לא רק הבנות של בראד פיט: ילדי הסלבס שהתנכרו להוריהם

השמיטה את ה"פיט" והגישה השבוע בקשה רשמית לבית המשפט. בראד פיט ובתו שיילו | צילום: gettyimages
השמיטה את ה"פיט" והגישה השבוע בקשה רשמית לבית המשפט. בראד פיט ובתו שיילו | צילום: gettyimages

מהבנות של בראד פיט, דרך הבת של טום קרוז ועד הבת של אובמה והנסיך הארי - ילדי הסלבס שהסתכסכו עם הוריהם עד שהחליטו להסיר את שם המשפחה שלהם, שבעולם מתוקן היה יכול להיות מושא לגאווה

88 שיתופים | 132 צפיות

שם משפחה יכול לפתוח דלתות ולהיות מקור לגאווה, או דווקא להיות זה שמהווה מכשול או נטל על כתפי מי שנושא אותו. בעוד ילדי ידוענים רבים מכונים Nepo Babies (תינוקות עם ייחוס אם תרצו) ומואשמים כי הם מנצלים את ייחוסם המשפחתי לפתוח לעצמם דלתות על חשבון מי שלא שפר מזלם להיוולד למשפחה "הנכונה", ישנם כאלה שבוחרים בדרך ההפוכה ומבקשים לנתק את עצמם לחלוטין משם המשפחה עימו נולדו, בין אם מתוך רצון להצליח בזכות עצמם, או מתוך שיקולים משפחתיים אחרים. אספנו עבורכם כמה מהבולטים.

>> הדרמה נמשכת: הבת של אנג'לינה ובראד בוחרת צד

משפחת פיט ג'ולי: כל הבנות בזו אחר זו

בסאגת הגירושים הבלתי נגמרת בין אנג'לינה ג'ולי לבראד פיט, שלא במפתיע ששת ילדיהם הביולוגיים והמאומצים ניצבים באמצע, אך נראה כי הם בחרו צד באופן די גורף ומדובר בזה של אנג'לינה. בסוף השבוע פורסם כי שיילו בת ה-18 בחרה להשמיט משמה המלא את שם משפחתו של אביה ואף הגישה בקשה רשמית לבית המשפט לשנות אותו לשיילו ג'ולי. קדמו לה אחיותיה זהרה בת ה-19, שבעת הצטרפותה לאחווה בקולג' בחרה להכריז על עצמה כזהרה מרלי ג'ולי, ווויויאן שבחרה להציג את עצמה כוויויאן ג'ולי בתוכנייה של המחזמר האמריקני "The Outsiders" בה היא משמשת כמפיקה לצד אמה אנג'לינה.

גם שני אחיה הגדולים פקס ומדוקס לא שופעים אהבה לאביהם, כשפקס בן ה-20 כינה בעבר את פיט (60) "מניאק" ו"אדם איום" שהטיל מורא על בני ביתו וגרם להם לרעוד מפחד, ואילו מדוקס (22) הבכור ידוע ביחסיו המנוכרים עם אביו המאמץ לאורך השנים כשלפי השמועות הוא גם זה שבראד היכה בטיסה בה הפעיל אלימות לכאורה גם כלפי אנג'לינה (48) והביאה בסופו של דבר ליריית הפתיחה בקרב הגירושים ביניהם. ג'ולי עצמה בחרה להשמיט משמה את שם משפחתו של אביה השחקן ג'ון ווייט שיחסיה עימו מנוכרים וקשים.

אנג'לינה ג'ולי והילדים | צילום: Gettyimages
אנג'לינה ג'ולי והילדים | צילום: Gettyimages

סורי קרוז: העניקה לעצמה מתנה

באפריל האחרון סורי קרוז, בתם המשותפת היחידה של קייטי הולמס וטום קרוז ציינה יום הולדת 18. לפי הדיווחים, סורי שלא בקשר עם אביה מאז 2012, בחרה להעניק לעצמה מתנה מיוחדת והיא מציגה את עצמה כסורי נואל, במקום סורי קרוז כפי שהיא מוכרת מאז לידתה. נואל הוא שמה האמצעי של אמה קייטי.

סורי קרוז | צילום: אינסטגרם suricruise_sc@
סורי קרוז | צילום: אינסטגרם suricruise_sc@

מליה אובמה: במאית קולנוע בפני עצמה

בתם הבכורה בת ה-25 של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה ואשתו מישל אובמה יכולה לפתוח הרבה דלתות בזכות הייחוס המשפחתי שלה, אבל בוחרת לא לעשות בו שימוש בעיקר בכל הקשור לדרכה המקצועית. ב-2024, "The Heart", סרט הביכורים של מליה כבמאית הוצג בפסטיבל סאנדנס היוקרתי כשברשימת הקרדיטים מליה הופיעה כמליה אן (שמה האמצעי) ללא אזכור לשם משפחתו של אביה אובמה.

