מחסנים את הילדים

הויכוח האם לחסן את הילד או להימנע מכך אינו חדש. קבלו 5 סיבות מדוע החיסון חשוב ואף תורם לבריאותם של הילדים

88 שיתופים | 132 צפיות

איגוד רופאי הילדים בישראל החל לקדם חקיקה שתתמודד עם ציבור הולך וגדל של הורים שבוחרים לא לחסן את ילדיהם בחיסוני השגרה. הרופאים מזהירים מפני הסכנה לציבור, ודורשים כי ילדים שאינם מחוסנים לא יורשו להיכנס לגנים, וכן כי ילד שחלה במחלה שיכולה היתה להימנע כתוצאה מחיסון – הוריו יישאו בעלות האשפוז והטיפול הרפואי.

פרופסור מתי ברקוביץ', יו"ר איגוד רופאי הילדים בישראל, מונה חמש סיבות טובות לחסן את הילדים:

1. מניעת מחלות

החיסונים הוכיחו עצמם כמפחיתים את אחוזי התחלואה והתמותה בקרב תינוקות וילדים בארץ ובעולם. חיסונים מונעים מחלות שכבר הצליחו להכחיד ולהשמיד, כגון צהבת A, צהבת B, חצבת ואדמת.

2. תורם לבריאות

ארגון הבריאות העולמי קבע שהכנסת החיסונים לשגרת הטיפול הרפואי המונע היא אחד מעשרת התורמים החשובים ביותר לבריאות בעשור האחרון.

3. מניעת סיבוכים

מלבד מניעת הידבקות, חיסונים גם מונעים את הסיבוכים המשניים של המחלות. לדוגמה, במחלת אבעבועות הרוח יש סיכון לסיבוכים כמו דלקת ריאות, דלקת קרום המוח ודלקת של העצמות. בנוסף, לאישה בהריון שתיחשף לאדמת יש סיכוי של 30% שהתינוק שלה יפתח תסמונת אדמת מולדת.

4. מניעת מגיפות

אחוז החיסונים בישראל יורד אל מתחת ל-85%, והסיכון להופעה מחודשת של מגיפות שכבר מוגרו הולך ועולה. יש כמה ישובים בצפון שבהם מתחוללת מיני מגיפה של חצבת ושעלת, וגם הנהירה הנוכחית לעבר החיסונים היא כבר מאוחרת.

5. הענקת הגנה

חיסון מעניק הגנה של 95%. כשהורה לא מחסן את הילד שלו הוא מסכן לא רק אותו, אלא גם ילדים אחרים שהתחסנו, וכך ילדים מחוסנים עלולים להיות חשופים למחלות.