טיפים לדייט מוצלח

כנרת טל מאיר, מאמנת אישית וזוגית, נותנת טיפים לדייט מוצלח

88 שיתופים | 132 צפיות

*הדברים כתובים בלשון נקבה, אך מיועדים גם לגברים שביניכם.

כדי להיות מוכנה לדייטים, רצוי שתהיה לך דעה טובה על עצמך – שההערכה העצמית שלך תהיה גבוהה ושתאמיני שיש לך מה להציע. לכן, כתבי לעצמך את כל התכונות החיוביות שלך, שבזכותן כדאי להיות בן זוג שלך. כדאי שתהיה לך רשימה כזו, שתוכלי להתבונן בה בכל פעם שאת מאבדת את הביטחון.

כדי להתכונן לדייט ספציפי, כדאי שתעשי את הדברים הבאים:

1. מראה –
אל תתאפרי כבד מדי – עדיף שהאיפור יהיה עדין – איפור כבד מידי יוצר תחושה שיש לך מה להסתיר מתחתיו.
לבוש – אל תתלבשי באופן חושפני או סקסי מידי – אפשר ללבוש מחשוף קל, אך השאירי מקום לדמיון. לבוש חושפני מדי יוצר רושם של כוונות מסוימות, ועלול לגרום לתחושת זולות.

2. לפני היציאה מן הבית –
א. התבונני במראה ואהבי את עצמך ואת מה שאת רואה. הקפידי לראות את הדברים החיוביים, ובשום אופן אל תעבירי ביקורת על עצמך או על המראה שלך.
ב. ראי את ההצלחה בעיני רוחך – צאי לדייט בתחושה שזה עומד להצליח.
ג. אם את בלחץ – עשי תרגיל קצר של נשימות עמוקות ומרגיעות, שעשוי לסייע לך להירגע גם במהלך הפגישה.

3. במידה וכל אחד מכם מגיע לפגישה בנפרד –
אל תקדימי ואל תאחרי. איחור קל של 5-10 דקות נחשב אופנתי, ועדיף שהוא יחכה לך מאשר שאת תחכי לו – אבל – אם מצאת את עצמך מחכה, הזמיני משהו לשתות והרגישי נוח.

4. בתחילת הפגישה –
חייכי והישירי מבט, אך אל תנעצי מבטים. אם את מרגישה נוח – ניתן ללחוץ יד, בלחיצה רכה ועוטפת. לא רפויה מדי, ולא חזקה מדי. אם הידיים מזיעות ניתן להימנע באלגנטיות, או לומר בפשטות "סליחה, היד שלי רטובה", ולנגב בבגד.. אם תעשי זאת בטבעיות, זה יראה טבעי – ולא תהיה שום בעיה.



בכל פעם שמחשבה ביקורתית עולה בדעתך, וותרי עליה - השאירי את הביקורתיות בבית. אילוסטרציה: gettyimages

בכל פעם שמחשבה ביקורתית עולה בדעתך, וותרי עליה – השאירי את הביקורתיות בבית. אילוסטרציה: gettyimages

5. שפת גוף –
אל תנדנדי ידיים ורגליים, אל תעשי תנועות מלאכותיות או מוגזמות ואל תשלבי את ידייך – רצוי שהידיים יהיו גלויות על השולחן. התנהגי עם הדייט שלך כמו שמתנהגים עם חברה שיוצאים איתה לקפה; אל תעשי תנועות מוגזמות, אל תצחקי מוזגם, אל תתלהבי ממנו באופן מוגזם ואל תהללי את עצמך בהגזמה. כל דבר מלאכותי נראה כמאמץ מוגזם ליצור רושם, ומעיד על חוסר ביטחון.

6. תוכן השיחה –

  • ספרי על עצמך ואל תנסי להתאים את עצמך אליו. רצוי שידע מי את באמת, ולא ישמע ממך שקרים שיופרכו בפגישות הבאות.
  • אל תדברי על כל החברים הקודמים שלך, ואל תספרי על כל הצרות שהיו לך איתם. גם לא על כמה נפלאים הם היו. את לא רוצה להתפס כקורבן, וגם לא להוריד את הביטחון העצמי של מי שיושב מולך.
  • דברי על דברים חיוביים – על דברים שאת אוהבת ונהנית לעשות. כל דבר יכול להתאים, בתנאי שכאשר את מדברת עליו, את נשמעת מעניינת וחיונית; ספר טוב שקראת, סרט שראית או טיול שנהנית בו. כולם נושאים טובים לשיחה בדייט ראשון.
  • בשעה שאת מנסה ללמוד עליו – אל תשמעי כחוקרת; שאלי קצת עליו, אח"כ ספרי קצת על עצמך – ושוב שאלי עליו…
  • הכיני תשובה ברורה לשאלה "מה חשוב לך ביחסים" – שמתייחסת לדברים קריטיים עבורך: ילדים, רצון לעבוד, אפשרות לעסוק בתחביבים, או – רצון לעשות דברים יחד. עדיף לא לדבר על הדברים הדרמטיים הללו בפגישה ראשונה, אך במידה והצד השני מעלה זאת – רצוי שתהיה לך תשובה ברורה, ואמיתית כמובן.

7. גישה
מהי הגישה שאיתה את יוצאת בדרך כלל לדייט- האם את יוצאת כי "אין ברירה"? כי את "חייבת להתחתן כבר"? ובמילים אחרות – האם חששות ותחושת חוסר אונים הם השולחים אותך לדייטים? נסי גישה אחרת, שתהפוך את הפגישה לנעימה עבורך – צאי כדי ליהנות והקפידי ליהנות במהלך הפגישה. התבונני בכל מה שקורה מנקודת מבט של הנאה.

8. השאירי את הביקורתיות בבית
בכל פעם שמחשבה ביקורתית עולה בדעתך, וותרי עליה. הרושם הראשוני שלך מאדם חדש נובע מניסיון העבר שלך. בד"כ אין לניסיון העבר כל קשר לאדם היושב מולך כרגע. אם החיוך של מי שמולך מזכיר לך את האקס שלך, זכרי: הוא לא באמת האקס שלך. ואם בעברך היו בחורים בהירי שיער "לא רציניים", הקשיבי לבחור הזה – ייתכן שהוא שונה מהם.

תמיד תוכלי להחליט שהבחור לא מתאים לך. אבל אם תעשי זאת בתחילת הפגישה, יתכן שתפספסי את ההכרות האמיתית איתו ואת ההזדמנות להחליט שאולי הוא כן מתאים.

כתבות נוספות בנושא דייטים:

9. היי סקרנית והרשי לעצמך להיות מופתעת
עזבי את המבט הראשון ותני באדם שמולך מבט שני ושלישי. אנשים שמבטלים אדם ממבט ראשון מספרים לעצמם שהאינסטינקטים/האינטואיציה שלהם פועלים לטובתם. למעשה – אלה בדרך כלל הפחדים שלהם שמדברים.

10. סיום פגישה
במידה והוא מוצא חן בעינייך: חייכי, נשקי אותו קלות על הלחי, או אמרי לו שנהנית ושתשמחי לשמוע ממנו. אם אינך בטוחה: תני לו הזדמנות שנייה. את יכולה רק להרוויח מכך – פגישה שנייה תעזור לך להיות יותר בטוחה, לכאן או לכאן.

כנרת טל מאיר היא מאמנת אישית וזוגית. לפרטים נוספים: טל': 054.6499933, דוא"ל: kineret4@bezeqint.net

מתוך: מגזין COSMOPOLITAN