מלון מפנק בבאלי

מלון קמנדלו באי באלי שבאינדונזיה מציע לא רק מיקום נפלא, ממש על מדרונותיהן של טרסות האורז המקומיות, אלא גם סגנון בנייה כפרי-באלינזי, שיק עכשווי ועיצוב יפהפה

88 שיתופים | 132 צפיות

לא בכל יום מזדמן לנו ללון בלב טרסות אורז, לצד גבעות ירוקות, צמחייה טרופית, נהר, שיחי ענק עם פרחי פיטנה (פלומריה ריחנית) צהובים וורודים ולהקות של ברווזים לבנים שהן חלק בלתי נפרד מכל שדה אורז בדרום-מזרח אסיה. זה בדיוק הלוקיישן שבו ממוקם מלון קמנדלו (Kamandalu) שבפאתי העיירה אובוד ( Ubud), באי באלי האינדונזי. ואולם, לא רק המיקום אלא גם סגנון הבנייה הכפרי-באלינזי, השיק העכשווי והעיצוב היפהפה הופכים את האירוח במלון לחוויה.

לישון על אפריון, להתקלח בגן

המלון מורכב מ-58 וילות פרטיות בשש רמות אבזור ופינוק שונות, שנבנו בצורה מדורגת על המדרונות המתונים של טרסות האורז ומשתלבות בהם בהרמוניה. חומרי הבנייה כוללים גימור באבן מקומית, גגות אלנג-אלנג (Alang-alang, גגות קש באלינזיים מסורתיים) ודלתות עץ ענקיות האופייניות לבתי האמידים באי. בחומת האבן המקיפה כל וילה בנפרד קבועה דלת עץ הנפתחת אל תוך פטיו עם צמחייה טרופית, והכניסה לחדר עצמו היא דרך דלת עץ נוספת.

החדרים ענקיים ומעוצבים בטוב טעם. בכל אחד מהם ניצבת מיטת אפריון ענקית, ופרט לאמבטיה גדולה ומרווחת כל וילה מצוידת גם במקלחת גן עם פרטיות מושלמת. מווילות רבות נשקף הנוף היפה של עמק אובוד ושל נהר פטאנו (Petanu) הזורם בין טרסות האורז. חלקן מצוידות גם בבריכות פרטיות, ובחצרות הפנימיות של רבות מהן ניצבת סוכת גן מסורתית (Bale Bengong) – מבנה מלבני עשוי עץ ומקורה בגג קש. כששוכבים על כיסא נוח בסוכת הגן, כוס מיץ טרי מפירות סחוטים ביד אחת וספר בשנייה, מתחילים להבין שגם לא לעשות דבר זה אמנות.

כשהשלווה והמנוחה מתחילות להעיק, אפשר לטייל במרחבי המתחם על גשרוני העץ הקטנים, לשאוף את ריחם המשכר של פרחי הפיטנה, לצפות בברווזים הצועדים בשורה בין שדות האורז או להשתתף בסדנת בישול באלינזי. לרשות האורחים עומדות גם בריכות גדולות עם בר משקאות ומטבח עשיר המציע מאכלים אסיאתיים ומערביים.

מידע מעשי

אשרה: בעלי דרכון ישראלי זקוקים לאשרה כדי להיכנס לאינדונזיה. האשרות ניתנות בדרך כלל לקבוצות מאורגנות

עונה: מאי-אוקטובר (העונה היבשה)

הגעה: כשעה ורבע נסיעה במכונית מנמל התעופה הבינלאומי נגורה ריי (Ngurah Rai), הממוקם 13 קילומטר דרומית לדנפסאר (Denpasar), עיר הבירה של באלי