מלך השווארמה בברלין

צילום: CC Sebastian Wallroth
צילום: CC Sebastian Wallroth

שווארמה היא אחד המאכלים הנפוצים ביותר בגרמניה. בבירת המדינה אפשר למצוא דוכני שווארמה בכל פינה, הפופולרי שבהם הוא ללא ספק הדונר של מוסטפא. מנה שהיא חובה

88 שיתופים | 132 צפיות

בברלין יש שפע מסעדות מכל תרבות קולינרית שתוכלו להעלות על דעתכם, כולל מסעדות מישלן מתוחכמות. ואולם, מה שהפך בשנים האחרונות למאכל לאומי הוא דווקא השווארמה: הדונר (Döner, "שווארמה" בתורכית) המוגש בעיר עשוי בדרך כלל מבשר עוף ולא מכבש ולכן פחות כבד ושמן. המנה הפכה לאחד המאכלים הנפוצים ביותר בגרמניה, ובבירת המדינה אפשר למצוא דוכני שווארמה בכל פינה. הפופולרי שבהם, ללא שום ספק, הוא "שווארמת הירקות של מוסטפא" (Mustafa's Gemüse Kebap), ששמעו יצא למרחוק.

שפריצים של רוטב סודי

למרות התהילה העולמית, הדוכן הקטן – שכולל רק מוט שווארמה מסתובב אחד, אחד האשמים העיקריים בתור – לא התקלקל עם השנים ונותר מעולה כשהיה, ואפילו המחירים לא עלו בצורה ניכרת (3.90 או 2.90 אירו ללחמנייה או ללאפה). בסמוך אליו פועל בר, שהשלטים בחזיתו מזמינים את הממתינים ואת בני המזל שכבר קיבלו את המנה לשבת ולשתות איזו בירה, כדי להעביר את הזמן.

טיפ לדרך

במרחק של כמה דקות הליכה מהשווארמה, בקומת המרתף של בית מס' 46 ברחוב הגלברגר (Hagelberger Strasse), נמצאת סנפסלון (SenfSalon) – חנות קטנה שתטריף את חושיהם של חובבי חרדל. תמצאו פה עשרות שילובים: חרדל עם תפוחים או בננה, עם קפה או קקאו, עם בירה או ויסקי, עם קינמון, קארי, ג׳ינג׳ר או קוקוס ועוד. כל הממרחים – שמיוצרים ממרכיבים טבעיים על פי מתכונים של מייסדי החנות – זמינים לטעימה במקום, לצד צ׳אטני, ריבות, מיני שמנים, סירופים, חומצים ועוד. אם פספסתם את שעות הפתיחה או אם אין לכם מקום במזוודה, תוכלו להזמין את המוצרים הביתה דרך האתר.

רוני שני – עיתונאית, מתרגמת ועורכת עצמאית