האם יזיזות יכולה להפוך לזוגיות?

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב |  Lisa S, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Lisa S, Shutterstock

הקשר התחיל טוב אך לאחר שלושה שבועות הוא התרחק. היא נלחצה, אמרה דברים שלא התכוונה לומר ואף יזמה יזיזות כדי להמשיך בקשר. האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה?

88 שיתופים | 132 צפיות

השאלה: האם יש דרך להציל את הקשר?

היי כנרת,

אני רווקה בת 32. אתחיל ואציין שאני בן אדם מאוד אחראי, שקול, מחושב ורציונלי. מה שאני הולכת לכתוב מאוד נוגד את התכונות שמניתי, וההתנהגות שאתאר לגמרי לא אופיינית לי: לפני זמן מה הכרתי גבר מדהים באופיו. כבר בדייט הראשון הרגשתי משהו אחר: גבר איכותי, מקסים ומדהים, ואפילו עברה לי מחשבה שלא עברה לי אף פעם, גם לא עם האקסים שלי – שהוא האחד!

היו לנו שלושה שבועות מקסימים של יציאות, שיחות וכיף. הוא הראה עניין והתלהבות וזה היה הדדי. ואז הוא התחיל טיפה להתרחק והתחיל לספר שקשה לו להיפתח רגשית והוא איטי ביצירת זוגיות ואינטימיות. הקשבתי לדבריו והייתי מאוד סובלנית ואכפתית כי באמת רציתי אותו, ולצערי יותר מדי. עשיתי את כל הטעויות האפשריות. הוא רצה להתרחק ואני להתקרב. פתאום הרגיש לי לא בסדר שאני נותנת מעצמי והוא מתרחק והתנהגתי בצורה ילדותית. ואמרתי לו שמגיע לי יותר ואני לא מחפשת קשר שמתנדנד ועוד דברים קשים מאוד, וקצת הגזמתי.

חשוב לי לציין, שקרוב ל-5 שנים לא מצאתי מישהו שירטיט לי את הלב ופתאום הוא הגיע ופתח כל רגש שהיה חבוי אצלי, וכמו טיפשה שוב המשכתי לעשות טעויות… מבחינתו הוא לא רצה להמשיך את הקשר ואני הצעתי, ביוזמתי, להפוך את הקשר ליזיזות. ניסיתי להיאחז בו, העיקר שיישאר. המשכתי להשפיל את עצמי ולהמשיך איתו את הקשר.
.
עכשיו, אחרי שכבר מחקתי את השם הטוב שלי, אני יודעת שצריך לחתוך כי רמסתי את כבודי (לראשונה בחיי), והדבר שאני הכי רוצה זה להחזיר את כבודי ושיכיר אותי באמת ולא כפי שהצגתי את עצמי.

אני יודעת שזה כבר אבוד ושצריך להמשיך הלאה, אבל אני לא יודעת איך להמשיך כי הוא באמת נדיר, משהו שלא הכרתי אף פעם ובאמת שהוא פוטנציאל לקשר טוב. וזאת הפעם הראשונה שאני אומרת דבר כזה על גבר.

מה עושים? האם זה באמת אבוד? האם יש דרך להציל את הקשר? האמת היא שאני כבר יודעת את התשובות לשאלות הללו, אך לפעמים צריך מישהו אובייקטיבי שיטיח את המציאות בפנים. אנא עזרי לי…

התשובה: האמת הכואבת

היי יקירה,

ביקשת שאטיח את האמת בפנייך, ולצערי עליי לעשות בדיוק את זה. הקשר הזה אבוד, וכל רגע שבו את עדיין שם הופך אותו ליותר ויותר אבוד.

הקשר הזה אבוד ממספר סיבות: ראשית, הוא כבר הוגדר כיזיזות. מניסיוני, מרגע שקשר מוגדר כך – יש לו אפס סיכויים להפוך למשהו אחר. גבר שתופס אישה כ"יזיזה" – יתקשה מאד להפוך אותה לבת זוגו הרשמית. אני מתנצלת אם זה נשמע סטריאוטיפי – אבל ברוב המקרים זה בדיוק כך.

שנית, הבחור המקסים והנדיר שלך אינו בנוי לקשר (ואני תוהה האם זה מה שהופך אותו למקסים ומיוחד כל-כך עבורך). למעשה, הוא אמר לך שאינו בנוי לקשר כבר אחרי שלושה שבועות, אבל את, למרות שלכאורה הקשבת, לא באמת רצית לשמוע.

שלישית, כפי שאמרת בעצמך, עשית בקשר הזה כמעט כל טעות אפשרית: אמרת שאת רוצה זוגיות אמיתית אך ויתרת על כל עקרונותייך והפכת ליזיזה. התקרבת ורדפת – כאשר הוא רצה להתרחק. כל אלה גרמו לכך שהוא כבר מזמן לא רואה בך אישה מקסימה ומיוחדת, כפי שראה בשבועות הראשונים, אלא מישהי נואשת, שמוכנה לוותר על הכבוד העצמי והעקרונות שלה. אני שואלת את עצמי אם את בעצמך היית יוצאת איתך בתנאים האלה… או במילים אחרות – האם אי פעם נתת צ'אנס לגבר שוויתר על כבודו העצמי עבורך…

אז הבשורות הרעות, והמובנות למעשה גם לך, הן שהדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות הוא להתרחק, ועדיף שתעשי זאת כמה שיותר מהר. לכי משם. רפאי את עצמך ממנו, ועשי עבודה על הביטחון העצמי שלך – כדי שזה לא יקרה שוב. חבל על הזמן שלך, על האנרגיות שלך ועל הערך העצמי שרק הולך ויורד בכל רגע שאת שם.

אני יודעת שזה קשה וכואב. אני יודעת שטיפחת ציפיות, ושלמרות שאת מבינה את הדברים בראש – קשה לך מאד להבין ולקבל אותם ברגש. אני יודעת שקשה להבין למה גבר שכל-כך רצה בך בהתחלה, הפסיק לרצות פתאום. בכל אלה תוכלי לטפל בהמשך, ללמוד ולהבין. כרגע – קבלי כל עזרה ותמיכה שאת יכולה, רק על מנת ללכת משם.

ובכל זאת יש לי עבורך גם בשורה אחת טובה: בניגוד למה שאת מרגישה כרגע – הגבר המקסים הזה אינו יחיד ומיוחד. יש עוד המון גברים מקסימים, יפים, חכמים ומוצלחים, שכן רוצים זוגיות ושאינם מפחדים מאינטימיות. אני תוהה מדוע לא ראית אותם בחמש השנים האחרונות – אבל אני מבטיחה לך שיש מה לעשות כדי כן לראות אותם. אם את באמת רוצה זוגיות ואהבה – למדי לזמן לחייך גבר שיאהב אותך באמת.

מאחלת לך בהצלחה,

כנרת טל מאיר,
מאמנת ויועצת אישית זוגית ומשפחתית
מטפלת רוחנית
לאתר
ליצירת קשר בטלפון: 054-6499933

עוד ב-ZOOG:

* מה גורם לגבר לשנות את דעתו לגבי הקשר כל הזמן?

* מה עושים כשהגבר לא רוצה להגדיר את מערכת היחסים?

* גברים מציגים את הנוסחה לאישה המושלמת>>