הוא סרבן חתונה. מה עושים?

צלם: צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | gualtiero boffi, Shutterstock
צלם: צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | gualtiero boffi, Shutterstock

היא נפרדת ממנו כשהוא אומר שהוא לא רוצה להתחתן, חוזרת אליו, נפרדת ממנו שוב וחוזר חלילה כבר כמה שנים. האם יש לקשר הזה סיכוי להצליח מתישהו? המאמנת הזוגית עונה

88 שיתופים | 132 צפיות

השאלה: כנרת שלום,

"קראתי רבים ממאמרייך, ואשמח לשמוע את דעתך על מצבי: כבר מספר שנים שאני מנהלת לסירוגין קשר רציני עם גבר (אך כמעט ללא מגע פיזי), כאשר לאחר זמן מה אני מרגישה אפרוריות עוטפת אותי כאשר ההכרזה הנוראית שלו "אני לא אתחתן לעולם" חוזרת, וגורמת לי להיפרד ממנו בכל פעם מחדש.

"במקביל יצאתי עם גברים אחרים – בהסכמתו כמובן – כי מה לעשות, הרצון לגבש תא משפחתי הוא חזק מדי אצלי, אבל תמיד כשהקשר החדש לא התאים לי – חזרנו. כרגע אנחנו שוב יחד. סוג של… אומנם הוא זה שביקש לחזור, אך אני שמחתי מאוד, והשקעתי בקשר מעל ומעבר.

"הבעיה היא שהוא ממשיך להציב תנאים לקשר, ושוב אני מרגישה צורך לברוח – או להפוך להיות בת הזוג הרשמית, החוקית שלו, אך הוא מסרב לכך בכל תוקף. לכל אורך הקשר הוא חוזר ומדגיש את התנאים שלו, שלא משתנים:

בואו להתייעץ עם כנרת
רוצים להתייעץ עם כנרת טל מאיר? שלחו את שאלתכם בצירוף גיל ומצב משפחתי (ניתן לציין שם בדוי) לדוא"ל: kineret44@gmail.com. השאלות הנבחרות והתשובות יתפרסמו באתר באופן אנונימי.

1. הוא לא מוכן להתחתן, ולכן הקשר הזה לא נועד לחתונה.

2. הוא לא מוכן לפרסם את הקשר בינינו, ודואג להסתיר אותו בכל דרך. במילים אחרות – אף אחד לא יודע שאנחנו זוג.

"לאחרונה 'נתתי ברקס' לקשר הזה: הפסקתי להתקשר לעתים קרובות, הפסקתי לפנק אותו בארוחות ובאפייה והפסקתי ליזום מפגשים. החלטתי להעביר אליו את המושכות. הוא מתלונן שאני כבר לא משקיעה ושאני מסוגלת ליותר אך לא מתאמצת. הייתי רוצה בו כבעל, אך מאידך הידיעה שהמטרה שלו היא רק היציאה איתי בלי להרחיב תוכניות לעתיד לא מתאימה לי. לכן אני טוענת שאם הוא רוצה בקשר, שהוא יחזר אחרי מעתה והלאה, ואם לא אז שיסתדר לבד. האם הדרך שלי נכונה והאם ייתכנו תפניות בסיפור, או שהעסק אבוד מראש?

אשמח לשמוע את דעתך,

אלמונית"

* עוד ב-ZOOG:

* איך מתמודדים עם בעל שניהל קשר עם אישה אחרת בפייסבוק?>>
* איך גורמים לגבר להתחייב?>>
* הטעויות שמונעות מנשים להגיע לאורגזמה>>

התשובה: אלמונית יקרה,

אני תוהה לעתים למה אנשים מתקשים להקשיב למה שנאמר להם בצורה כל-כך מפורשת. למה הם מכאיבים לעצמם? במה הם נאחזים כך?

את נשמעת בחורה אינטליגנטית, מבינה עניין, כנראה גם מחוזרת על ידי גברים, ובכל זאת – את בוחרת שוב ושוב לחזור למקום המכאיב, הלא מספק. למה?

תורת ההונה, שבאמצעותה אני מטפלת, אומרת שהמציאות שלנו היא תוצר של התפישות שלנו. לכן אינני עסוקה במחשבות על בן הזוג שלך ועל המוטיבציות שלו, אלא במערכת התפישות והאמונות הלא מודעות שלך.

אני שואלת את עצמי מה במערכת התפישות שלך גורם לך להישאר עם גבר שאומר במפורש, שאין לו כל כוונה להציע לך את מה שאת רוצה בו? מה במערכת התפישות שלך גורם לך להסכים שיציבו לך תנאים, בעוד שהתנאים שלך כלל אינם נשמעים – עד כדי כך שבסופו של דבר יש גם טענות כלפייך, שאת לא מפנקת ולא משקיעה מספיק.

אני תוהה גם – מה במערכת התפיסות שלך גורם לך לקרא לקשר מן הסוג הזה – קשר שאין בו מחויבות, ואין בו סקס – "קשר רציני"?

אז אם את שואלת אותי מה כדאי לעשות, התשובה היא כזו: עזבי. לכי. הפסיקי לחכות שהוא ישתנה. במקביל, טפלי במערכת התפישות הלא מודעות שלך. למדי להטביע בתוכך את האמונה שמגיע לך שיהיה לך טוב, על מנת שהמציאות שלך תתאים יותר לשאיפות ולחלומות שלך, ותהיה פחות מתסכלת ומכאיבה.

אחת האמונות המרכזיות שאני מנסה להקנות לאנשים, באמצעות הטיפול בשיטת ההונה, היא האמונה שמגיע להם שיהיה להם טוב. לא תמיד זה קל, אך זה אפשרי. גם אצלך.

ואם את שואלת אותי האם ההתרחקות שלך תגרום לו לשנות את דעתו ביחס לנישואין – אומר כך: הנבואה ניתנה לשוטים, אך מהתבוננות בעבר המשותף שלכם ניתן ללמוד, שדעתו לא השתנתה בכל הפעמים האחרות שבהן התרחקת והתקרבת, עזבת וחזרת. כך שאני מזמינה אותך לבדוק עם עצמך, למה אתה חושבת שיקרה משהו אחר הפעם?

אבל גם אם הוא ישנה אם דעתו בגלל שלחצת עליו, או בגלל שנעלמת – לאיזו זוגיות את דנה את היחסים ביניכם? האם את רוצה זוגיות עם גבר שבחר להינשא לך רק כי לחצת עליו? האם את רוצה זוגיות עם גבר, שכדי להגיע איתו לשיתוף פעולה צריך ללחוץ עליו? האם את רוצה זוגיות עם גבר שמציב לך תנאים? ושוב עולה בי התהייה: למה לך?

מקווה שעניתי על שאלתך,

מאחלת לך כל טוב ובהצלחה בהגשמת משאלותייך – ולא בוויתור עליהן.

כנרת טל מאיר
מאמנת ויועצת אישית זוגית ומשפחתית
מטפלת רוחנית
לאתר

* עכשיו בדרך האוכל: אוסף פשטידות לשבועות>>

* עכשיו בדרך האוכל: עוגת גבינה ושמנת לשבועות>>

* עכשיו בדרך האוכל: מתכון לכדורי גבינה מלוחים>>