השחור החדש

צילום: LWYang CC
צילום: LWYang CC

שדרות בדפורד, הרחוב הראשי בברוקלין, מספקות כר נרחב לשיטוט מהנה: ממסעדה לבית קפה, מחנות וינטג' לחנות מוצרים אורגניים, בין היפסטרים לפנקיסטים

88 שיתופים | 132 צפיות

טיול לניו יורק הוא כיף גדול, אך לא פחות מכך נטל כלכלי. כשתכננתי את הנסיעה האחרונה לפני כחודש חרשתי את האינטרנט בחיפוש אחר פיתרונות לינה הגיוניים. חדר ממוצע בבית מלון עולה לפחות 300 דולר ללילה וב-airbnb התגלו כוכים מיניאטוריים שלא ראויים למגורי זוג בגילנו שכבר לא מוכן להתכלב. חברים המליצו על ברוקלין כ"שחור החדש", ותיארו שכונה שהיא אינטימית ונעימה וגם תוססת וצעירה. אימצנו את ההמלצה, בייחוד לאור העובדה שב־150 דולר ללילה בלבד מצאנו דירה מרווחת ומשופצת. שדרות בדפורד (Bedford Ave.), הרחוב הראשי בברוקלין, סיפקו כר נרחב לשיטוט מהנה. עברנו ממסעדה לבית קפה, מחנות וינטג' לחנות מוצרים אורגניים, ובעיקר טיילנו לאורך הרחוב והסתכלנו על היפסטרים, פאנקיסטים ושאר משתתפים בתיאטרון האנושי.

בייגל'ס בכל צבעי הקשת

מה כבר אפשר לחדש בבייגל? זהו שאפשר. The Bagel Store (כתובת: 349 Bedford Avenue, אינטרנט: www.thebagelstoreonline.com) אולי נראה כמו מזנון לכל דבר, אבל כל מנה כאן – אליפות. השאלה הראשונה שהלקוחות מתבקשים לענות עליה היא באיזה בייגל לבחור: מקמח מלא או לבן, עם פרג, שומשום, דגנים או אוכמניות. אחר כך עולה שאלת הקרים צ'יז, כי מאחורי הזכוכית מוצגים עשרות סוגי גבינת שמנת: עם עשבי תיבול, שום, פלפלים חריפים, עגבניות מיובשות ואפילו מייפל ואגוזי מלך. אפשר להרכיב איזה בייגל שמתחשק עם איזו גבינת שמנת שרוצים, או לבחור בממרחים אחרים כמו חמאת בוטנים וריבה, טופו וירקות או בייקון וצ'דר, שנחשב מנת דגל. חוץ מהבייגל'ס הרגילים מייצרים בבייגל סטור Rainbow bagles, שכשמם כן הם – בייגל'ס בכל צבעי הקשת, שצריך לראות כדי להאמין. הבייגל'ס הצבעוניים מגיעים עם מילוי בטעם צמר-גפן מסוכר ומדגני בוקר, וניו יורקרים ותיירים צובאים על הדלתות כדי לחזות בפלא הפסיכודלי. אנחנו העדפנו את הבייגל שלנו סולידי יותר, אבל הבייגל'ס הצבעוניים מצטלמים מעולה באינסטגרם.

צילום: Scot Rossillo "Worlds Premier Bagel Artist"
צילום: Scot Rossillo "Worlds Premier Bagel Artist"

 

אני אוהבת ת'קולנוע

כשהרגליים מתעייפות ומבקשות מנוחה כדאי לעצור להתרענן ב-Videology Bar & Cinema (כתובת: 308 Bedford Ave, אינטרנט: http://videologybarandcinema.com), מקום קטן עם ערך מוסף. הקונספט שמחבר אולם קולנוע מחתרתי ובר-מסעדה נחשב לטרנד בעולם, ובווידיאולוגי הרחיבו אותו עוד יותר: בנוסף להקרנת סרטים ישנים יותר או פחות מתקיימים במקום אירועים כגון מסיבות בהשראת סרטים, בינגו סדרות טלוויזיה, חידוני טריוויה ושיחות עם שחקנים ובמאים בלייב או באמצעות סקייפ. מדי פעם מתקיימים מפגשי "על הבר" בנושאים שאינם קשורים לקולנוע אך מעניינים כשלעצמם, כגון אסטרונומיה. תפריט האוכל פשוט וכולל מנות בר קלילות כמו נאצ'וס, פרעצל, נקניקיות ופופקורן בדולרים בודדים, שהולכים מצוין עם בירה וקוקטיילים שמתומחרים גם הם בגובה העיניים. אם אתם חובבי קולנוע, או מחזיקים מעצמכם ידענים שמכירים כל פרט בסרטים של טרנטינו, בסדרת "שכחו אותי בבית" וכדומה – זה המקום בשבילכם.

