לנפוש ולהציל את העולם בו זמנית

אנג'לינה ג'ולי במינאמר | צילום: GettyImages
אנג'לינה ג'ולי במינאמר | צילום: GettyImages

להתנדב בבית יתומים, להציל צבי ים בגלפגוס או לעזור בניהול פיצרייה משפחתית בטוסקנה. חופשות ההתנדבות הן המפלצת התיירותית הבאה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אחד הטרנדים החמים היום בעולם התיירות הוא חופשה עם ערך מוסף. מה שבהתחלה מילא צבע במדורי הרכילות כשאנג'לינה ג'ולי נסעה לבתי יתומים באפריקה וג'ורג' קלוני נאבק למען הבריאות בדרפור, חלחל מטה והפך לטרנד חובה. האפשרויות היום הן אינסופיות, וציניות בצד – רובן משרתות מטרות חשובות מאוד ומספקות למטייל חוויה יוצאת דופן של נתינה והכרת האחר.

לא קל לבחור מבין הארגונים והעמותות הפועלים במגוון דרכים, ורבים מהם דורשים סכומי כסף לא קטנים (עבור התרומה שלנו). בחרנו כמה מקומות שהם לא ממרקי מצפון מקצועיים אלא כאלה שבהם תרומתכם תועיל באמת. חשוב לשים לב שבחלקם השהות והמחיה בתשלום (לרוב סמלי).

נפאל

עזרה בבית היתומים Sauraha

איפה: בעיירה באותו שם בצ'יטואן, מחוז בדרום נפאל, כ־200 ק"מ מקטמנדו. בתחומי המחוז נמצאת גם שמורת הטבע הידועה ביותר בנפאל.
למי מתאים: לכולם, כולל משפחות וילדים.
מה עושים: מדובר בקבוצה קטנה של ילדים המדברים אנגלית טובה, וכל פעילות תתקבל בברכה, מיצירה ועד סדנאות מנהיגות. תוכלו גם לשלב התנדבות עם פילים.
כמה זמן: לא מוגבל.
עלות: לא עולה. למעשה, בנפאל ישנם הרבה בתי יתומים (גם בערים מרכזיות כמו פוקרה וקטמנדו) ואפשר לגשת אליהם ולהציע עזרה, לרוב ללא כל תשלום.

המייל של מנהל בית היתומים – rrsunar@yahoo.com

אנג'ליה ג'ולי בהאיטי | צילום: GettyImages
אנג'ליה ג'ולי בהאיטי | צילום: GettyImages

 

הודו

התנדבות סביבתית באורוויל, קהילה בינלאומית שהוקמה כדי ליצור מקום שבו יוכלו לחיות יחד אנשים מכל קצוות תבל, בקהילה תומכת אקולוגית

איפה: טאמיל נאדו, דרום הודו.
למי מתאים: לכולם.
מה עושים: מגוון האפשרויות לתרום לקהילה ולמקום הוא גדול יחסית: נטיעת עצים, גידול ירקות ופירות אורגניים, אמנות והעצמת נשים, עזרה בבתי יתומים ועוד. זהו מתחם עצום שכולל בתוכו עולם ומלואו, עם בתי ספר, מסעדות raw food, חנויות אורגניות, חוגים מעניינים (כמו איך לגדל ספירולינה) ועוד. לכל תוכנית התנדבות יש תנאים ורובן מציעות לינה וארוחה אחת לפחות. חלקן מתאימות למשפחות וחלקן לא.
עלות: בהתאם לתוכנית. למשל, נטיעת עצים ביער סאדהנה עולה 300 רופי לאדם ליום עבור שלוש ארוחות ולינה.

תאילנד

תוכנית התנדבות אטרקטיבית במיוחד וחשובה לטיפול בבעלי חיים שנוצלו למטרות בידור ותיירות ומשלבת טיפול רפואי וותהליך לשחרור בעלי החיים בחזרה לטבע

איפה: תאילנד ולאוס.
מה עושים: הכנת אוכל, האכלה, טיפול יומיומי בבעלי החיים, קבלת בעלי חיים חדשים, ניקוי ובנייה על פי הצורך ועוד. התוכנית נמשכת שבוע (או יותר) וכרוכה בתשלום סמלי (עבור המגורים והאוכל).
למי מתאים: בעלי רמה בסיסית של אנגלית, מעל גיל 18.
עלות: כ־450 דולר לשבוע, כ־700 דולר לשבועיים.
לפרטים נוספים

לעבוד בשביל החופש שלך

מה שהתחיל כנישה קטנה של עבודה בחוות חקלאיות אורגניות בכל העולם בתמורה למגורים ולאוכל (לפרטים), התרחב בשנים האחרונות לתחומים רבים אחרים בכל רחבי העולם

למי: לצעירים שמשוחררים ממגבלות זמן ומבקשים להשתקע קצת במקום אחד.
איפה: באתרים כמו workaway, helpx, any work, global work & travel, anywhere ועוד יש מגוון הצעות.
מה עושים: הפעילות מגוונת וחלק מההצעות מפתות, למשל עזרה בצביעת חדרים בגסטהאוס על חוף בקריביים, רעיית כבשים בחווה בניו זילנד או השתתפות בניהול פיצרייה משפחתית בטוסקנה.
עלות: ההרשמה לחלק מהאתרים היא בתשלום, בדרך כלל בסכום של דולרים/יורו בודדים, בתמורה לגישה למאגר הצעות עצום, בדרך כלל לשנה. כל השאר – חינם.

במקום סאמר סקול

תוכניות מיוחדות מיועדות לבני נוער בכל רחבי העולם הן תחליף מעניין לסאמר סקול או לקייטנות אחרות בחו"ל. מכיוון שמדובר בבני נוער, התוכניות לרוב משלבות פעילויות בחוץ (טיפוס, קאייקים ועוד) וטיולים בסביבה בנוסף להתנדבות, והן מספקות גם הדרכה ותמיכה ראויה 24 שעות ביממה

איפה: כמעט בכל העולם. למשל, באיי גלפגוס (הצלת צבי ים), בפרו (שימור סביבתי), בתאילנד (שיקום פילים) ועוד.
עלות: 5,000־4,000 דולר לשבועיים.