עושים שוק. אורגני

צילום: לירון מילשטיין
צילום: לירון מילשטיין

לפני כמה חודשים נפתח בבירה הספרדית השוק האורגני הראשון והיחיד בעיר. אווירה צעירה ואוכל משובח

88 שיתופים | 132 צפיות

במדריד יש מגוון שווקים מקוּרים מוצלחים, חלקם אתרים גסטרונומיים פופולריים ואחרים משמרים אווירה שכונתית. הייחודי שבהם, לטעמי, הוא אל הוארטו דה לוקאס (El Huerto de Lucas, "גן לוקאס" בתרגום חופשי, elhuertodelucas.com) – השוק האורגני היחיד בעיר, שנפתח בחודש יוני האחרון במאפייה לשעבר בשכונת צ׳ואקה (Chueca). השוק הוא יוזמה משפחתית: ד״ר פילאר, המייסדת הראשית, גייסה לפרויקט את שלושת האחיינים שלה – השף חוויאר, הצלמת מרתה והמנהל אלחנדרו. כיוון שהשוק אינו מפורסם עדיין כמו שוקי העיר האחרים ואינו ״שוק עירוני רשמי״, הוא הומה הרבה פחות ומציע אווירה אינטימית יותר.

אווירה משוחררת ושונה

בביקור הראשון שתינו בשוק יין מקומי והתפעלנו מהעיצוב (שאחראי לו סטודיו More&Co) ומהאווירה המשוחררת, השונה כל כך מהשווקים המסורתיים: עובדי המקום הם צעירים מקומיים, מותר להכניס אליו כלבים והאוויר אינו ספוג בארומת שוק מכבידה המשלבת ריחות של דגים, בשר וירקות. במעדנייה קנינו שתי גבינות עזים מצוינות – אחת רכה של משק סנטה גדאה (Santa Gadea) ואחת קשה של קואופרטיב קאטי (Catí), טעמנו חמון (Jamón, בשר חזיר מיובש) נפלא של דהסה מלדואה (Dehesa Maladua) ורכשנו פטה מדרואלו (Maderuelo, פטה חמון עם פלפלים ויין) של לואיס חיל (Luis Gil) לשדרוג הפיקניק הביתי. לארוחת הערב הצטיידנו בפילה פורל נהדר של נטוריקס (Naturix), חברה המתמחה בגידול ובשיווק של דגים אורגניים ומציעה דגים מעושנים, קציצות ועוד – כולם נקיים וארוזים בוואקום.

איכות גבוהה ואג'נדה חיובית

בביקור הבא ישבנו במסעדת לה קנטינה (La Cantina). לפתיחה קיבלנו זוג טאפאס מעוצבים ומסקרנים, ואז בחרנו ברוסטי בוניואלוס ממכרות (Rösti Buñuelos, סופגניות רושטי מטוגנות ברוטב קארי וגזר), בסלט טבולה וקינואה עסיסי ובעוגת גבינה אפויה ומאפה לימון-וניל (Madalena) מוצלחים. התנסינו גם בקפה-צ׳אי עשיר בתבלינים, שהגיע מהדוכן של דרגונפליי אקולייף (Dragonfly Ecolife). את הכול אפשר לקחת הביתה או לאכול במקום, והמנות מבוססות על ההיצע בשוק: ירקות ופירות אורגניים של חקלאים מהאזור; בשר ועופות ממגדלים מקומיים, שנמכרים בקצבייה האורגנית היחידה בעיר; מאפים מלוחים ומתוקים שעליהם מתבססת ארוחת הבוקר; עשרות סוגי תה ותערובות קפה, תבלינים ואגוזים במשקל; שייקים טבעיים; ומוצרי מכולת יבשים – אורגניים כמובן.

אף שהמחירים מעט גבוהים וצריך לשלם גם "קוביירטו" (Cubierto), תשלום סמלי כולל על השירות, איכות חומרי הגלם, האג׳נדה החיובית והשירות הידידותי שווים את התוספת.

להזמנת מקום בבית מלון במדריד

bookFlight_0001_kaftor-04

טיפ לדרך

בשוק סן פרננדו (San Fernando) שבלוואפייס (Lavapiés) פועלות כמה חנויות מעניינות, שמספקות מזון לגוף או לנפש: לה קסקרייה (La Casquería), שמוכרת ספרים במשקל; ואשוקו (Washoku), סושייה שהוקמה על ידי קבוצת אנשים ממדינות שונות ושמציעה סדנאות בישול משתנות ופעילויות תרבותיות; ולה בואנה פינטה (La Buena Pinta), שמתמחה בבירות בוטיק ומתפארת בהיצע מקומי ובינלאומי ממבשלות עצמאיות.

mercadodesanfernando.es