לא להיפסטרים בלבד: ברלין עם ילדים

ברלין בשלג | צילום: shutterstock
ברלין בשלג | צילום: shutterstock

צריך רק מעיל טוב ומגפיים חמים ואתם מוכנים לבילוי חורפי בברלין. המלצות לביקור משפחתי בבירת גרמניה דווקא בחורף

88 שיתופים | 132 צפיות

דמות בגלימת נזירים חומה ניגשה אל בני. הנזיר היה גבוה והשמיע צחוק תיאטרלי כששאל את בני מה ירצה למתנת חג המולד. נדרשו לנו כמה רגעים כדי לזהות שהברלינאי הרזה הוא סנטה קלאוס אירופאי, שבניגוד לקולגה האמריקאי אינו לובש בגדים אדומים. זה קרה כשהגענו לברלין לפני יותר מעשור, בסוף דצמבר, באחד החורפים הקשים. שברי קרח שקשקו בתעלות המים, וכשיצאנו אל הפארק הצליפה בנו הרוח. ואולם, אווירת החג וההתרגשות הסוחפת של ירידי הרחוב פיצו אותנו על תלאות הכפור, במיוחד כשחזינו בתהלוכת ילדים ובידיהם אבוקות מוארות יוצאת באחר צהריים אפלולי אחד מבית הספר. בילוי משפחתי חורפי בברלין ייתכן רק אם כל בני המשפחה מצוידים במעיל מבודד איכותי הערוך לחזית קרה ורצוי גם במגפונים מרופדים. הנה כמה המלצות לביקור חורפי בעיר, שיכולות להתאים גם לימי קיץ חמים מדי.

להזמנת טיסה זולה לברלין >>
לחיפוש מלונות מומלצים בברלין >>

הכול אודות לגו

פריקים של לגו לא יחמיצו את שני האתרים האלה בעיר, ומי שעד היום לא היה אוהד גדול של לגו אולי ישנה את דעתו בעקבות הביקור בהם: לגולנד דיסקברי סנטר הוא מעין מוזיאון לגו פעיל, המתאים לפעוטות ולילדים צעירים בלבד (עד גיל 9). במהלך הסיור במרכז חווייתי זה אפשר לשחק בלגו, לבנות בלגו ואף להפעיל את מה שבניתם (תוכלו למשל לערוך מרוץ מכוניות מלגו), לנסוע בקרונות בין דמויות ממוכנות מלגו ולצפות בסרטונים. בסוף הסיור מצפה לכם חנות לגו עם כל הדגמים החדשים.

לגולנד, מרכז סוני | צילום: shutterstock
לגולנד, מרכז סוני | צילום: shutterstock

לגולנד ממוקם בתוך מרכז סוני – מתחם מבנים בכיכר פוטסדאם (Potsdamer Platz) שבמרכז ברלין. הורים בעלי עניין באדריכלות יוכלו להתרשם מחזותו העתידנית של המתחם, שתכנן האדריכל הלמוט יאן, ואילו הילדים יקפצו על ההזדמנות לעלות ולרדת במדרגות הנעות.

לעומת זאת, חנות הענק של לגו מזמנת אירוע חוצה דורות וגילים. פעוטות וגם מבוגרים שהם ילדים בנשמתם ימצאו בקומה השלישית של החנות שולחנות הרכבה ובנייה ללא תשלום. כמות הדגמים הפרושים על פני שלוש קומות החנות עצומה. אפשר להרכיב דמויות לגו בעיצוב אישי בקומת הכניסה (תוכלו לרכוש את הדמויות הביתה בתום ההרכבה) וכן לרכוש לבני בנייה בודדות מתוך מבחר עצום. מבוגרים חובבי אדריכלות יגלו קולקציה של מבנים מפורסמים מרחבי העולם להרכבה.

המרוץ לצמרת

הטיפוס בדרך אל עמדת תצפית עשוי להסב הנאה לא פחות מעמדת התצפית עצמה ולהתגלות כחוויה משפחתית מלאת הרפתקאות ומחממת גוף. דוגמה לכך היא צעידה במעלה הספירלה השקופה של הרייכסטאג, שתגרום לילדים הצעירים שלכם לשעוט בהתלהבות לכל עבר.

