האם מה שצריך לקרות אכן יקרה?

אל תחכי שדברים יקרו מעצמכם | צלם: ingimage
אל תחכי שדברים יקרו מעצמכם | צלם: ingimage

רבים משתמשים במשפט: מה שצריך לקרות – יקרה, אך האם הדבר נכון ומי בכלל מחליט מה צריך לקרות? בואו לראות איך תוכלו להשפיע על הגורל שלכם ולגרום לדברים לקרות

88 שיתופים | 132 צפיות

"את יודעת מה?", אמרה לי סיוון, "כנראה שזה פשוט לא צריך לקרות… ניסיתי, התאמצתי, יצאתי לכמה וכמה דייטים – וזה לא קרה. אולי זה פשוט לא אמור לקרות לי…".

התבוננתי בה בחיוך. המשפט הנפוץ כל-כך בשנים האחרונות: "מה שצריך לקרות – יקרה", כבר הפסיק להרגיז אותי. פעם הייתי יכולה להתפוצץ כשמישהו היה אומר לי, שמה שהוא כל כך רוצה שיקרה ולא קרה – פשוט לא היה "צריך" לקרות. היום אני חוזרת ומסבירה – אין "צריך. יש "רוצה". רק אנחנו רשאים להחליט מה צריך ומה לא צריך לקרות בחיינו, ומי שמוותר על רצונותיו, במקום להבין מדוע הם אינם מתגשמים – מפספס את המהות של צמיחה אישית, של הגשמה עצמית ושל החיים עצמם.

סיוון החזירה לי חיוך עגום. "אז תסבירי לי," אמרה, "איך יכול להיות שאני כל כך רוצה – וזה עדיין לא קורה לי? איך יכול להיות שיצאתי לדייטים, גם עם בחורים אחרים מ'הסוג הרגיל' שלי, וזה עדיין לא קרה?"

סיוון צודקת. באמת קשה להסביר. כל ספרי העידן החדש מלמדים אותנו שאם נרצה ונבקש, אם נכתוב חזון ברור, אם נתכוון באמת – זה יקרה. אני עדה לכך שסיוון מתכוונת באמת. היא רוצה. היא אפילו כתבה חזון ברור – וזה לא קורה. המסקנה המתבקשת עבור אלה שמאמינים שלגורל יש רצון משלו, היא שזה כנראה לא "צריך" לקרות. זה לא "בגורל" שלה, אין לה "מזל", אחרת, איך אפשר להסביר את זה?

* עוד ב-ZOOG: מה עושים כשהגבר לא רוצה להגדיר את מערכת היחסים?

* עוד ב-ZOOG: גברים מציגים את הנוסחה לאישה המושלמת>>

להסתכל נכון על המציאות

אני מסבירה אחרת. כדי להבין מדוע דברים שאנו רוצים אינם קורים, יש להבין כיצד פועלת מערכת ההפעלה האישית של כל אחד ואחד מאיתנו, ומה הקשר בינה לבין המערכת הקוסמית, או בשמותיה האחרים – האנרגיה של היקום, הגורל, או אלוהים.

בואו להתייעץ עם כנרת
רוצים להתייעץ עם כנרת טל מאיר? שלחו את שאלתכם בצירוף גיל ומצב משפחתי (ניתן לציין שם בדוי) לדוא"ל: kineret44@gmail.com. השאלות הנבחרות והתשובות יתפרסמו באתר באופן אנונימי.

המערכת האנושית מקיימת קשר תמידי עם המערכת הקוסמית. האנרגיה של היקום מקיימת אינטראקציה מתמדת עם האנרגיה האנושית. למעשה, עצם ההפרדה בין שתי המערכות היא הפרדה מלאכותית. אנחנו חלק מן השלם והשלם הוא חלק מאיתנו. לא תמיד אנו קשובים מספיק למערכת הפנימית שלנו, ולכן – לא תמיד אנו מבינים מה "היקום" רוצה לומר לנו. חלק מאיתנו פשוט לא יודע כיצד להקשיב, ואחרים לא באמת רוצים לשמוע.

אחת הדרכים היותר פשוטות להקשיב, היא להסתכל על המציאות – על מה שקורה ולא קורה בחיים שלנו. המציאות מראה לנו מה המערכת הפנימית שלנו מסוגלת להגשים נכון לזמן נתון, ומה היא איננה מסוגלת להגשים. המציאות אינה מראה לנו מה "צריך" לקרות. מה שצריך לקרות – נתון אך ורק לבחירתנו, וליכולת שלנו לתקשר עם המערכת הקוסמית.

