איך יוצאים מהמשבר ונכנסים למיטה?

מטפלת מינית ומדריכת נשים לענייני לידה מייעצות

88 שיתופים | 132 צפיות

מילת המפתח היא תקשורת. אם קשה לבד, כדאי ללכת לייעוץ. לא חייבים ללכת למטפל פרטי. בכל עירייה ישנה תחנה לייעוץ נישואין, ובכל קופת חולים ישנם מטפלים זוגיים ומיניים. חשוב לבדוק את הכשרתו של המטפל. מטפל מיני מוסמך הוא מטפל מתחום בריאות הנפש שעבר התמחות בטיפול מיני לפי דרישות אגודת איט"ם – האגודה הישראלית למטפלים מיניים.

ההורים הישראלים מתמחים בראיית צורכי הילדים כקודמים לצורכיהם, ושוגים בכך. חשוב לתת את המקום ואת הכבוד להורים, להפוך את חדר השינה לחדר הפרטי של הזוג, להיות מסוגלים לסגור את הדלת וליצור מציאות פרטית. חשוב להעביר לילדים את המסר שגם להורים יש עולם משלהם. לנו כהורים קל יותר לראות את ילדנו המתבגר נועל את דלתו, בעוד אנו נמנעים מנעילת הדלת שלנו, וחבל.

עלינו לזכור את עצמנו בתוך ההורות. התפיסה המקובלת היא שהתינוק במרכז, כיוון שאנחנו בחרנו להיות הורים. גם אם התינוק במרכז עולמנו, עדיף שלא יקבל את המסר הזה. זה יקשה עליו בהתמודדות עם העולם.

החברה מצפה מאתנו להיות לא רק נשים מושלמות, אלא גם אמהות מושלמות: להיניק, להיות עם הילד בבית, לעשות הכל למענו… אנחנו חייבות לזכור איפה אנחנו בתוך ההורות ולמה אנחנו זקוקות.

גם נשים מיניקות יכולות, לאחר שההנקה מבוססת, לשאוב חלב ולצאת לבדן או עם בן הזוג מהבית.

הליכה לקבוצות תמיכה יכולה לעזור מאוד. היא מכניסה לפרופורציה ומוציאה מהבדידות שלפעמים מאוד מעיקה. בקבוצות תמיכה אפשר לשמוע סיפורים של אחרים. אם אישה מתלוננת שחמותה מסכסכת בינה לבין בעלה, בקבוצה היא יכולה ללמוד שישנה מישהי אחרת שנאלצת לגור עם חמותה וקשה לה יותר… התמיכה

ההדדית של קבוצת התמיכה מאוד חשובה ומאוד תורמת.

17.07.06

(עודכן ב – 24.02.09)