רק חול וחול: המלצה לחופשה בסהרה

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

לגלוש בדיונות אינסופיות ולישון במאהל נודד יוקרתי ומפנק. מדבר סהרה במרוקו הוא היעד הבא שלכן

88 שיתופים | 132 צפיות

 

דמיינו את ארצות הברית, כשהיא מכוסה כולה חול. הכירו, גבירותיי, את הסהרה, מדבר החולות הגדול בתבל. תשעה מיליון קמ"ר של מדבר המכסים את צפון יבשת אפריקה מקצה לקצה ומשתרעים על פני 11 מדינות וכמות תלת ספרתית של כוסיות תה נענע שחור, חזק ומתוק, שזוכה כאן במרוקו לכינוי "ויסקי בֶרבֶרי". יעד מושלם למי שרוצה להרגיש כמו ספינת מדבר. בפסח הקרוב יתחילו טיסות ישירות למרוקו (של חברת דיסקברי), ובמקביל טיסות למלגה שאחריהן שיט קצר במעבורת למרוקו (לחובבי ים־יבשה). הטיסות המתקרבות הופכות את המסע בסהרה לעניין ריאלי. רוב הטיולים מתחילים בעיר ארפוד, אואזיס מרוקאי שזכה לכינוי הלגיטימי "השער של הסהרה". שם ישנו במלון בלר ((Belere, הבנוי בסגנון קסבה עם בונגלוס המשחזרים מבני בוץ מסורתיים בין עצי דקל וגנים מטופחים ובריכה שכיף להתרענן במימיה לאחר יום במדבר. אין כמות של חול שלא תצליחו להשיל מעליכן כאן.

היי הג'יפ

הירח עולה מעל מצודות מדבר קדומות, בתי טיט ובוץ שנראים כאילו צמחו מתוך החול. זמן טוב להיכנס לג'יפ אחד מהשיירה הממתינה לנו בפתח המלון. אם כבר ג'יפים וחול, שיהיה בסטייל. תכף נרד מכביש כמעט סלול ולתוך החולות ממש: דיונות ארג צ'בי הסמוכות לכפר מרגוזה הן אחד היעדים המרהיבים במדבר העצום הזה. אנחנו עוברים לרכיבה על גמלים ונעים אחרי סמיר, אחד מהאנשים הכחולים של המדבר, וזה יפה כמו שזה נשמע: סמיר הוא בן לשבט טוארג, שלובשים כותנות כחולות מזה דורי דורות. אני מבקשת טיפים להישרדות במדבר, למקרה שייעלם לי. סמיר צוחק. "תתקשרי אליי", הוא אומר. "זה הסיכוי היחיד שלך". הרכיבה על גמל היא אחד המסים שצריך לשלם בתמורה לכל היופי הזה, אבל את חלקו האחרון של המסע נעשה ברגל.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

 

אלף לילה ולילה

מרוקו היא פנטזיה. העיירה הציורית שפשוואן למשל, כמו נתלשה מאגדה והוצנחה בצלע הר. כל הבתים, הבניינים והרחובות צבועים כחול ולכן היא ידועה גם בשם "העיירה הכחולה". אנחנו ממשיכים לתוך המדבר, ואחת מחברות הקבוצה פוצחת בשיר "תנו לשמש לעלות". החברים מצטרפים בשירה גדולה, ככה זה במדבר.

אנחנו בפסגת הדיונה, באמצע שום מקום, מרימים למירי אלוני בלב הדממה. הגמלים זוקפים ראשיהם בפליאה. השמש תכף תעלה: מרחבים אינסופיים של חול ופלא.

אורחה במדבר

השוס האמיתי הוא כמובן המחנות הנודדים – מאהלים מפנקים, יוקרתיים, שעוברים איתכן מנקודה לנקודה, בהתאם לסכום שתרצו להשקיע ולדרישות שלכן. אתן יכולות להפיק בעצמכן את החוויה המדברית – מומחי התיירות של מרוקו עלו על נישת טיולי היוקרה במדבר, ואם בא לכן להתנהל במדבר כמו נסיכה (המדריכים המקומיים יעשו כמעט הכל, למעט לשאת אתכן על כפיים), תצטרכו להשקיע 500־200 יורו ללילה, ולמצוא את המאהל הנודד שהכי עושה לכן את זה. מאהל מרזוגה (Merzouga), למשל, יעלה כ־400 יורו ללילה (כולל ארוחות בוקר וערב וטיול גמלים), ושם דגש על תפנוקים קולינריים, שיעורי בישול וצפייה מהממת – מילולית – בכוכבים. בארג צ'יגאגה (Erg Chigaga) התשלום הבסיסי הוא 235 יורו לאדם ללילה, אבל יאספו אתכם מכל מקום במרוקו ויעשו כל מה שתרצו – טיול אקסטרים משוגע עם טרקטורונים או תפנוקים מדבריים שכוללים שינה עד מאוחר וארוחת בוקר במיטה.

ויזה ועלויות

אתן יכולות לוותר על ההפקה ולהזמין טיול מאורגן מישראל, מה שגם יקל את הליך בקשת הוויזה. חברת דיסקברי מארגנת טיולים לשמונה ימים (מ־1,490 דולר לאדם) או ל־15 ימים (2,390 דולר לאדם).

כדי לקבל ויזה למרוקו אתן צריכות לפנות לסוכנויות הנסיעות המתמחות. את האישורים תצטרכו להגיש בכניסה למרוקו.

הכותבת הייתה אורחת חברת דיסקברי

הפריטים שייקחו אותך למסע מדברי מבלי לצאת מהבית

פסל קרמיקה יולטה 99 ש"ח

יולטה | צילום: יח"צ
יולטה | צילום: יח"צ

 

חולצה גלביה 345 ש"ח

גלביה | צילום: אבי ולדמן
גלביה | צילום: אבי ולדמן

 

ספר חולית 94 ש"ח

חולית מאת פרנק הרברט | צילום: יח"צ
חולית מאת פרנק הרברט | צילום: יח"צ

פודרה שימר מטאלי מריה קארי ל-MAC במחיר 175 ש"ח

מריה קארי ל-MAC | צילום: יח"צ
מריה קארי ל-MAC | צילום: יח"צ