יאסו ביג טיים: מקום שווה לחופשה במרחק 40 דקות טיסה

הפנינה של פאפוס, למבוגרים בלבד. M Boutique Hotel | צילום מתוך Booking
הפנינה של פאפוס, למבוגרים בלבד. M Boutique Hotel | צילום מתוך Booking

גן עדן מעבר לפינה: עם לוק של ריזורט אלגנטי ואינטימי, חדרים מעוצבים בתחכום עם חומרים טבעיים ובגוונים שקטים ובריכה טורקיזית צלולה - מצאנו אחלה ספוט לחופשה הבאה במרחק 40 דקות טיסה

88 שיתופים | 132 צפיות

40 דקות בלבד. זמן שבקושי מספיק לפרק בבינג' וכבר נוחתים ביקום אחר. בתום טיסה נעימה באמת במטוס חדיש של חברת סאן דור, קפריסין נפרשת לנגד עינינו כמרבד יפהפה בגווני חום, ירוק וטורקיז. מזג האוויר אביבי נעים ובריזה קלילה מנשבת מהים, אנטיתזה לישראל החנוקה כבר יותר מ-200 יום. בפאפוס החיים דבש. בעיר הקטנה עונת התיירות כמעט בעיצומה וכבר אפשר לראות תיירים חרוכים משעות של שיזוף בשמש. מהמסעדות והברים שבטיילת מתנגנת מוזיקה שמחה ועל שפת המים ילדים משחקים בשקט נפשי מעורר קנאה. את השלווה מפרים רק קולות בינוי, שמעידים על בום תיירותי קרב ובא. פאפוס מתכוננת בכל הכוח לקראת העונה החמה, רק לא בצהריים בבקשה. בשעות החמות כולם במזגן או ליד הבריכה, רצוי עם קוקטייל צונן ביד.

>> המלון התל אביבי הזה ראוי לכל הסופרלטיבים שנתנו לו

M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos
M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos

M Boutique hotel הוא הסיבה שמאפשרת את קפיצת ההתאווררות הקצרה. מלון הבוטיק החדש ממוקם בלוקיישן מושלם – שלוש דקות הליכה מהטיילת (מדדנו) וארבע דקות מקו המים. תחושת הביטחון שחסרה ביעדי נופש רבים באירופה נמצאת בפאפוס בשפע: ברחוב אפשר לשמוע עברית ובכל המקומות אליהם נכנסנו התקבלנו במאור פנים ודאגה כנה. למעשה בחודשים האחרונים הפכו פאפוס וקפריסין כולה למעין מושבה ישראלית. יזמים ישראלים חוברים לאנשי עסקים מקומיים ואת התוצאות אפשר לראות ברחוב, במסעדות כשרות ומלונות שמיועדים לישראלים.

הסיפור של M Boutique hotel קשור גם כן בישראל: לבעלים אנתימוס אקונומידס יש קשר רגשי עמוק למדינת ישראל ולתושביה, ושף המלון הוא ישראלי. "העם הישראלי נמצא עמוק בלב שלי, והקשרים העסקיים העמוקים שיצרתי במשך השנים עם הישראלים הפכו במהרה ליחסים חברותיים וחמים. מלון הבוטיק שלנו מהווה עבורי חלום שהתגשם והפך עם הזמן לפרויקט סנטימנטלי ולא רק עסקי", הוא אמר באירוע הפתיחה. הכי בבית בעולם? אז ככה, רק שהבית מעוצב ומפנק.

במרחק נגיעה מהים. הבר החיצוני, מלון M Boutique Hotel | צילום M boutique hotel, Paphos)
במרחק נגיעה מהים. הבר החיצוני, מלון M Boutique Hotel | צילום M boutique hotel, Paphos)

המלון

הסיפור של M Boutique Hotel מתחיל בשנות השבעים, זמן קצר לאחר הפלישה הטורקית לקפריסין הצפונית. למשפחת כריסומילוס בעלת המלון היה חזון לבנות מחדש את פאפוס ולהגדירה כיעד אטרקטיבי לתיירים. כך הוקם מלון "דפני", מלון דירות שהיה אז שיא החדשנות, כולל מועדון הדיסקו הראשון בעיר. את המלון ניהלה אם המשפחה מריה, שבנה אנתימוס הפך ברבות השנים לאיש עסקים. כדי להשיב לעסק המשפחתי את זוהרו ולהתאימו למאה ה-21 הוא החליט לבנות מחדש את המלון כמלון בוטיק יוקרתי לזוגות. השם M Boutique Hotel נבחר כמחווה למריה, שפסל ברונזה שלה הוצב בכניסה, אישה צעירה שמשקיפה אל הים במבט מהורהר. בגלגולו החדש והנוצץ, M Boutique Hotel מאיר את סביבותיו כאבן חן.

