מה עושים כשהילדים תופסים אתכם על חם?

צילום:GettyImage
צילום:GettyImage

זוכרים שפחדתם שההורים יתפסו אתכם? מי היה מאמין שתפחדו הרבה יותר שהילד יתפוס אתכם, ושהחקירות שלו יהיו הרבה יותר קשות? בדקנו מה עושים אחרי שהילד גילה שאתם עושים סקס (או מעשנים ג'וינט)  

88 שיתופים | 132 צפיות

 

"אימא, מה זה?" זו שאלה תמימה ומתוקה שהורים בדרך כלל שמחים לענות עליה. בדרך כלל, אבל לא כשהילד החמוד שלך מחזיק בידו את הוויברטור שהחבאת במגירה או את הג'וינט ששכחת במרפסת. גם שאלה כמו "אימא, מה את עושה לאבא?" כששניכם עסוקים באהבה והילד פתאום מציץ מהדלת זו חוויה שהורים היו מעדיפים לדלג עליה.

"כשילדים קטנים נחשפים להוריהם בזמן אקט מיני, הם לפעמים חושבים שאחד ההורים עושה משהו אלים לשני. מאוד חשוב לברר ולנקות את החששות האלה", מסבירה דיאנה אידלמן, יועצת משפחתית וזוגית וטרילותרפיסטית. "לא אשכח בן שלוש של חברים שבבוקר דיבר על זה שבלילה ראה את 'אבא דיו אימא'. ההורים צחקו מאוד והסבירו לילד שזה היה משחק של אבא ואימא. כשמגיעים לאווירה טובה ולצחוקים הכל עובר בשלום".

צילום מתוך הסרט Sex Tape
צילום מתוך הסרט Sex Tape

 

מה ההשלכות הפסיכולוגיות של גילוי כזה?

"היכולת של ילדים לראות הורים כאנשים צבעוניים, המבקשים לעצמם ביטוי אישי מלא במסגרות שהן הרבה מעבר לתפקידם כהורים, היא מוגבלת מאוד לרבים לפני גיל 30 ולא אפשרית כלל לחלק מהאנשים בכל גיל. חלק מהילדים רואים את הוריהם רק דרך הפריזמה של הכובע שהם חובשים כ'אימא' או כ'אבא'. זה עונה על הצורך העמוק שלהם לראות בהורה אובייקט ולא אדם או אישה. לראיה, הרבה ילדים אפילו מתקשים להבין שהוריהם הם הילדים של סבא וסבתא, זה פשוט לא הגיוני בעיניהם.

"אבל הסיבה שילדים אינם רואים את הוריהם על שלל כובעיהם ותכונותיהם איננה טמונה רק בדרך החשיבה של הילדים. גם הורים מפחדים להפגין בפני ילדיהם את כל החלקים שלהם והולכים לא פעם עם 'מסכה' או 'גלימה' בפני ילדיהם כדי להסתיר חלקים שאינם אוהבים בעצמם, או שלדעתם ילדיהם אינם בשלים להכירם, כמו מיניותם".

אידלמן מתייחסת למקרים שבהם ילדים "תופסים" את הוריהם באמצע אקט מיני גם בהקשר התרבותי: "במקומות רבים בעולם משפחות שלמות נולדות ומתות באותו החדר או בקתה והילדים חשופים למראות רבים שילדי המערב אינם משייכים לחיי הוריהם. אין שום עדות מחקרית לכך שילדים אלה פחות בריאים נפשית או מינית מילדי המערב".

הילד תפס אותנו באמצע האקט. מה לעשות עכשיו?

"זו שאלה של מה מרגישים נוח לדבר עליו. אפשר לדבר כמעט על הכל אם שני הצדדים, הילד וההורה, מראים ומרגישים נינוחות. בגילי העשרה רוב הילדים יגידו 'איייייימא, איכס!' ויחפשו באינטרנט מענה לשאלותיהם. אבל נכון בעיניי שאימהות תעננה על שאלות של בנותיהן בנושאים אלה ושאבות יענו לבניהם. בכל מקרה, לא הייתי מסתירה בפני ילדים את העובדה שהוריהם מקיימים יחסי מין או שהם אוהבים ונהנים ממין".

צילום מתוך הסרט Sex Tape
צילום מתוך הסרט Sex Tape

 

ומה אם לילד יש שאלות ממש ספציפיות, למשל אם הילד שואל 'אימא, מה עשית לאבא בלילה?' או ניגש עם הוויברטור ושואל מה זה?

"זו שאלה של תפיסת עולם הורית. באופן אישי אני חושבת שאם ילד שואל שאלה, הוא ראוי לתשובה. אפשר להגיד 'עשינו אהבה' או להגיד שהוויברטור זה 'מכשיר שעוזר לגוף של אימא' בלי לפרט. בגדול, שאלות של ילדים הן תמיד הזדמנות לבדוק את תפיסות עולמנו ואת אמונות הבסיס שלנו ועדיף לשמוח בהן ולא להיבהל מהן".

אם הילד בעצמו מעלה את הנושא שוב?

"אם הילד מעלה זאת שוב, סימן שמשהו לא פתור אצלו בנושא והוא זקוק להבהרה מותאמת לגילו".

יש טעם להסתיר את מה שכבר התגלה (צעצועי מבוגרים/סמים קלים/פורנו וכו')?

"לא הייתי שמה צעצועי מין, פורנו וסמים קלים באותה הקטגוריה. גם לא הייתי שמה אותם באותה המגירה. יש ילדים שדברים כאלה יסקרנו אותם מאוד והחשיפה אליהם תגרום להם לשאול שאלות נוספות. יש כאלה שרק ירצו להתרחק מהם ולנסות לשכוח שהוריהם משחקים בדברים כאלה. על פורנו מאוד חשוב לדבר לדעתי, ולהסביר קצת על התעשייה הזו שמתעסקת בפנטזיות. לגבי סמים קלים, בין אם מעשנים בבית ובין אם לאו, מתבגרים רבים מתעניינים בהם ורוצים לנסות. ברור שמי שמעשן בבית, נותן מסר של לגיטימציה".

אפשר לבקש מהילד שלא יספר לאף אחד?

"לגיטימי לדבר על כך שמדובר בעניין פרטי ועל הרצון שכך זה יישאר. כשהילדים קטנים חשוב להבהיר להם שזה לא כי ההורים עושים משהו 'רע' או כי זה סוד, אלא כי זה משהו פרטי. יש הרבה דברים שהילדים מספרים לנו על עצמם והם יודעים שלא נעביר את המידע הלאה ונחשוף אותם. יחד עם זאת, אפשר להשאיר לילדים דלת פתוחה לדבר על כך איתנו כשזה מציק להם או כשיש להם שאלות נוספות אלינו בעניין".