קלאב ביוון: הכל כלול

בילוי בקלאב מד גרגולימנו באי אוויה ביוון שמור לכל מי שמחפשים חופשה פעילה בנוף הים תיכוני המוכר והקסום - ובתקציב ידוע מראש. הכול כולל הכול

88 שיתופים | 132 צפיות

אחרי טיסה שנמשכה שעה וארבעים, נסיעה של כשעה וחצי ושיט של חצי שעה הגענו לקלאב מד גרגולימנו שביוון. את פנינו קיבלו על המזח אנשי צוות לבושים כחול-לבן, שנופפו לנו לשלום והפריחו לעברנו קריאות "בונז'ור" ו… "שלום" ו"בוקר טוב" בעברית. הפעם לא היו אלה מקומיים שלמדו כמה מילים בעברית לטובת שפע המבקרים הישראליים, אלא שני צעירים ישראליים, דנה ויוני, שבאו לעבוד בקלאב כל העונה. האחת מטבעון אחרי צבא, השני בן 19 החי בלונדון עם הוריו הישראלים. אחרי מינגלינג קצר שכלל חליטת תה קרה וטעימה ומגבות לחות להתרעננות, ליוו אותנו אנשי הצוות לחדרים להתארגן ולהתכונן לארבעה ימים של חופשה פעילה עם דגש על ספורט ימי.

בדיקת מיקום קצרה באינטרנט העלתה שאנחנו באי אוויה (Evia) הנמצא צפונית-מזרחית לאתונה. מתברר שזהו האי השני בגודלו ביוון (אחרי כרתים) – 3,908 קמ"ר. חלקו הדרומי של האי ידוע כאזור נפלא לטיולים רגליים וברכב – יש בו עשרות עיירות וכפרים, הרים, ונחלים. לאוויה (המכונה בפי ארכיאולוגים גם יוביה) יש היסטוריה עשירה ואתרים עתיקים רבים, והטופוגרפיה שלו מגוונת – בדומה לכל יוון – בחוף המזרחי – חופים מרהיבים ומפרצים; במרכזו – נוף הרים, נהרות זורמים ויערות; החוף המערבי משלב חופים ועיר גדולה ומודרנית – חלקידה (Halkida); ובחלקו הצפון-מערבי של האי נמצאת העיירה אדיפסוס (Edipsos ) הידועה באתר הספא הפופולרי ביותר ביוון עם מעיינות חמים ומעיינות מרפא. לא רחוק  מאדיפסוס שוכן קלאב מד גרגולימנו לחופו של הים האגאי על מימיו התכולים, הצלולים והמזמינים, מוקף בנוף ים תיכוני אופייני וטובל ביער אורנים ובכרמי זיתים.

הקלאב שייך לצעירים (ולצעירים ברוחם)

אווירת המקום העליזה של הקלאב (הכפר -Village  – כפי שנוהגים לכנות אותו) משתלטת עליך מיד עם ההגעה – החיוך מתפשט ואתה זורק "בנוז'ור" חינני לכל מי שעובר בדרכך. בכפר, המדורג בסולם המיוחד לקלאב מד בארבעה קילשונים (חמישה קילשונים הוא הדרוג הגבוה ביותר) – 361 חדרים ברמות אירוח שונות. החדרים שלנו (חדרי קלאב זוגי) היו מעוצבים בפשטות יחסית ובלוק ים תיכוני בצבעי כחול-לבן שהתכתב נפלא עם נוף הים והחוף שנכנסנו מהחלון. יציאה מהמבנה המרכזי של המועדון (שבו ממוקמים החדרים, הלובי ומסעדת ארוחת הבוקר) לסיור קצר באתר, מגלה שטח נרחב מאוד הכולל בין היתר את מסעדת ארוחות הצהרים והערב, בריכת השחייה, אמפי להופעות, מגרשי טניס ובקתות ובונגלוס, בין העצים והמדשאות, חלקם נושקים לחוף. לרגע אפשר לדמיין שאנחנו בקיבוץ בצפון הארץ. אבל רק לרגע. קבוצת ילדים עליזה, מחופשת ומאופרת, חולפת על פנינו, מונהגת על ידי שלושה מחברי הצוות הצעירים במועדון (GO בשפת הקלאב), מחופשים אף הם. אחד היתרונות הברורים בקלאב מד הוא פעילויות לילדים. בכפר פועלים שני מועדונים לילדים ולבני נוער – Mini Club Med לבני 10-4 ו-Junior Club Med לבני 17-11 – המספקים מגוון רב של פעילויות שיעסיקו את החבר'ה שלכם בכל ימי השהות בכפר ויחסכו מכם את הזמזום המוכר של "משעמם לי".

