לזרום או לחתוך?

גברים רוצים נשים שיודעות שהן שוות - ומקרינות את זה! | צלם: ingimage
גברים רוצים נשים שיודעות שהן שוות - ומקרינות את זה! | צלם: ingimage

מה עושים כשהגבר לא רוצה להגדיר את מערכת היחסים ורוצה "לזרום"? האם זה הזמן לקום וללכת? המאמנת האישית והזוגית כנרת טל מאיר נותנת תשובה די מפתיעה

88 שיתופים | 132 צפיות

השאלה: היי כנרת,

אני פונה אלייך בתקווה שתוכלי לתת עצה. אני בת 25 ומעולם לא הייתי במערכת יחסים רצינית, פעם הייתי בחורה מלאה יותר וסבלתי מרגשי נחיתות קשים וחוסר ביטחון נוראי שלא אפשרו לי ליצור מערכת יחסים, ולכן הרוב התבסס על מין בלבד.

היום אני עשרים קילו פחות, נראית טוב ויודעת את זה. מתחילים איתי הרבה ואני מעריכה את האופי שלי ויודעת את האיכויות שלי – ועדיין אני לא מכירה גברים שמעוניינים בקשר רציני.

לפני כשנה הכרתי מישהו באינטרנט. בעיקר התכתבנו בהתחלה ואחרי כחצי שנה נפגשנו. היה לנו מין דייט בבית קפה, שיחה טובה ונשיקה ראשונה מעולה. הדייט השני היה מרשים לא פחות. בדייט השלישי הוא החליט לנסות קצת מעבר, אבל לא נתתי לזה לקרות. וכך זה התקדם לדייט רביעי שבו הייתי אצלו פעם ראשונה ושכבנו על המיטה בלי לעשות כלום. במפגשים החמישי והשישי כבר שכבנו.

חשוב לציין שקיים בינינו מרחק גאוגרפי. בנוסף הוא לא מדבר איתי מדי יום, אבל כשאנחנו מדברים הוא תמיד מחמיא לי ומציין שהוא נהנה איתי. בסילבסטר הוא רצה להזמין מקומות למסעדה אבל לא רציתי כי לי זה הרגיש לא נוח אז נשארנו בבית והוא טרח להכין לי אוכל, לישון איתי כשאנו מחובקים ואף להכיר לי את בני הבית.

בואו להתייעץ עם כנרת
רוצים להתייעץ עם כנרת טל מאיר? שלחו את שאלתכם בצירוף גיל ומצב משפחתי (ניתן לציין שם בדוי) לדוא"ל: kineret44@gmail.com. השאלות הנבחרות והתשובות יתפרסמו באתר באופן אנונימי.

עם זאת, אני עדיין לא מצליחה לקרוא אותו ומה בדיוק הוא רוצה; מצד אחד כבר דיברתי איתו בעבר על כך שאני זקוקה למערכת יחסים ואני לא מוכנה להתפשר על יזיזות והוא זרק לאוויר שהוא שונא הגדרות והוא בעד לזרום. אנחנו זורמים אבל אני מנגד לא רואה ממנו סימנים רציניים. אני צריכה שהוא יעשה את הצעד הראשון ולא ירמוז לי דברים סותרים. מה דעתך? אולי אני משלה את עצמי והוא בכלל לא בקטע?

תודה מראש, אנונימית.

תשובה: שלום לך, אנונימית

העבודה שלי עם אנשים מתבססת על התפיסה שאומרת שאנחנו יוצרים את המציאות שלנו מתוך התפיסות שלנו, או במילים אחרות – שהמציאות שלנו היא תוצר ישיר של התפיסות שלנו.

בואי נסתכל על המציאות שלך: יש לך בן זוג שמחמיא לך, נהנה איתך, רוצה להזמין מקומות לסילבסטר כדי לבלות איתך, מכין לך אוכל, ישן איתך מחובק ומכיר לך את כל בני הבית. מצד שני הוא מעביר לך איזושהי תחושה מבלבלת, בכך שהוא אינו מוכן להגדיר את מערכת היחסים ביניכם ומבקש "לזרום".

עכשיו נסתכל על התפיסות שלך: מצד אחד את מספרת שכאשר שקלת עשרים קילו יותר לא היה לך ביטחון עצמי. רזית – ועם ההרזיה את מרגישה יותר בטוחה בעצמך ואת יודעת להעריך גם את האופי והאיכויות שלך. אני תוהה – מדוע עם עשרים קילו יותר לא ראית את האופי ואת האיכויות שלך? ומדוע את מצליחה לראותן אותם רק אחרי שרזית? אני תוהה איך את מודדת את עצמך ואת ערכך – וכתוצאה מכך, איך את מעריכה שמודדים ומעריכים אותך?

למרות שמספרים לך שגברים מעדיפים נשים רזות – אספר לך סוד קטן: גברים מעדיפים נשים שיודעות מה הן שוות – ומקרינות את זה. אני פוגשת מדי יום, בעבודתי כמאמנת ומטפלת ברווקים וברווקות, המון נשים – רזות, מלאות ושמנות. כולן נבונות, אסתטיות ואפילו יפות מאוד! רובן אינן יודעות להעריך באמת את ערכן. רובן מקרינות חוסר ביטחון – ולכן לא מצליחות למצוא בן זוג שיתייחס אליהן ברצינות. לכן – אם את רוצה שגברים יתייחסו אליך ברצינות, אל תסתפקי בלהשקיע במראה שלך, שאין לי ספק שהוא נעים, אסתטי וסקסי: אני מציעה לך להשקיע בביטחון ובהערכה העצמית שלך.

תפיסה נוספת שאני מגלה בדברייך היא בקשר ליכולת שלך להכיר גבר רציני. את אומרת, שלא משנה מה משקלך – את חשה שגברים אינם מתייחסים אליך ברצינות, ורומזת על כך שהם רוצים ממך רק סקס. אני תוהה האם זה באמת נכון? האם באמת גברים רוצים ממך רק סקס? האם הגבר הנוכחי, שמבשל לך, מכיר לך את בני ביתו ומחמיא לך – רוצה רק סקס? לא נראה לי! אבל אני בטוחה שאם תמשיכי לנדנד לו הוא לא ירצה ממך לא סקס – ולא שום דבר אחר.

לכן, המלצתי לך:

1. עשי עם עצמך עבודה קצת יותר משמעותית על מנת להעלות את הביטחון העצמי שלך.

2. התבונני סביבך בעיניים פקוחות וראי מה יש לך באמת – ולא מה נדמה לך שאין לך.

3. אם את רוצה יותר – בקשי בצורה מפורשת ומדויקת.

4. אם את בוחרת להישאר בקשר שבו ביקשת מחויבות ולא קיבלת אותה – את פוגעת בערך העצמי ובביטחון העצמי שלך. אל תבקשי אם אין לך אומץ לעזוב, במידה שיגידו לך לא.

מאחלת לך בהצלחה מכל הלב,

כנרת טל מאיר
מאמנת ויועצת אישית, זוגית ומשפחתית
לאתר

* קראו גם: האם להשתמש במניפולציות כדי לגרום לגבר להתחייב?|