מליה אובמה | צילום: gettyimages
מליה אובמה | צילום: gettyimages

ניקולס קייג': כוכב בזכות עצמו

השחקן זוכה האוסקר בן ה-60 נולד בשם ניקולס קים קופולה, צאצא למשפחה עם ייחוס הוליוודי ידוע. מצד אביו הוא דודנה של הבמאית סופיה קופולה ושל השחקן ג'ייסון שוורצמן והוא גם אחיינם של במאי הקולנוע פרנסיס פורד קופולה ושל השחקנית טליה שייר. קייג' הוא שם הבמה שבחר לעצמו (על שם גיבור העל לוק קייג' מהיקום של מארוול) כשפצח בקריירת משחק כדי להוכיח שהוא מסוגל להצליח בזכות עצמו ולא בשל ייחוסו המשפחתי.

ניקולס קייג' | צילום: shutterstock
ניקולס קייג' | צילום: shutterstock

טאנר אל שניידר: בצד של אימא

הזמרת בת ה-34 (מוכרת בעיקר בשל הסינגל המצליח Ex's & Oh's) היא בתו של השחקן והקומיקאי רוב שניידר ("סאטרדיי נייט לייב", "אל תתעסקו עם הזוהן", "הנבחר"). ידועה בשם אל קינג – שם משפחתה של אמה, הדוגמנית לונדון קינג, אחת מגרושותיו של שניידר.

טאנר אל שניידר | צילום: gettyimages
טאנר אל שניידר | צילום: gettyimages

הנסיך הארי: כבר לא הוד מעלתו

במקרה של יורש העצר הבריטי בן ה-39, הסובבים אותו הם אלה המנסים לנשלו מתאריו. למזלו של הארי, לא ניתן לשלול ממנו את התואר נסיך/יורש העצר לו הוא זכאי מלידה, אבל לא כך הדבר לגבי תאריו האחרים. באצולה, התואר של ההורים (ולעתים גם של הילדים עצמם) הוא זה המשמש כשם המשפחה של ילדיהם, כך שבילדותם ויליאם והארי היו ידועים כוויליאם והארי מוויילס. לפני כמה שנים, שם המשפחה של הארי הלכה למעשה היה מאונטבטן ווינדזור, וכך גם היו ידועים ילדיו ארצ'י וליליבת עד שהוא ומייגן בחרו השנה לשנות אותו לסאסקס כדי שיתאימו לשמם ויהיו אחידים.

עם נישואיו של הארי למייגן מרקל, המלכה המנוחה אליזבת' העניקה לשניים במתנה את התואר הדוכס והדוכסית מסאסקס. נכון לעכשיו הם עדיין רשאים להשתמש בו, למרות שמאחורי הקלעים מקורות מדווחים כי אחיו ויליאם מנסה לשכנע את אביהם המלך צ'ארלס לנשל את השניים מהתואר לאחר שבחרו לעבור לארה"ב בשנת 2020 והביכו את המשפחה בשלל הזדמנויות. רשמית הם גם עדיין אוחזים בתואר HRH (הוד מעלתם), אך נאסר עליהם לעשות בו שימוש (או לבקש שיפנו אליהם כך), כשגם באתר הרשמי של בית המלוכה שניהם אינם מופיעים כך. שאר התארים שלהם כולל אלה הצבאיים של הארי נשללו עוד טרם מותה של המלכה כשאלה ניתקו עצמם מבית המלוכה ועברו לארה"ב.

הנסיך הארי | צילום: Gettyimages
הנסיך הארי | צילום: Gettyimages

ויויאן ג'נה ווילסון: התנתקה מבלי לצייץ

בשנת 2000 נולדו ליזם ואיל ההון אילון מאסק ואשתו דאז תאומים בנים שזכו לשמות זאבייר וגריפין. בשנת 2022, זאבייר (20) פנה לבית המשפט בבקשה לשנות את שמו לוויואן ג'נה וילסון כשהנימוק לשינוי היה כפול: האחד, כדי לשקף את הזהות המגדרית החדשה שהיא מתהדרת בה כטרנסג'נדרית, והשני, כדי לנתק עצמה לחלוטין מאביה או במילותיה שלה: "אני כבר לא חיה עם אבי או רוצה להיות קשורה לאבי הביולוגי בכל דרך או צורה".