דווקא בחופש הגדול: 10 ספרים שיגרמו לילדים שלכם להתאהב בקריאה

ספרי ילדים לחופש הגדול | צילום: יח"צ
ספרי ילדים לחופש הגדול | צילום: יח"צ

לא חייבים להעביר את כל החופש הגדול מול המסך. פנטזיה, הרפתקאות והרבה הומור בעשרה ספרים שיגרמו לילדים להתלהב

88 שיתופים | 132 צפיות

1. "העוגות שעשו לי בית ספר", רחל האוספטר, הוצאת הקיבוץ המאוחד

למרות שבדרך כלל אנחנו לא אוהבות ספרים "חינוכיים", אנחנו מוכנות לחרוג מהרגלנו הפעם. ז'קו אוהב אוכל מיום היוולדו, את בית הספר הוא אוהב פחות. כאשר הוא מגלה שהקריאה והחשבון מאפשרים לו לעסוק במה שהוא הכי אוהב – אפייה, הוא מצליח ליהנות מהדרך. הספר כתוב נהדר והולך טוב עם עוגיות וכוס שוקו.

"העוגות שעשו לי בית ספר" מאת רחל האוספטר
"העוגות שעשו לי בית ספר" מאת רחל האוספטר

 עוד דברים לעשות בחופש הגדול
10 משחקי קופסה שווים
בלוגי יצירה לילדים שכדאי להכיר
הורים, לא חייבים לבדר את הילדים בכל רגע

2."ניקי הנקודה", אורי כהן, פראג הוצאה לאור

ניקי הנקודה יוצאת למסע גילוי והיכרות עם סימני הפיסוק האחרים אשר שלכל אחד מהם תפקיד משלו. הסוד הוא כמובן להניח את הסימן הנכון במקום הנכון כדי ליהנות מהמסע, כי הרי ידוע שכל היופי הוא בהתנסות ובלמידה שבדרך.

"ניקי הנקודה" מאת אורי כהן
"ניקי הנקודה" מאת אורי כהן

 

3."אילו הייתי קוף", חנה גולדברג, איורים מאת אביאל בסיל, הוצאת עם עובד

"…אילו הייתי עטלף כל הלילה הייתי מתעופף ובבוקר לא הייתי הולך לגן כי הייתי עייף". ספר שמח ומשעשע הכולל כל מה שילדים (וגם גדולים) אוהבים: בעלי חיים, איורים שמחים, חריזה פשוטה וטובה ורצון בלתי נשלט להשלים את המשפט אחרי שקוראים את הספר שוב ושוב.

"אילו הייתי קוף" מאת חנה גולדברג
"אילו הייתי קוף" מאת חנה גולדברג


4."לקטנטנים באהבה", הוצאת שוקן

ספרוני קרטון עבים עם חלונות הצצה קשיחים שמאחוריהם מסתתרים חברים שונים ומשונים. הקטנים ישמחו להתעלל בספרים הצבעונים המקסימים האלה המופקים באיכות גבוהה מאוד.

"דבורה צהובה קטנה" מסדרת לקטנטנים באהבה" של הוצאת שוקן
"דבורה צהובה קטנה" מסדרת לקטנטנים באהבה" של הוצאת שוקן

 

5."מתונשמת", נועה גרינברג, הוצאת ידיעות ספרים

זהו סיפורה של נוגה מכיתה ו', ילדה רגילה עם חיים רגילים – לכאורה. אבל לנוגה יש סוד מסתורי (בלי ספוילרים, רק נרמוז שהוא קשור לתנשמות ויצורי לילה אחרים), כשהעניינים מתחילים להשתבש סודה עלול להתגלות. הספר כתוב היטב, העלילה קולחת ועושה חשק לצלול אל תוך השעות הקטנות של החופש הגדול.