GREC_F109_102-_ע_¿_ע_ץ_£_ש_____ץ-_ש_ץ_ץ_ƒ--(3)-P

אווירה דינמית וקצבית

בגרגולימנו מתגאים במגוון פעילויות ספורט ימי ויבשתי הכלולות בחבילה, בהם: קליעה למטרה בחץ וקשת, ריחוף בטרפז, טניס, שיט, סקי מים וויקבורד, שיעורי חיטוב ועיצוב כל יום, כולל שיעורי זומבה קצביים ומהנים במיוחד (מניסיון).  בנוסף, אפשר ליהנות במועדון מכדורעף חופים, כדורגל חופים, פילאטיס, טניס שולחן ועוד.  גם אוהבי הבטן-גב ימצאו כאן את מקומם (במיוחד כשלא צריך לדאוג לתעסוקה לילדים), אבל קשה לי להאמין שתצליחו לשמור על אווירת שאנטי לאורך זמן. האווירה בקלאב דינמית וקצבית – משבע בבוקר ועד שעות אחה"צ תוכלו לעבור מפעילות אחת לשנייה. אמצע מאי, הזמן שבו ביקרנו בקלאב, הציג מזג אוויר הפכפך שהותיר לנו יום שמש חם אחד להתנסות בסקי מים שהסתכמה עבורי ב-5 דקות הכנה יבשה, ב-10 דקות רטובות, שמתוכן רק כמה שניות בודדות בעמידה על המגלשיים, וביומיים של גוף תפוס. משהוא אמר חופש?

אם בכל זאת תרצו להחליף קצת אווירה – אפשר לצאת מהמועדון לסיורים באזור, במחיר של כ-50 אירו לאדם. אנחנו יצאנו לסיור קצר בכפר דייגים קרוב, במהלך השיט זכינו לראות (כמעט) כלב ים נזירי החי באזור והגיח מדי פעם מרחוק, וקינחנו בארוחה על החוף כמיטב המסורת היוונית – עם אוזו וריקודים (מישהו אמר סירטאקי ולא קיבל?). ואם כבר הגענו לריקודים – אי אפשר בלי מילה על הקרייזי סיינס (Crazy Signs). בשעות הערב כשהרחבה ליד הבר מתמלאת באורחים הלבושים על פי קוד הלבוש (עוד תופעה אופיינית לקלאב מד, שבה מבקשים מהאורחים להופיע בערב בלבוש מסוים. לא חובה), עומדים על הבמה כמה  GO’s אנרגטיים ומרקידים את האורחים לצלילי מבחר משירי הכפר (כולל ג'סיקה של אתניקס, שנכנס לפלייליסט כמחווה לאורחים הישראלים), מלווים בתנועות גוף וידיים שונות. האורחים, מצידם, מנסים לחקות את התנועות ולעמוד בקצב. המראות מהצד לעתים "קשים" – אבל למי אכפת אחרי כמה כוסות של אוזו, מרגריטה, וודקה ועוד מיני אלכוהול.

 

אוכל, שתייה, גבר, אישה

אחרי כל הפעילויות והריקודים נהיים רעבים. וכמו בכל חופשה, ההתנהלות בכפר סובבת סביב האוכל  -מארוחת בוקר, לצהריים, לאפרטיף, לארוחת ערב, לדז'יסטיף – וחוזר חלילה. את הבוקר פותחים עם מזנון חלבי ומבחר עשיר של גבינות מקומיות, מאפים, ממרחים, דגים, ירקות ופירות. מזנון הצהריים מציע בן היתר, מבחר עשיר של מנות המזוהות עם המטבח היווני המסורתי כמו מוסקה, סופלאקי ועלי גפן ממולאים, לצד מגוון בשרים שונים, דגים ופירות ים, פסטות, פיצות ושלל קינוחים. המוטו  – עושר ומגוון שמבטיח שלא תישארו רעבים גם אם אתם, כמוני, לא אוכלים דגים ופירות ים – מרכיבים בולטים במטבח היווני. לאורך כל השהות תפגשו את אנשי הצוות של הכפר, גברים ונשים חביבים ואדיבים במיוחד, בכל מקום. הם יפציעו בארוחת הבוקר מחופשים כדי להכין את הילדים לפעילות היומית, יקבלו את פניכם בארוחות בברכת שלום מחויכת – כולל הצ'יף של הכפר (כן, יש כזה), יענו לכל שאלה שלכם באדיבות ובסבלנות – גם אם לא באמת תבינו את הצרפתית שבפיהם, וינעימו את זמנכם בשעות הערב במופעים שונים במועדון הכפר.

הביקור בקלאב מד בעונת התיירות שמור בעיקר למי שהפרוטה מצויה בכיסו (ודי הרבה) וההזמנה צריכה להיעשות הרבה זמן מראש. אבל מחוץ לעונה – בתקופת החגים למשל, המחיר נמוך משמעותית – החל מ-1,340 אירו למבוגר בחדר זוגי לחבילה בת שבע לילות הכוללת טיסות והעברות (יציאה בסוף אוגוסט) והחל מ-1,180 אירו (בספטמבר). בנוסף, מומלץ לעקוב אחר המבצעים שמציעה קלאב מד מעת לעת. היתרון הגדול בחופשה בקלאב מד היא נוסחת ההכל כלול – ברגע ששילמתם את מחיר החבילה – אתם לא צריכים לדאוג לשום הוצאה נוספת אחרת.

*הכותבת הייתה אורחת של קלאב מד ביוון.