פטנט ישראלי חדש מבטיח לחסל את הכינים ב-10 דקות

לעולם לא תשמעו יותר "אימא, מגרד לי" | צילום: Shutterstock
לעולם לא תשמעו יותר "אימא, מגרד לי" | צילום: Shutterstock

חרדות מהפעם הבאה שהילד יחזור מהגן ויגיד "אימא, מגרד לי"? תכשיר ישראלי חדש המבוסס על מחקר של מכון ויצמן מבטיח להעלים את הכינים אחת ולתמיד בטיפול קצר שאינו מלכלך, לא כואב ו-100% טבעי. איך זה בדיוק עובד וכמה זה עולה? בדקנו

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אין כמעט הורה שלא חושש מהמשפט 'אימא, אבא, מגרד לי'. הילד נדבק מאחד החברים, הוא מדביק את אחיו או אחותו, שמצדם מדביקים עוד חברים ולרוב גם אותנו ההורים. בקיצור, הטיפול בכינים כבר מזמן הפך לחלק די מאוס בשגרת היום של כל מי שיש לה ילדים בגילאי הגן והיסודי. עכשיו הראש הישראלי שוב ממציא לנו פטנטים. ערכת נובוקיד לטיפול בכינים היא מוצר חדש בשוק המבוסס על טכנלוגיה מקורית שמבטיחה לחסל את הכינים אחת ולתמיד.

לעולם לא תשמעו יותר "אימא, מגרד לי" | צילום: Shutterstock
לעולם לא תשמעו יותר "אימא, מגרד לי" | צילום: Shutterstock

עוד כתבות מעניינות
כך תגדלו ילדים מסודרים 
איך מתמודדים עם עודף משקל אצל ילדים?
הטיפים שיעזרו לכן לייצר זמן איכות משמעותי עם הקטנים

הכינים נפוצות בעיקר בקרב ילדים מגיל שלוש ועד 12. כיום ידועים כ-400 סוגי כינים, כאשר מחזור החיים של כינה הוא 30 יום ומדי יום היא מטילה כ-10 ביצים חדשות. בשלב בו הילדים מתחילים להתגרד זה לרוב מאוחר מדי ועל הראש כבר קיימת מושבת כינים עם מאות ביצים. רוב המוצרים לטיפול נגד כינים בשוק נחלקים לשני סוגים – תכשירים סינתטיים עם כימיקלים שאמורים לתקוף את המערכת החיסונית של הכינה ותכשירים טבעיים שלא פעם דורשים טירחה רבה סביב הטיפול וגם המחיר אינו זול, לרוב כ-90 ש"ח עבור טיפול בודד. ישנו כמובן גם מסרק הכינים הצפוף והוותיק. היום הוא אמנם מיוצר מסיליקון גמיש, אך אין ספק שהטיפול נגד כינים נותר חוויה לא נעימה להורים כמו גם לילדים. הטיפול בנובוקיד מנסה לתקוף את הבעיה בדרך אחרת, בלי כאב ובלי התעסקות יתר מסביב.

אז במה בדיוק מדובר?
חברת TechCare פיתחה בשיתוף חוקרים ומדענים ממכון ויצמן טכנולוגיה חדשה בדמות מכשיר חשמלי רב פעמי בשם נובוקיד. "מדובר במהפכה אמיתית" מסבירה סמנכ"לית השיווק של החברה שני בר עוז. "אחרי מחקר שנמשך חמש שנים ועם מאות ניסויים מוצלחים יש לנו בשורה: מוצר 100% טבעי שעובד על שיער יבש בטיפול שנמשך 10 דקות בלבד". במהלך הטיפול של נובוקיד הילד יכול לקרוא, לשחק במחשב או לצפות בטלויזייה ובאותו זמן החומר תוקף את מערכת הנשימה של הכינים. אין צורך במקלחת או בחפיפה אחרי. החומרים בנובוקיד כוללים חומץ שמופק מקני סוכר, שמן רוזמרין וכן שני תכשירים שהכינה מאוד לא אוהבת. למכשיר הישראלי יש כבר אישור משרד הבריאות ואישור האיחוד האירופאי והוא בתהליכי אישור ל-FDA.

מכשיר נובוקיד לטיפול בכינים עם 4 קפסולות | צילום: יח"צ
מכשיר נובוקיד לטיפול בכינים עם 4 קפסולות | צילום: יח"צ

 

איך זה עובד?
ערכת הטיפול כוללת מכשיר חשמלי קטן, צינור, מסרק סמיך, כובע פלסטיק רב פעמי וארבע קפסולות (אחת לכל טיפול).
חובשים את הכובע באופן אטום בעזרת רצועות הסיליקון, הכובע מתחבר בעזרת הצינור למכשיר ואליו מכניסים את הקפסולה. ברגע שתפעילו את המכשיר הכובע יתנפח והחומר יחדור אל השיער. אחרי 10 דקות המכשיר יפסיק מעצמו, אין צורך להתקלח ואפשר מייד לחזור לשגרה.
מומלץ לבצע את הטיפול בחדר מאוורר. חשוב להדגיש כי הכובע חייב להיות אטום היטב והשיער חייב להיות יבש לחלוטין לפני תחילת הטיפול כדי לא לפגוע בנידוף.

כך מתבצע הטיפול בנובוקיד | צילום: יח"צ
כך מתבצע הטיפול בנובוקיד | צילום: יח"צ


כל כמה זמן מומלץ לחזור על הטיפול?

אחרי טיפול אחד יש הצלחה של 98% בחיסול הכינים ומעל 50% בחיסול ביצי הכינים. אם יש כבר מושבת כינים מומלץ לחזור על הטיפול כעבור 24 שעות. אם המצב חמור מאוד ומדובר בשיער מקורזל, עם רסטות, או סבוך יש צורך לעיתים בשלשה טיפולים. כטיפול מונע מומלץ לחזור על הטיפול פעם בשבוע כדי למנוע התפתחות של מושבה וכדי להבטיח שהכינה תתחסל לפני שלב ההתרבות ואז גם אין צורך להשתמש במסרק.

ומה באשר לחיסכון לכספי?
אחרי כשלשה טיפולים נמצא שהעלות בשימוש עם נובוקיד זולה בהשוואה לכל התכשירים שנמצאים בשוק.
מחיר השקה: 249 ש"ח במקום 299 ש"ח לערכה הכוללת את המכשיר, ארבע קפסולות, כובע רב פעמי ומסרק.
מחיר 4 קפסולות בנפרד להמשיך הטיפולים: 59.90 ש"ח

להשיג ברשת סופר-פארם