"מתונשמת" מאת נועה גרינברג
"מתונשמת" מאת נועה גרינברג

 

6. "אלכסנדר גרהם בל", תמי שם-טוב, הוצאת כנרת זמורה ביתן

עוד ספר נהדר בסדרה "ממציאים ומגלים". סיפורו של הממציא המפורסם שבכלל התחיל את דרכו כמורה לחרשים, אבל הסקרנות והיצירתיות הובילו אותו לחיים רצופי המצאות והפתעות. ילדים שכבר קוראים היטב ייהנו לקרוא בעצמם ואלה שעוד לא, ישמחו להאזין.

"אלכסנדר גרהם בל" מאת תמי שם-טוב
"אלכסנדר גרהם בל" מאת תמי שם-טוב

 

7."שאקל ושפיץ שירות תיקונים", פיליפ ריב, הוצאת עוץ

אמילי היא חייזרית קטנה שבקעה מביצה כחולה שמישהו שכח על רכבת הרים בחללונה-פארק, יריד השעשועים האינטרגלקטי הגדול. כאשר פורצת מהומה היא נחלצת לעזרתם של שאקל ושפיץ, התיקונצ'יקים האלופים שדואגים לתחזוקה ולתפעול המקום. ספר מצחיק ונוגע ללב עם איורים נפלאים.

ספרי ילדים: "שאקל ושפיץ שירות תיקונים", פיליפ ריב, הוצאת עוץ
ספרי ילדים: "שאקל ושפיץ שירות תיקונים", פיליפ ריב, הוצאת עוץ

 

8."הסיפור הטוב של דב", פיליפ ס' סטיד, הוצאת כנרת זמורה ביתן

הדב הטוב רוצה לספר סיפור לפני שישקע בשנת החורף אבל כל חבריו ליער עסוקים בהכנות לעונה הקרה. הדב עוזר לחבריו להתכונן אך כשכולם מתעוררים הוא מגלה ששכח את הסיפור. ספר מקסים עם איורים נהדרים, ממש כמו הדב עצמו. מומלץ בקור.

"הסיפור הטוב של דב" מאת פיליפ ס' סטיד
"הסיפור הטוב של דב" מאת פיליפ ס' סטיד

 

9."ארגוס", מישל קנודסן, הוצאת כנרת זמורה ביתן

עוד ספר מצוין ממקלדתה של יוצרת "אריה הספריה". הַיְּלָדִים בַּכִּתָּה שֶׁל סָאלִי מְחַכִּים וּמְחַכִּים — מָתַי סוֹף סוֹף יִבְקְעוּ הַבֵּיצִים שֶׁהַמּוֹרָה חִלְּקָה לָהֶם? גַּם סָאלִי מְחַכָּה, אֲבָל הַבֵּיצָה שֶׁלָּהּ נִרְאֵית שׁוֹנָה, וּבֶאֱמֶת מַשֶּׁהוּ מוּזָר בּוֹקֵעַ מִמֶּנָּה — מַשֶּׁהוּ יָרֹק וּמְכֻסֶּה קַשְׂקַשִּׂים. מַשֶּׁהוּ שֶׁבִּכְלָל לֹא דּוֹמֶה לָאֶפְרוֹחִים הָאֲחֵרִים…" או במילים אחרות – הכי כיף זה יצורים מוזרים.

"ארגוס" מאת מישל קנודסן
"ארגוס" מאת מישל קנודסן

 

10."שד משחת", בנג'י דיוויס, הוצאת שוקן

הסיפור על השד משחת שמסתובב לו בעיר וגונב כל מיני חפצים משונים הוא תירוץ להביט באיורים המשגעים, אבל לא רק. הספר כתוב בשפה שמכבדת את האינטיליגנציה של הקוראים-המאזינים הצעירים והבוגרים עם משפטים כמו "לילה רד, לילי עלתה למיטה, בראשה התנגנה מנגינה מרטיטה".

"שד משחת" מאת בנג'י דיוויס
"שד משחת" מאת בנג'י דיוויס