* הקליקו כאן להצטרפות לעמוד הפייסבוק של ZOOG, ותוכלו לקבל עדכונים חמים ולהשתתף בפעילויות נושאות פרסים>>

לבדוק מה (ומי) עוצר את הגשמת המטרות

סיוון רוצה זוגיות ואין לה. היא "התנפלה" על האימון ליצירת זוגיות בהתלהבות גדולה והתחילה לצאת לדייטים עוד לפני שסיימנו את הפגישה השלישית, אך כנראה שהמערכת הפנימית שלה לא הייתה מוכנה לזוגיות. האם זה אומר שזה לא "צריך" לקרות? כמובן שלא. זה אומר שיש "מישהו" בתוך סיוון, שעדין לא יכול לאפשר לזה לקרות. אם סיוון תרצה לדעת למה – היא תצטרך לשאול אותו. אם תוותר – היא תישאר ללא זוגיות, והמשפט "מה שצריך לקרות- קורה", לא באמת ינחם אותה.

כאשר יש 'מישהו' בתוכנו שלא רוצה שמשאלה מסוימת שלנו תתגשם – אין טעם להילחם בו. זה הרגע לעצור, לברר איתו למה – ולהקשיב לתשובות. ייתכן שהמישהו הזה בתוך סיוון, חושב שהיא אינה ראויה לזוגיות. ייתכן שהוא חושש שזוגיות רק תזיק לה ותפגע בחיי החברה ובקריירה המשגשגת שלה.

ייתכן גם שהמישהו הפנימי הזה חושש מאד שסיוון תהפוך להיות גרורה של בן זוגה, ועצמאותה – יחד עם הספונטניות החביבה שלה – תיעלם תחת עול התכתיבים שלו. כל עוד המישהו הפנימי הזה אינו משוכנע אחרת, הוא "משדר" ליקום שלא יאפשר לסיוון להגשים זוגיות.

לא להתעלם מהמחשבות המעכבות

אז מה עושים? מה צריכה סיוון לעשות כדי להגשים בכל זאת את רצונה?
בשלב הראשון צריכה סיוון ללמוד לתקשר עם המערכת הפנימית שלה. בתהליך האימון אני מלמדת אותה להגיע אל כל אותן מחשבות שמתרוצצות אצלה מתחת לפני השטח. לעיתים עמוק מאד מתחת לפני השטח. לפעמים אנו מגלות שם מחשבות שסיוון מנסה להתעלם מקיומן כבר שנים: "אני לא רוצה לחשוב על זה…". אך גם אם סיוון לא חושבת כך במודע, המחשבות המעכבות נמצאות שם, וכך גם כוחן והשפעתן.

בשלב השני אני מלמדת את סיוון לטפל באופן יסודי במחשבות ובאמונות המעכבות שלה, אחת לאחת, בלי להתעלם מאף אחת מהן. אני מלמדת אותה מספר טכניקות שבאמצעותן היא מחליפה תפיסות מעכבות באמונות וגישות יעילות יותר, התואמות יותר את רצונה בזוגיות. אחרי שכל זה יקרה, סיוון תתחיל לשדר, מתוך המערכת הפנימית שלה, למערכת הקוסמית, משהו אחיד, חד וברור, שבאמת ניתן להגשמה – וכך גם יקרה. סיוון תחזור לשלוט במה שקורה בחייה, ולא תשאיר את משאלותיה לרצון הטוב של הגורל או לתעתועי המזל.

על לוח השעם בחדר העבודה שלי יש הרבה הזמנות לחתונות. כולן של גברים ונשים שכמעט הפסיקו להאמין. אינסוף פעמים במהלך עבודתי שמעתי את המשפט "זה כנראה לא צריך לקרות", ואני שוב ושוב שמחה לגלות שכל מה שאנחנו רוצים – צריך ויכול לקרות. כל מה שנדרש הוא להכיר את הדרך לשם.

הכותבת היא מאמנת ויועצת אישית, זוגית ומשפחתית ומטפלת רוחנית. ליצירת קשר באתר ובדוא"ל

* עכשיו בחיים אחרים: מדריך לטיהור הבית>>

* עכשיו בחיים אחרים: איזה צבע מתאים לקירות הבית שלכם? מדריך>>

* עכשיו בחיים אחרים: איך מתמודדים עם תחושות לא טובות בעבודה?