כמו בבית בלונדון

צילום: Marek Neumann
צילום: Marek Neumann

אכסניית וומבאט במזרח לונדון הוכתרה לאחרונה כאכסניה הטובה ביותר באנגליה. האכסניה, ששוכנת במבנה ששימש בעבר למגורי מלחים, היא כיום אתר לינה פופולרי שמצליח להעניק לאורחיו תחושה ביתית

88 שיתופים | 132 צפיות

לונדון היא שילוב מרתק של ישן וחדש, היסטוריה וחדשנות, המוכר עם המפתיע. בעיר שתמיד משתנה אבל גם שומרת על לונדוניותה, מקום לינה אידיאלי צריך לשקף את התכונות האלה. אתר האכסניות הבינלאומי hostelworld.com בחר את האכסניות המצטיינות בבריטניה לשנת 2015, וקבע כי האכסניה הטובה ביותר באנגליה היא וומבאט (Wombat, אינטרנט: www.wombats-hostels.com/london) שבמזרח לונדון, השייכת לרשת אכסניות עם כמה סניפים באירופה.

צילום: Marek Neumann
צילום: Marek Neumann

 

המטרה: מינגלינג

וומבאט היא אכסניה גדולה שיש בה יותר מ־600 מיטות בשלושה סוגי חדרים (2 מיטות, 4 מיטות ו־8 מיטות). היא מצויה בבניין עתיק שמאז ומתמיד שימש כאכסניה, במזרח לונדון, לא רחוק מהטאוור. ב־1865 שימש המקום כאכסניה למלחים והיום הוא אתר מועדף על ידי צעירים מרחבי העולם, אבל גם על ידי אנשי עסקים העובדים בסביבה.

כל חדר שונה מהאחרים. ליד כל מיטה יש נקודת טעינה, ובכל החדרים יש מקלחת ושירותים מודרניים. המסדרונות שמרו על הקסם הישן, והמקום נקי להפליא ואינו מזכיר מגורי חיילים, להבדיל מאכסניות לא מוצלחות.

צילום: Marek Neumann
צילום: Marek Neumann

 

מה שמייחד את הוומבאט מעוד סתם מלון הם האזורים המיועדים לכלל האורחים. במרתף יש בר עצום, מהיפים בלונדון, שבו, בין קשתות לבנים וספסלים מעץ אלון עתיק, יכולים האורחים לשתות, לשחק, ליהנות מהופעות חיות ומשידורי ספורט, או להכין ארוחה במטבח ולאכול ארוחת בוקר למחרת. "אין בחדרים מכשירי טלוויזיה", אומרת קרולין פארמן המנהלת, "המטרה היא שהאורחים יצאו מהחדרים, יפגשו אורחים אחרים וירגישו בבית. לכן גם המקום כל כך נקי, האורחים שומרים עליו".

בקומה התשיעית, בסלון מאולתר, אפשר להשקיף מערבה ולראות בעת השקיעה את הלונדון איי (הגלגל הענק), אחד מהצריחים של הפרלמנט, גורדי שחקים ומבני ציבור על גדות התמזה, או את מזרח לונדון המתחדשת. הישן מתערבב עם החדש בבניין היסטורי עם טוויסט מודרני. בלובי יש טאבלטים לשימוש האורחים וצוות שישמח לספק מידע: "אנחנו רוצים לתת לאורחים הרגשה שאנחנו קטנים יותר ממה שאנחנו", אומרת פארמן, ודומה שאנשי וואמבט עמדו במשימה.

צילום: Marek Neumann
צילום: Marek Neumann