Videology Bar & Cinema. צילום Lisette Poole and Jonathan Louie
Videology Bar & Cinema. צילום Lisette Poole and Jonathan Louie

 

המתנה הנכונה לאדם הנכון

Norbu Bijoux (כתובת: 232 Bedford Ave. אינטרנט: www.norbu.us) היא חנות קטנה ומקסימה שמתמחה בתכשיטים של מעצבים צעירים ואמנים מכל העולם. רוב הפריטים בחנות יחידים בסוגם, למשל עגילי חישוק של המותג mollymdesigns מסן פרנסיסקו ותליונים גיאומטריים של Dogeared, שמלווים בהסבר פילוסופי קצר ומהורהר. הצוות קשוב ומוכן לסייע בהתאמת המתנה הנכונה לאדם הנכון. לבתנו הפרטית קנינו תליון של המותג b.u. בצורת כוכב ים מוזהב, שהוצמד לכרטיס ועליו הכיתוב May your love be as deep as the sea and your troubles as light as foam. מומלץ בחום במקום עוד בגד מרשת מתועשת.

 

פולני מודרני

לאוכל הפולני שאנחנו מכירים יש מוניטין מפוקפקים, אבל אחרי ימים של פיצה והמבורגר התחשק משהו אחר. המסעדה הברוקלינאית Dziupla (כתובת: 194 Bedford Ave. אינטרנט: http://dziuplabrooklyn.com), היא אחות למסעדה של אותו שף באזור אחר בברוקלין, מראה שאפשר גם אחרת, ושלשמועות על מטבח פולני מודרני יש סימוכין במציאות. כיסוני פירוגי קיבלו במטבח רוטב פטריות מעודן, בבורשט שכשכו כיסונים בעבודת יד, ונקניקייה מתוצרת בית הוגשה עם צ'יפס דק ופריך. מנת הדגל נקראת "צלחת פולנייה" וכוללת פירוגי, כרוב ממולא, תבשיל ציידים מהביל ועוד כמה טעימות בביצוע מדויק. למרות הדגש הפולני אין חובה להיצמד למזרח אירופה, כי בתפריט יש עוד מנות מעניינות, כגון חזה עוף אורגני מחוות אמיש, וטרטר בקר שניזון על עשב. בכל מקרה, לקינוח אסור לפספס פירוגי רכים ושמנמנים במילוי גבינה שמוגשים עם קומפוט פטל, תענוג שנושא איתו טעם של כפר קטן במעבה יער.

The Bean. צילום: שרון בן דוד
The Bean. צילום: שרון בן דוד

 

הקפה השכונתי שלכם

The Bean (כתובת: 101 Bedford Ave., אינטרנט: http://thebeannyc.com) הוא בית קפה שכונתי נעים במלוא מובן המילה, ואפשר להיווכח בזאת לפי מספר האנשים שיושבים ועובדים עם מחשב נייד, ואיש לא מאיץ בהם להזמין או לפנות את מקומם. המקום מתמחה במשקאות קפה קרים וחמים מפולים שמגיעים ממקומות שונים בעולם, בדגש על סחר הוגן. לנמנעים מקפה יש פיתרון בדמות הטרנד הכי חם כיום בניו יורק – משקאות מאצ'ה על בסיס אבקה המופקת מתה ירוק יפני. המאצ'ה מגיעה כשוט קלאסי, עם קרח או חלב, ובמשקאות מיוחדים בטעמי שקדים, וניל, מלון ואפרסק. בתפריט האוכל יש מנות בית קפה מזינות ובריאות, כגון קערת יוגורט, דגנים ואסאי; דונאט מקמח מלא ובראוניז טבעוניים. האווירה רגועה, בעלי חיים מתקבלים בברכה והוויי-פיי חופשי.

טיפ לדרך

אפשר ללכת ברגל לאורך רחוב בדפורד ואפשר לטייל בו כמו שהמקומיים עושים, באופניים. תמורת דולרים בודדים ישכירו לכם ב- Landmark Bicycle(כתובת: 376 Bedford Ave, אינטרנט: www.landmarkbicycles.com) זוג אופניים (מצוידים בסלסלה אפילו), ובסוף היום מובטח שכפות הרגליים יכאבו פחות. בחנות אפשר לרכוש אופניים חדשים או משומשים, חלקי חילוף וגם לתקן תקרים ותקלות.