יזהר כהן: "כולם שואלים אותי איך אני נראה ככה בגילי"

"התברכתי בעניין הגנטי". יזהר כהן | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
"התברכתי בעניין הגנטי". יזהר כהן | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הוא מאפר את עצמו, לא עושה ספורט, מתעב צמחונות וטבעונות והסוד שלו למראה צעיר הוא הומור - אך לא רק. יזהר כהן בן ה-73 מפזז על הבמה ב"רוקדים עם כוכבים" וחושף את שגרת הטיפוח שלו בגיל 73

88 שיתופים | 132 צפיות

יזהר כהן (73), זמר, זוכה האירוויזיון הראשון של ישראל עם "אבניבי", מעצב תכשיטים, מופיע בישראל וברחבי העולם. בימים אלה מופיע בריאליטי "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12, במקביל עובד על תכנית יחיד, "סיפורים שטרם סופרו", שתשלב מופע סטנד-אפ עם השירים שלו מכל הזמנים. אב לבת 27, מתגורר בתל אביב

>> לאה ינאי מור: "כשראיתי את סרטון החטיפה של אחותי, קרסתי"

שגרת טיפוח

"יש לי סוג עור מצוין. כולם שואלים אותי איך אני נראה ככה בגילי ובסוף הכל זה גנטיקה ואני התברכתי בעניין הגנטי. אני יכול להעיד על עצמי שאני אסתטיקן אבל לא קוסמטי. אני מקפיד על קרם לחות משובח. לאורך כל השנים הקפדתי על מוצרים איכותיים. קרם הלחות שלי הוא של CERAVE. הסבון של מאחה הספרדי שאני מטורף על הריח שלו. אני לא משתמש בקרמי הגנה כי אני לא חובב ים ויש לי עור כהה, שמוגן באופן טבעי מהשמש. אני איש של מקלחות ארוכות עם זרם חזק של מים בשעות הקטנות של הלילה. מעבר לניקיון הפיזי, זה נותן לי הרגשה של היטהרות וניקיון פנימי. אני מעדיף כל תחליב רחצה שהוא בריח לבנדר. זה מזכיר לי את המקלחות בילדות ומעיף אותי לנוסטלגיה".

קרם לחות לעור יבש של CERVE. מחיר 99.90 ש"ח | צילום: מוטי פייבשן
קרם לחות לעור יבש של CERVE. מחיר 99.90 ש"ח | צילום: מוטי פייבשן

קוסמטיקאית

"הסוד הקוסמטי שלי הוא שמחה והומור עצמי, לדעת לצחוק על השריטות שלך זה משחרר לגמרי וזה טוב לעור".

אנטי אייג'ינג

"אני בדילמה גדולה ובאמביוולנטיות לגבי ניתוח פלסטי. מצד אחד אני מעוניין לשפר קצת את הפנים, כמו את קו הלסת ולהרים את העיניים, אבל מצד שני אני אוהב מראה טבעי וגאה בכל נפילה של הפנים ובכל קמט, שמלמדים על חיים ארוכים שעברו ועל ניסיון חיים. קשה לי עם חוסר הבעות הפנים הטבעיות של מנותחים שקורה במקרים מסוימים למראה פתטי".

איפור

"איפור הוא חלק מחיי, כמו כל איש במה מקצועי. אני מתאפר בצילומים ובהופעות, שם יש מאפרים מקצועיים שמאפרים אותי, אבל בדרך כלל מתאפר לבד כמו שלמדתי בבתי הספר לאומנויות הבמה וכמובן מניסיון של שנים. אני משתמש במייק אפ של איל מקיאג' ללא שמן ועל פי צורך, בעיפרון שחור של קטריס בשם KOHL HAJAL".

עפרון של קטריס. 11 ש"ח | צילום: יח"צ
עפרון של קטריס. 11 ש"ח | צילום: יח"צ
מייק אפ של איל מקיאג' ללא שמן. 289 ש"ח | צילום: יח"צ
מייק אפ של איל מקיאג' ללא שמן. 289 ש"ח | צילום: יח"צ

בושם

"מאז שאני ילד בתל אביב, תמיד הריחו את יזהר עם בשמים ייחודים ולא ידעו מה הם, ועד היום יש לי ריחות שמזוהים רק איתי. אני לא אוהב בשמים מתוקים, או חמוצים וגם לא ריחות חזקים. בעבר השתמשתי בבושם מצרפת בשם וויוויאר של חברה בשם מולינה. בשנים האחרונות אני משתמש בבושם של בושרון, אבל אני לא אגיד את שמו".