M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos
M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos

המבנה המודרני, שמעוצב כקוביות מחופות שיש וזכוכית, משדר יוקרה שקטה. לאחר שחוצים את הלובי הממוזג ומתרשמים מקיר צמחייה חיה ומהמסעדה שעוד מעט ניגע בה, נפתח מרחב של נופש חלומי – בריכה טורקיזית צלולה מוקפת מבנים בני שתי קומות, שמשווים למלון לוק של ריזורט אלגנטי ואינטימי. בריזה נעימה מהים מביאה איתה ניחוח מלח וחופש וצלילי מוזיקה יוונית מטברנה סמוכה. כל היופי הזה קורה במרחק 20 דקות נסיעה מנמל התעופה של פאפוס וכשעה וחצי מלרנקה. מה נאמר – יאסו ביג טיים.

M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos
M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos

החדרים

כיאה למלון בוטיק למבוגרים בלבד, החדרים ב-M Boutique Hotel מעוצבים בתחכום, עם נוכחות נאה לחומרים טבעיים וגוונים שקטים. 77 חדרים וסוויטות, מתוכם שמונה סוויטות מאובזרות בבריכה וג'קוזי פרטיים – גן עדן קטן, סודי וסקסי. הטווח נע מחדר כמעט סינגל קומפקטי ועד סוויטות מרווחות עם מרפסת מטופחת, מצוידת בפינת ישיבה לקפה של בוקר בפאפוס המתעוררת. הקפה, קפסולות ומכונה, נמצא במגירה ייעודית יחד עם ספלי חרסינה דקיקים, בקבוק מים (נוהג שבעינינו כל מלון צריך לאמץ) ומיני-בר מלא כל טוב, כולל שמפניה למקרה שמתחשק לחגוג. מגבות קטיפתיות צחורות, חלוקי אמבטיה רכים ואמניטיז מתוצרת חברת מולטון בראון היוקרתית מעידים, שאף אירו לא נחסך כדי להפוך את החופשה למפנקת.

M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos
M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos

המיטה שלשמה התכנסנו תופסת חלק ניכר מהחדר ומזמינה לשקוע בשינה מתוקה. הכריות רכות וצחורות בהתאמה, ויחד עם המזגן העוצמתי ווילונות שחוסמים כל קרן אור – הרי לך מתכון ללילה שקט ויקיצה טבעית. השילוב בין חפצי נוי ופריטים פונקציונליים נעשה בטוב טעם ותחכום, למשל כספת שמוסתרת בתוך יחידת ריהוט מעוצבת מעץ טבעי. אהבנו גם את עבודות האמנות שנתלו מעל למיטה, איורי דמויות מיתולוגיות בצבעוניות עזה פרי יצירתו של האמן ג'יימי ג'ונס, בריטי שמתגורר בקפריסין. כמובן שהסוויטות עם הבריכה הן המפנקות ביותר, אך גם אלו שללא הפיצ'ר המושלם יסדרו לך יופי של נופש. באחריות.

סוויטת בריכה. M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos
סוויטת בריכה. M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos

אטרקציות

בריכה צלולה מוקפת מיטות שיזוף מפנקות בטירוף עם שמשיות ושולחנות עץ קטנים בקווים נקיים, היא המיין איוונט ב-M Boutique Hotel. השקט מחריש אוזניים, פרט למוזיקה קלילה ברקע. רק אחרי כמה זמן הבנו מה מה לא שומעים כאן – צעקות של ילדים, יתרון אדיר כשיוצאים לחופשה רומנטית או בריחה קצרה עם חברה. למרות שהים קרוב ומושלם כשלעצמו, מצאנו את עצמנו מתעצלות לזוז. התענגנו על כל דקה בשמש הנעימה ומדי פעם נכנסנו למים לצנן את הגוף. מגבות גדולות ורכות, שירותים מצוחצחים ומקלחת לשטוף את הכלור נמצאים בהישג יד, ומסביב הכול ירוק, מטופח ופורח. ספא קטן עם סאונה יבשה ופינת מנוחה, חדר כושר מאובזר למשעי (ניתן להזמין אימון אישי בתשלום) ושני חדרי טיפולים מציעים עוד אופציה להעביר בה את הזמן. תוכלי לבחור בין עיסוי רקמות עמוק או טיפול באבנים חמות, טיפול ארומתרפיה מותאם אישית וטיפול לצמצום היקפים ועוד, כולל עיסוי מיוחד לנשים בהיריון. אם קשה מדי לצאת מפתח הסוויטה, אפשר להזמין עיסוי בחדר – ליחיד או זוגי.

