ישנים בקוקפיט

צילום: Lioba Schneider
צילום: Lioba Schneider

מלון ג'מבו סטיי סטוקהולם מציע לאורחיו מגורים בתוך מטוס בואינג 747 אמיתי, שקורקע לפני תשע שנים והפך למלון יחידי מסוגו בעולם בו אפשר לעשות לילה בתא-טייס

88 שיתופים | 132 צפיות

לעיתים אנו זקוקים לבית-מלון בסמוך לשדה-תעופה בגלל טיסה מוקדמת, או ליל המתנה בין טיסות. רוב שדות-התעופה בעולם מציעים בתי-מלון ברמות שונות של שירות ומחיר, אך בדרך כלל הם מהסוג שאינו מעורר השראה או עניין. אלה החדרים הסטנדרטים והפונקציונאליים של הרשתות הגדולות, או חדרי המוטלים בפרברים הסמוכים לשדות-התעופה.

סוויטה במקום קופסה שחורה

בסטוקהולם (Stockholm), עם זאת, לפחות אחד מבתי-המלון חורג מהשגרה. מלון ג'מבו סטיי (Jambo Stay) מציע לאורחיו מגורים בתוך מטוס בואינג 747 אמתי, שקורקע לפני תשע שנים והפך למלון יחידי מסוגו בעולם בו אפשר לעשות לילה בתא-טייס, לקיים כנס במחלקת-העסקים או לשתות קפה על כנף מטוס. המלון הוא פרי יוזמתו של אוסקר דיוס (Oscar Diös), מלונאי מקומי שניצל הזדמנות, קנה את הג'מבו הישן ובנה אותו מחדש. ב־2009 הועבר המטוס לכניסה לנמל התעופה הבינלאומי של סטוקהולם, ארלנדה (Arlanda), והחל לשמש כמלון.

את המורשת ההיסטורית של המלון אפשר למצוא בתמונות על קיר חדר-האוכל במלון, המשמש גם כבר וכבית-קפה. המטוס, בואינג 747-200, נכנס לשירות ב-1976 והספיק בשלושים שנותיו הפעילות לשמש חברות תעופה מיתולוגיות כמו Pan Am ו-Tower Air. במהלך שיפוצו הוא רוקן כמעט מכל תוכנו המקורי ונבנה מחדש בהתאם לתקנות הבנייה המחמירות בשוודיה, ויש בו כעת 27 חדרים עם 76 מיטות.

צילום: Lioba-Schneider
צילום: Lioba-Schneider

 

כמלון הוא בסיסי למדי, רמתו היא כשל אכסניית-נוער טובה. החדרים קטנים והם בהחלט לא מיועדים למי שמגיע לשהות ארוכה או למי שמחפשים פינוק. עם זאת הוא נקי, מסודר ויעיל, ומי שאוהב מטוסים לא יוכל שלא להתלהב מהעיצוב ומהפריטים המקוריים שנותרו בו – תאי אכסון המזוודות, הדלתות, החלונות ועוד. בגוף המטוס יש חדרים ליחידים, לזוגות, לשלישיות ולרביעיות, חלקם עם שירותים ומקלחת משלהם, אחרים עם שירותים ומקלחות במסדרון. באחורי המטוס, במקום שבו אוכסנה פעם הקופסא השחורה, יש סוויטה גדולה, וסוויטה נוספת ממוקמת בתא-הטייס. זו חביבה במיוחד על חובבי טיסה, שיכולים ליהנות מההגאים וממכשירי הטיסה שהושארו בה. חדרים קטנים יותר, עם כניסה נפרדת, נמצאים בחללי המנועים ובתאי הגלגלים.

לחדרים השונים יש רמות שונות של מחירים, כאשר האופציה הזולה ביותר היא מיטה בלבד בחדר של ארבעה (כ־45 אירו), והאופציה היקרה ביותר היא סוויטת תא הטייס (כ־360 אירו). בית המלון הוא במרחק פחות מחמש דקות נסיעה משדה התעופה, ואוטובוס חינם יוצא מהטרמינל כל רבע שעה.

צילום: Jumbo Hostel
צילום: Jumbo Hostel

 

טיפ לדרך

שדה התעופה ארלנדה, בו ממוקם המלון, נמצא כ־40 קילומטר צפונית למרכז סטוקהולם. רכבת מהירה (20 דקות) ואוטובוסים ישירים (כ־45 דקות) עושים את הדרך לתחנה המרכזית של העיר, הנמצאת במרחק הליכה מהאתרים ההיסטוריים של העיר העתיקה וממרכזי הקניות והבילויים של מרכז העיר המודרנית.