שיער

"אני אצל מעצב השיער מואיש חן כבר עשרות שנים, מאז שהוא היה עוד ילד, ובזכותו השיער שלי עדיין נראה טוב. אני אמנם מאמין בגנטיקה, אבל לפעמים לגנטיקה צריך לעזור. ככל שחלפו השנים השיער שלי עם רעמת התלתלים התדלדל, והיום מואיש עובד קשה כדי שהשיער ימשיך להיראות מעולה. יש לי תוספות שיער מתולתלות ואחת למספר חודשים אני מגיע אליו בשביל לסדר את התוספת ובשאר הזמן הוא עושה לי רק צבע ותיקונים בתספורת. אם לא הייתי על הבמה לא הייתי צובע שיער ונשאר עם שיער שיבה, אבל ההופעות על הבמה מחייבות. במשך שנים השתמשתי במוצרי השיער של שוורצקופ וכיום אני משתמש בשמפו במרכך ובשמן של מרוקן אויל – ויש לי קרם שיער SEXY HAIR של JOHN'S".

Moroccanoil שמפו לשיער מתולתל, מחיר 95 ש"ח ל-250 מ"ל | צילום: יח"צ
Moroccanoil שמפו לשיער מתולתל, מחיר 95 ש"ח ל-250 מ"ל | צילום: יח"צ

כושר

"אני עוף מוזר, אני לא אוהב כושר – אין לי סבלנות למכוני כושר או לצעידות בפארק. בעבר הרחוק ניסיתי משקולות, אבל זה עשה לי בלגן בברכיים ובגב אז הפסקתי. המזל שלי הוא שאני פעיל. כל היום בתזוזה, אז זה עיקר הכושר שלי ועכשיו ב'רוקדים עם כוכבים' זה ממש כושר אני שם זקן החבורה. זה מאד קשה אבל מאתגר ביותר. לריקודים סלוניים יש חוקים אחרים, נוקשים מאד. ההפקה של קשת נותנת לנו תנאים מקסימליים להתמודד עם הקושי וממש מחבקת אותנו – והמדהימים ביותר הם המתחרים שמפרגנים ואוהבים, הם מופלאים בעיניי".

>> מה הסוד לאיפור מושלם ועמיד? המאפרת של נועה קירל עונה לכן

תזונה

"אני אוכל כל מה שבא לי בכל זמן שבא לי. אני מתעב צמחונות וטבעונות , ממש לא יכול לסבול את זה. כשאני אוכל, לרוב מדובר באוכל איכותי. בשר, ירקות, הכל טרי. לפעמים גם פיצה או שוארמה, אבל זה לעיתים רחוקות. אני עושה הרבה דברים הפוך. אני מעשן, אני ישן מעט בלילה, לפעמים משלים שעה עד שעה וחצי לפנות ערב, אבל התברכתי בעניין הגנטי לכן אני לא יכול לתת לאנשים טיפים שיעשו כמוני. בצעירותי יכולתי לא לישון שלושה ימים רצופים ואז הייתי מתמוטט ומשלים, אבל בעיניי החוכמה היא להקשיב לקול הפנימי שלך. יש כאלה שיגידו שאני מפונק, אבל לא, אני בהקשבה. וההקשבה הזאת אומרת לי מתי לאכול מה, ואם הגוף אומר לי לאכול חלבון מן החי, אז אני אוכל. אני הבשלן של המשפחה שלי, מבשל הכל מכל הסוגים וכל העדות. במשך שנים הייתי ממש קולינר. הארוחה הראשונה שלי ביום היא לא בבוקר, אלא הרבה יותר מאוחר. ביקיצה רגילה שלי, אני אוכל ארוחה ראשונה בשעה ארבע ואז בלילה מצד שני אם יבוא לי סטיק ענק בארבע בבוקר – אני אוכל. אין לי שום פטיש, כי מה שמתחשק לי באותו זמן, אני אוכל. בשנים האחרונות אני אוכל קצת יותר, אני שומר על המשקל די יציב ואני מבסוט מהגזרה שלי למרות שיש לי היום כרסונת קטנה, שאני מתעב. אנשים צוחקים כשאני אומר שיש לי כרס, אבל לי זה מפריע".

יזהר כהן ב"רוקדים עם כוכבים" | צילום: רותם לבל
יזהר כהן ב"רוקדים עם כוכבים" | צילום: רותם לבל

הטיפ שלי לחיים

"תקשיבו לעצמכם. אם תדעו להקשיב לקול האמיתי שלכם, זה יותר מפעילות פיזית, מקוסמטיקאית ותזונאית. תעשו את הדברים הנכונים לכם, לא לכולם מתאים אותו דבר. כולנו בני אדם וכולנו שווים, אבל לכל אחד מאיתנו יש משהו ייחודי שהוא צריך להכיר ולדעת אותו ואם יש לך כשרון למשהו תקשיב לעצמך ולך על זה. זה מה שזה נשמע גם אם זה נשמע קלישאה, זה נכון לחיים. סבתא שלי נהגה לומר לי, 'תלך ישר, תתבגר יפה'. הכוונה שלה הייתה לא רק להיות הגון, אלא גם ללכת עם האמת שלך. תזכרו שהחיים הם מופע אחד גדול וכמו ששקספיר אמר, 'כל העולם במה ואנחנו שחקנים' – החכמה היא כל פעם להביא ממך משהו חדש שאף פעם לא מאוחר לכלום כמו שאני עושה עכשיו עם הא האתגר הקשה הזה לרקוד עם צעירים".