצרים: בגדים, נעליים, מוצרי טיפוח, משחקים ואינספור מזכרות – חלקן מוכרות וחלקן מקוריות. מבחינת המקומיים, לבו של השוק נמצא מערבה מעט מכיכר מונסטיראקי, בכיכר אוויסיניאס (Avyssinias) וברחובות הסובבים אותה. בימי ראשון, כאשר רוב החנויות סגורות, דוכני העתיקות משגשגים והאזור כולו שוקק חיים. בשוק תוכלו למצוא מבחר נאה של חפצים, תכשיטים, ספרים, מפות, בגדים ועתיקות שונות. השוטטות כאתונאים מלווה בדרך כלל בכוס פראפה (Frappe) ביד – הקפה הקר והמשקה הלאומי של יוון בכל העונות.

לינה | כל האפשרויות

אתונה מציעה לשוהים בה מגוון רחב של אפשרויות לינה: חדרים בסיסיים ופשוטים בהוסטלים, בתים פרטיים רבים הפותחים את דלתותיהם לתייר המזדמן והאתר Airbnb וסוויטות מפוארות בבתי מלון יוקרתיים, הממוקמים בשכונות השונות.

לפניכם שתי המלצות במרכז העיר:
Live in Athens באתר מוצעות מגוון דירות נהדרות במרכז העיר, עם כל השירותים של בית מלון אך באווירה ביתית ומקומית ועם האפשרות לבחור את הדירה המתאימה לכם.
City Circus הוסטל חדש ומדליק, הממוקם בלב שכונת פסירי (Psirri) התוססת. במקום חדרים מסוגים שונים לבחירתכם, והאווירה בו בינלאומית, חברתית ונינוחה.

מחוץ לעיר | פוסידון ונוף

מקדש פוסידון (Temple of Poseidon), אחד מרבים המוקדשים לאל זה ביוון, נבנה במיקום מרשים וראוי לאל הים במיתולוגיה היוונית – על ראש כף סוניו (Sounio Cape). אין שני לנוף הפנורמי של הים הנשקף מכאן. כף סוניו נמצא במרחק של כ־70 קילומטר דרום־מזרחית לאתונה, בקצה הדרומי של חצי האי אתיקה (Attica, המחוז שבו שוכנת אתונה). הגבעות המקיפות את הכף יפהפיות ומספקות מסלולי טיול ועמדות נהדרות לתצפית ולצילום. גם כאן השקיעה מפעימה ומומלץ לתכנן בהתאם לכך את מועד הביקור במקום. מלבד הסיור באתר הארכיאולוגי ובעתיקות המקדש שבו, מומלץ לטייל בגבעות הסמוכות, לסעוד בבית הקפה המקומי או לרדת לאחד החופים הנפלאים הסובבים את הכף, המלווים בטברנות הדגים המסורתיות והמשובחות.

באזור סוניו בתי מלון רבים המשקיפים לנוף הנפלא של הים. החופים בדרך מאתונה לסוניו הם בין היפים ביותר ביבשת, ולא בכדי רצועת החוף הזאת, על כפריה ועיירות הנופש שלה, קיבלה את הכינוי "הריביירה היוונית".

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

שגרירות ישראל באתונה
1, Marathonodromon str
154-52 – Paleo Psychico
Athens
Tel: +30- 21-06705500

נציגות אל על ביוון
44, Ichous Street, 17564
PALEO FALIRO, Greece
Mobile: +30-694-4837307
Office: +30-210-934-1500/501