10 הסאונות הטובות בעולם

Kakslauttanen | צילום: Kaksaluttanen Arctic Resort - www.kaksaluttanen.fi
Kakslauttanen | צילום: Kaksaluttanen Arctic Resort - www.kaksaluttanen.fi

יש המאמינים שהביקור בסאונה טוב לא רק לבריאות הגוף והנפש, אלא אף מאריך חיים. עשר המלצות לסאונות ייחודיות, שיעשו לכם חשק להתחיל להזיע

88 שיתופים | 132 צפיות

 

Cağaloğlu Hamamı

סמוך לבזאר הגדול באיסטנבול נמצא חמאם בן יותר מ־350 שנה, שהספיק לארח נכבדים כפלורנס נייטינגייל, הקיסר וילהלם השני והשחקן טוני קרטיס. זהו החמאם האחרון שנבנה בתקופה העות'מאנית, והוא מתהדר באולם גדול בעל תקרה מקושתת, במזרקות דקורטיביות ובדרגשי שיש. החמאם פותח צוהר לעברה המפואר של העיר, והוא אפילו נכלל בספרה של פטרישיה שולץ "1,000 מקומות מופלאים לראות לפני שנמות".

Liquidrom

מתחם של שקט בלב ההמולה של ברלין, המציע תאי סאונה רטובה ויבשה ובריכות מים קפואים לקפוץ אליהן אחרי שמתבשלים היטב. המקום עוצב בסגנון מודרני אך נעים, ויש בו בריכת שכשוך מחוממת תחת כיפת השמים ומלתחות יוניסקס, שמאמצות את הגישה הטבעית לגוף באשר הוא. בריכת ציפה מחוממת וכיסאות נוח רכים משלימים את החוויה האורבנית הרגועה.

The Spa 43 | צילום: Imanol Sistiaga
The Spa 43 | צילום: Imanol Sistiaga

Herrankukkaro

הסאונה הגדולה ביותר בעולם – או לפחות אחת הטוענות לכתר – נמצאת בכפר דייגים קטן בדרום מערב פינלנד, במרחק כחצי שעת נסיעה מהעיר טורקו (Turku). ייחודו של האתר באולם תת-קרקעי דמוי מערה, שנבנה לפי ידע עתיק ומיועד לסאונת עשן (הסאונה העתיקה ביותר והמקורית). האולם ערוך להכיל עד 124 איש. האדים בסאונה עשירים בחמצן ומעניקים לגוף תחושת התחדשות.

Kakslauttanen

סמוך לעיר איבלו (Ivalo) שבלפלנד, כ־250 קילומטר מצפון לחוג הקוטב, נמצא מלון מיוחד במינו, שהחדרים בו הם למעשה באיגלו עשוי זכוכית, שמבעד לכיפתו נשקף הזוהר הצפוני. שלושה חדרי סאונת עשן מיועדים לשרת 100 איש בו זמנית, הם מצוידים במלתחות ובמרכזן אח מבוערת. מחוץ לסאונה הותקנה דלת מיוחדת קבועה בקרח, ומתחתיה יש מאגר מי מעיין קפואים לשכשוך שאחרי הטיפול.

Kakslauttanen | צילום: Kaksaluttanen Arctic Resort – www.kaksaluttanen.fi
Kakslauttanen | צילום: Kaksaluttanen Arctic Resort – www.kaksaluttanen.fi

Floating Sauna

באמצע הדנובה, ממש מול הרובע העתיק של ריגה בירת לטביה, נמצאת סאונה צפה, שפועלת כל השנה. מתברר ששהייה בסאונה היא מנהג לטבי מסורתי, והמתקן הצף מוסיף לחוויה נוף פנורמי מרהיב. הבילוי מיועד לקבוצות קטנות המונות 12-6 איש ונמשך כשלוש שעות. אחרי שמתחממים בסאונה אפשר לקבל עיסוי, ובסופו מוזמנים האמיצים לקפוץ לנהר כדי להשלים את המנהג.

Sauna gondola

באתר הסקי Ylläs בלפלנד שבצפון פינלנד, הממוקם בגובה 718 מטר מעל פני הים, אפשר להזיע באוויר – בקרון רכבל שמעוצב כסאונה, עם קירות מחופי עץ, המיועד לשאת עד 12 איש. הנסיעה נמשכת כ־20 דקות, מקצה ההר עד לתחנה שלמטה ובחזרה. לאורך הדרך נשקף מבעד לחלונות נוף אלפיני לבן, קריר ומרהיב, שהופך את החום שבתא לנסבל ואפילו למהנה.

Sauna Gondola | צילום: יח"צ
Sauna Gondola | צילום: יח"צ

Unu Spa

אחרי שמסיימים את הטרק למאצ'ו פיצ'ו, מגיע לגוף פינוק שיחזיר את האנרגיות וירפה את השרירים. הספא שבמלון Inkaterra Machu Picchu Pueblo מציע שלל טיפולים, שמכולם כדאי להתמקד בסאונת Unu ("מים" בשפה המקומית) בסגנון הרי האנדים, המתבצעת בבקתה מענפי אקליפטוס, המוארת בנרות. אבנים מקומיות שנמשו מהנהר משחררות לחלל האוויר אדים שמשרים שלווה ורגיעה.

 43 The Spa

גבוה-גבוה מעל פורט אולימפיק, המרינה של ברצלונה, נמצאת סאונה מיוחדת במינה. במרומי הקומה ה־43 של מלון Arts Barcelona תוכנן חדר של סאונה יבשה, שקירותיו מחופים זכוכית מהרצפה ועד לתקרה. מבעד לחלונות נראות היאכטות כמשחק ילדים מיניאטורי על רקע מימיו הכחולים של הים התיכון. לאחר שמסיימים להזיע מומלץ לצאת למרפסת הפתוחה לשאוף אוויר.

The Spa 43 | צילום: Imanol Sistiaga
The Spa 43 | צילום: Imanol Sistiaga

Koi-Sauna

עוד מקום שמתחרה על תואר הסאונה הגדולה בעולם, ואף הוכתר בספר השיאים של גינס, נמצא ב־Thermen & Badewelt, מתחם בריאות בעיירה זינסהיים (Sinsheim) בדרום-מערב גרמניה. באולם, שמשתרע על 166 מטר רבוע ומעוצב בסגנון יפני, אפשר להתרווח על ספסלי עץ ולצפות בדגי קוי שטים להנאתם באקווריום ענק. במתחם יש גם סאונה – קולנוע, סאונת יער טרופי ואפילו סאונה שמעוצבת כבית קפה וינאי.

Sanduny

הסאונה היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הרוסית, ובשפה המקומית היא מכונה "באניה". הסאונה במוסקבה, שהוקמה בשנת 1808, מפוארת ומקושטת להפליא: קירות מעוטרים בציורי קיר מוזהבים, רצפות מצוירות, ריהוט עץ כבד ותקרה מצוירת בסגנון רומנסקי. האוכלוסייה מגוונת, מתיירים ועד פוליטיקאים מקומיים, ובגלריית האורחים אפשר למצוא את תמונתו של השחקן ג'ון טרבולטה.

Sanduny | צילום: באדיבות Saduny
Sanduny | צילום: באדיבות Saduny