טיול שלכת בוורמונט

אין כמו ורמונט  בסתיו | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | B Brown , Shutterstock
אין כמו ורמונט בסתיו | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | B Brown , Shutterstock

הסתיו הגיע גם לוורמונט וזהו זמן מצוין לצאת לאחד מהמקומות שבהם השלכת צובעת את השבילים והעיניים בצבעים מרהיבים. קבלו הצעה לטיול סתווי במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

אין כמו ורמונט (Vermont) בסתיו. ההרים הירוקים בוערים בגוונים של אדום, כתום וצהוב, את שבילי ההליכה מכסה מצע מרשרש של עלים, וכמעט בכל עיירה – גדולה וקטנה – מתקיים יריד אוכל, עתיקות או כדורים פורחים.

הטיול שלפניכם מתמקד בכביש הנופי VT 100 (Vermont Route 100) המרהיב, והוא מתאים לכל עונות השנה, ובייחוד לתקופת השלכת. טיול נינוח של כמה ימים, הכולל ביקור באתרים, חילוץ עצמות במסלולי הליכה, קניות בחנויות ציוריות והרבה מאוד נופים מרהיבים.


ההרים הירוקים בוערים בגוונים של אדום, כתוב וצהוב. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | cdrin , Shutterstock וסטון: ורמונט בהתגלמותה

העיירה הציורית וסטון (Weston) היא ורמונט בהתגלמותה. הכיכר המרכזית היא מדשאה גדולה עם בימת תזמורת, ובתיאטרון המקומי (Weston Playhouse) מתקיים באוקטובר יריד אוּמנות ומלאכות יד (Weston Craft Show). אי אפשר לבקר בעיירה בלי לבלות כמה שעות של קניות ושל נוסטלגיה ב"ורמונט קאנטרי סטור" (Vermont Country Store), בית כלבו מפורסם באווירה של פעם.
תוכלו לקנות כאן דברים שלא תמצאו בשום מקום אחר, מגטקעס ושלייקעס, דרך צעצועים שיזכירו לכם נשכחות (כולל גולות), ועד סירופ מייפל, ממתקים וגבינות טיפוסיות לוורמונט.

בצאתכם מהעיירה צפונה ב-VT 100 אל תפנו עם הכביש ימינה לכיוון לאדלו (Ludlow), אלא המשיכו כמה מאות מטרים ב-VT 155. קל מאוד לפספס את הפנייה הקטנה שמאלה אל רחוב פריורי היל (Priory Hill Road), אבל שווה לבקר במנזר הבנדיקטיני של וסטון (Weston Priory), ולו בשל מיקומו המוזר באמצע ורמונט. יש כאן מדשאות ואגם קטן, כנסייה קטנה ופשוטה, מגורי נזירים וגם חנות למזכרות, לספרות דתית ולשלטי ברכה מקרמיקה – כולל נציגות מכובדת של המילה "שלום" בעברית.


לשבת מול הסתיו ולא לדאוג. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | Songquan Deng , Shutterstock

עוד במטיילים:

10 האגמים היפים בעולם

לגלות את קורסיקה

10 פארקי השעשועים השווים בעולם

לאדלו: בסיס לטיול בהרים הירוקים

לאחר שתחזרו ב- VT 155ותפנו שוב שמאלה אל VT 100 (לכיוון צפון-מזרח), סעו שבעה מייל עם הכביש בנופים של שלכת ותגיעו ללאדלו, עיירה של רמזור אחד ובסיס מצוין לטיול באזור, בזכות שלל אפשרויות לינה ומסעדות. פנו שמאלה אל VT 103, וכעבור שני מייל (מיד אחרי מועדון הגולף) פנו ימינה בחזרה אל VT 100 צפונה. כאן נמצא "אזור האגמים" של ההרים הירוקים, אחד הקטעים הציוריים ביותר בכביש. כמעט לכל אורכו תיסעו לצד שורה של אגמים יפים, בתי נופש וחנויות לעתיקות ולסירופ מייפל.

כשתגיעו אל Echo Lake Inn היפהפה פנו ימינה, חצו את הגשר, סעו מייל אחד, פנו שמאלה והמשיכו מייל נוסף עד לפארק קאמפּ פּלימוּת' (Camp Plymouth State Park). יש כאן מדשאות, אזורי פיקניק, קיאקים להשכרה, חוף רחצה וגם שבילי הליכה קלים ובינוניים – כמו זה שמטפס ממש מהחניה אל מרומי ההר ומזמן נופים מרהיבים של האזור. בדרככם חזרה מטה תוכלו לחצות בית קברות עתיק ותלול מהמאות ה-19-18, מקום מנוחתם האחרון של החלוצים שהתגוררו באזור וחיפשו בו זהב.


צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | Enfi ,cdrin, Shutterstock

וודסטוק: שוק איכרים ועיירה משגעת

חזרו אל Rte 100 צפונה, פנו ימינה ל-VT 100A או המשיכו ב-VT 100 עד שתפנו ימינה ל-VT 4, בדרככם לוודסטוק. לפני שתגיעו לעיירה עצמה אל תוותרו על ביקור בשוק האיכרים של וודסטוק (Woodstock Farmers' Market), מימין לכביש. העיירה עצמה מקסימה ותיירותית, ויש בה חנויות נאות, מסעדות נעימות, גלריות לאמנות והרבה מאוד בתים יפים. בקרבת מקום משתרע הפארק ההיסטורי הלאומי מארש-בּילינגז-רוקפלר (Marsh-Billings-Rockefeller National Historical Park), אתר חובה למשפחות עם ילדים, עם משק פעיל, מוזיאון וגם שלושים קילומטר של שבילי הליכה נהדרים.

אינגה מיכאלי – מדריכת טיולים בעבר, כתבת תיירות, מתרגמת ספרות ומדריכי טיולים בהוצאת "העולם", מרצה בארץ ובעולם.

מידע מעשי

Vermont Country Store
איפה: 657 Main Street, Weston, VT 05161
טלפון: 802-824-3184
לאתר

Weston Priory
איפה: 58 Priory Hill Road, Weston, VT 05161
טלפון: 802-824-5409
לאתר

Camp Plymouth State Park
איפה: 2008 Scout Camp Road, Ludlow, VT 05149
טלפון: 802-228-2025
לאתר

Woodstock Farmers' Market
איפה: 979 West Woodstock Road, Woodstock, VT 05091
טלפון: 802-457-3658
לאתר

Marsh-Billings-Rockefeller National Historical Park
איפה: 54 Elm St, Woodstock VT 05091
טלפון: 802-457-3368
לאתר

טיפ לדרך
חצו את וודסטוק, סעו עוד שמונה מייל ב-VT 4 ותגיעו אל אחד מפלאי הטבע של ורמונט, הגיא הצר והעמוק של פארק קוויצ'י (Quechee State Park).
איפה: 5800 Woodstock Rd, Hartford, VT 05047
טלפון: 802-295-2990
לאתר

עכשיו בנישה: התל אביבית הלבנה

עכשיו ב BelleMode: איך תתאפרי כמו ריהאנה?

עכשיו בדרך האוכל: כעכי שומשום ברגע