הטיפוס אל מרפסת התצפית של קתדרלת ברלין (Berliner Dom) הופך לבילוי בסרט תקופתי ככל שעולים במעלה המגדל. גרמי המדרגות הופכים בהדרגה לתלולים ומעוקלים וצריך לעבור דרך דלתות נטרקות.

לפני שעולים למרפסת התצפית שבראש עמוד הניצחון הפרוסי (Siegessäule) אפשר להצטרף לסיור בתצוגת מודלים קטנים של מבנים הנערך בקומה הראשונה.

ביקור מתחת למים

קרפיונים, כרישים, זוחלים, צפרדעים נדירות ואפילו עיר נמלים העוברת בעורקי פלסטיק מעל לראשי המבקרים – האקווריום של גן החיות של ברלין יכול לשאוב אליו חובבי בעלי חיים לבילוי של יום שלם.

למי שמחפש בילוי באותו סגנון כדאי גם לערוך סיור באקווריום של סי לייף . לסיום הסיור כדאי לעלות במעלית הבנויה בתוך ה"אקוודום" (AquaDom) – אקווריום דגים במלון רדיסון בלו – שימו לב שמעלית האקווריום של המלון סגורה עד לאמצע 2020 לשיפוצים.

לא עוד אתר תיירות: 5 המלצות לא שגרתיות לברלין
איפה עושים קניות במוסקבה? מקדשי האופנה שחובה להכיר

אווירת כריסטמס והחלקה על הקרח

אם אתם מצליחים להתמודד בגבורה עם הטמפרטורות, תוכלו לנסות את מזלכם ב"ספורט החורף". רחבת ההחלקה על הקרח שבשוק הכריסטמס בכיכר פוטסדאם נפתחת בתחילת נובמבר וממשיכה לפעול עד תחילת ינואר. הכניסה חופשית אבל מן הסתם תיאלצו לשכור מחליקיים בכמה אירו בודדים. גם אם אינכם מחליקים על קרח תוכלו להעביר שעות של יום חורפי במיוחד במבני הענק של כיכר פוטסדאם, בין חנויות מרכז הקניות ארקאדן (Arkaden) לבתי הקפה שבמרכז סוני.

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

משחקים באוכל

אם הילדים שלכם עדיין לא מסוגלים לשבת במסעדה לאורך זמן (ויש בברלין די מסעדות מוצלחות ולא יקרות ובתי קפה חמודים להעביר בהם חורף שלם), תוכלו לנסות שתי אטרקציות קולינריות שתובעות שיטוט. קומת האוכל של בית הכלבו קה-דה-וה (KaDeWe) מציעה מבחר בלתי נדלה של נקניקים, בשרים, גבינות, פירות, עוגות, שוקולדים ואפילו אקווריום של יצורים ימיים חיים למאכל. המאכלים מוצבים בתצוגה מפוארת ותוכלו להתיישב לארוחות מהירות במקום.

מארקט האל נוין הוא שוק אוכל ובו דוכנים עם טבחים המלהטטים במבחר גדול של מנות מכל רחבי העולם ובסגנונות שונים: נקניקיות קארי ("קארי וורסט") מקומיות וצ'יפס, מנות קוריאניות או וייטנאמיות, קינוחים טבעוניים נאים ומתוחכמים, גלידות בטעמים רגילים או מוזרים כמו דלעת או תה ירוק ועוד. כדאי להגיע מוקדם, לפני שהמקום נעשה עמוס מדי.

אי אפשר בלי שוקולד

בחנות של מפעל השוקולד ריטר ספורט מתקיימות סדנאות יצירה בשוקולד ותצוגה המסבירה על אופן גידול פולי הקקאו ועל הפקת השוקולד. הפעילות המתאימה לפעוטות ולילדים צעירים (עד גיל 8).

כמובן, אי אפשר לעזוב את ברלין בלי לעבור בחנות השוקולד של משפחת ראוש. תצוגת פסלי השוקולד המוזיאלית שלהם מחממת לב, והשוקולד מחמם קרביים.

מפעל השוקולד "ריטר ספורט" בברלין | צילום:shutterstock
מפעל השוקולד "ריטר ספורט" בברלין | צילום:shutterstock