ספא וחדר כושר, M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos
ספא וחדר כושר, M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos

בשעות הערב נכנס לפעולה הרוף טופ בר של המלון, חלל סקסי מרווח ופתוח עם די ג'יי וקוקטיילים שווים. את הבר מפעילה הקבוצה של הקבאנה ביץ', מחופי המסיבות השווים בפאפוס. לכן כל ערב כאן הוא מסיבה של מוזיקה טובה וריקודים עד אור הבוקר, או עד שנופלים למיטה.

רוף טופ בר, M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos
רוף טופ בר, M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos

אוכלות שותות

במהלך ביקורנו הקצר בפאפוס לא הספקנו להתנסות ביותר מדי מסעדות מקומיות מהטעם הפשוט שגם במקרה זה אין סיבה לצאת מהמלון. מסעדת "ג'פטו" עומדת בכל הקריטריונים של מסעדת שף אופנתית בתל אביב, והאוכל שמוגש בה הוא לא פחות ממצוין – שילוב של תוצרת חקלאית מעולה ויד טובה של רפי כהן (לא ההוא מ"רפאל"), שף יליד ישראל שעבד כ-15 שנה במסעדות מובילות במלבורן, אוסטרליה. כהן בוחר את חומרי הגלם שלו בקפידה כדי שיתאימו לקונספט ה-farm to table של המסעדה: שמן זית עדין ומבושם מכרם שנמצא בעמק למרגלות הרי טרודוס; גבינת חלומי טרייה, שמיוצרת מדי יום במפעל סמוך ויינות נפלאים מיקב שנמצא בתוך מנזר ומניב זני ענבים ייחודים מהם מייצרים יינות לבנים ואדומים, רוזה ויין קינוח מתוק ומיוחד במינו (ניתן ומומלץ לבקר ביקב ולפגוש את הנזיר שמכין את היין).

מסעדת ג'פטו, M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos
מסעדת ג'פטו, M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos

מהמוצרים שהיו מעוררים קנאה בלב כל שף כהן מכין מנות עשירות וטובות בסגנון ים תיכוני. ארוחת הבוקר בסגנון ישראלי עם טוויסטים ממקסיקו ואוסטרליה היא טריט היסטרי בפני עצמו: מגש קומות ועליו המון צלוחיות קטנות וטעימות – לאבנה עם סומאק, סלט ביצים, מטבוחה, סלט ירקות קצוץ דק ועוד ועוד, ומנה עיקרית לבחירה כגון טוסט אבוקדו ולאבנה עם קראמבל פלאפל, או פרנץ' טוסט מוגזם עם פירות ותועפות שוקולד. אם כל זה לא מספיק, על המזנון ערוכים מגשי גבינות, עוגות, מאפים ופירות טריים ללקק את האצבעות. מסעדת ג'פטו פתוחה לאורך כל שעות היום, ובערב היא מציעה חוויה אלגנטית במיוחד. את האוכל הטעים אפשר לקבל גם ברום סרוויס לסוויטה וליד הבריכה. אם בכל זאת מתחשק לזלול משהו פשוט יותר, מסעדת SABBA הכשרה נמצאת במרחק הליכה קצרה מהמלון. בתפריט מככבים חומוס, שווארמה, קבב וכל החשודים המיידיים בפיתה ובצלחת.

ארוחת בוקר, M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos
ארוחת בוקר, M Boutique Hotel | צילום M Boutique Hotel, Paphos

כמה משלמות

עבור חדר זוגי על בסיס לינה בלבד תתבקשו לשלם החל מ-164 יורו ללילה ביוני. חדר לזוג כולל ארוחת הבוקר השווה יעלה 212 אירו. חדר זוגי עם בריכה וג'קוזי פרטיים מתומחר החל מ-312 אירו ללא ארוחת בוקר, ומ-360 אירו כולל ארוחת בוקר. וכאמור המלון מקבל אורחים מגיל 18 ומעלה בלבד.

בשורה התחתונה

קפיצה קטנה לגן עדן כבר אמרנו? רק לארוז מזוודה ולברוח לשמש, לבריכה, לאוכל הנפלא ולשקט שנשאר הרבה אחרי החזרה ארצה.

הכתבת הייתה אורחת מטעם המלון. להזמנות