אושר גדול בקערה קטנה

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

הקאו סוי היא מנה ייחודית לצפון תאילנד, שנוהגת להתחבא באזור המרקים בתפריט ואפשר בהחלט לפסוח עליה מבלי משים, ולהפסיד שיא קולינרי אמיתי. שתי המלצות

88 שיתופים | 132 צפיות

המטבח התאילנדי ידוע בעולם כולו, אהוב על ידי רבים, ובצדק. האוכל התאילנדי הוא אחד המוצלחים שיש והאוכל בצ'אנג מאי ((Chiang mai שבצפון תאילנד הוא מהמשובחים שמצאתי בתאילנד כולה. רמה אחרת לגמרי של חומרי גלם, מגוון מנות, מודעות לבריאות ואפילו צילחוּת.

בצפון תאילנד ישנן מנות ייחודיות לאזור, אחת מהן היא הקאו סוי (Khao soi), מנה שנוהגת להתחבא באזור המרקים בתפריט ואפשר בהחלט לפסוח עליה מבלי משים, ולהפסיד שיא קולינרי אמיתי.

פשוט שוס

מרק? ובכן. אפשר לקרוא לזה מרק, אבל זה מרק משביע במיוחד, המשלב מרקמים רכים וקרנצ'יים, נע בין דרגות חריפות שונות (מלא חריף כלל לחריף אש) ובאופן כללי – פשוט שוס.

קאו סוי הינו קארי נוזלי יחסית, מרקמו כשל מרק סמיך עם חלב קוקוס, בתוכו נודלס רכות וטעימות, עוף או טופו או פירות ים לבחירתכם, ומלמעלה מתנוססות נודלס בטיגון עמוק וכוסברה טרייה. כף וצ'ופ-סטיקס ואתם בגן עדן.

שהיתי בצ'אנג מאי חודש ימים ולא הייתה מסעדה או עגלת רחוב שלא דגמתי בה מנת קאו סוי, כולל גרסאות צמחוניות ואף טבעוניות. אבל מכל המקומות היו רק שניים שלטעמי הוגש בהם הקאו סוי הטוב ביותר.

מסעדת קנג'נה (Kanjana, כתובת: 7/1 Rachadamnone Rd Soi 5, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai) היא מסעדה משפחתית השוכנת בלב העיר העתיקה של צ'אנג מאי. הגעתי אליה ביומי הראשון בעיר ממש במקרה, ובהמשך גיליתי שמדובר במסעדה הנחשבת לאחת מחמש הטובות בצ'אנג מאי. הקאו סוי של קנג'נה עדין, מרקמו מלטף וחריפותו מתונה. אם תבקשו אותו "נו ספייסי" הוא אכן יגיע לא חריף, וזה לא מובן מאליו בתאילנד. 70 באט (כשבעה שקלים) וכל האושר הזה שלכם.

דוכן הרחוב בצ'אנג מאי בו מסתתר הקאו סוי הטוב ביותר. צילום: ניצן עיני
דוכן הרחוב בצ'אנג מאי בו מסתתר הקאו סוי הטוב ביותר. צילום: ניצן עיני

 

הבחירה השנייה שלי היא עגלת רחוב, או דוכן סטריט פוד אם תרצו, ב-Mun Mueang – רחובה הראשי של העיר העתיקה בצ'אנג מאי, לא רחוק מסניף הסבן-אילבן ומשוק הבוקר של העיר העתיקה. שם לטעמי מסתתר הקאו סוי הטוב ביותר, אף כי גם החריף יותר, מצולחת בלי טיפת פוזה, אבל עם כל מה שצריך להיות מוגש עם המנה הגאונית הזאת – חמוצים תאילנדיים, פלחי בצל סגול, וכוסברה טרייה. 40 באט, בעל הבית השתגע.

טיפ לדרך

בתאילנד האוכל חריף. גם כשתבקשו אותו לא חריף, ברוב המקומות זה לא ממש יעזור. בכל משפחה יש לפחות אחד (בדרך כלל אחד הילדים) שלא אוכל חריף בכלל, מה שהופך את האכילה המשפחתית לא פעם לאתגר. פתרון טוב הוא להזמין מרק נודלס ומרק וון טון, גם אותם ניתן למצוא בדוכני הרחוב הראשי, ממש זה לצד זה. כך, תוכלו לשבת כל המשפחה ביחד סביב שולחן פלסטיק של אחד הדוכנים, ולאכול מנות שהוזמנו בדוכנים שונים, ובא לציון גואל.

זהר כרמי – דולה ובעלת האתר "זהר כבר בדקה". לקחה שנה של חופשה ונסעה עם משפחתה לבדוק את העולם