נישואים פתוחים: איך זה עובד?

יוסי (43) ואורנה (37), נשואים כבר 12 שנה. לפני חמש שנים החליטו לפתוח את נישואיהם לפרטנרים נוספים. "זה שיפר פלאים את חיי המין שלנו"

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני כחמש שנים החליטו יוסי (43) ואורנה (37), הורים לשניים, הנשואים כבר 12 שנה. לפתוח את נישואיהם לפרטנרים נוספים. "בשנים הראשונות הכל היה נפלא במיטה. הספיק ליטוף אחד קטן של יוסי כדי לעורר אותי", מספרת אורנה. "בעבודה היו ימים שלמים שפנטזתי עליו וחיכיתי כבר לערב כדי לממש את חלומותי. גם בשאר התחומים היו לנו חיים מצוינים – אנחנו חברים נורא טובים, מדברים המון, יוצאים הרבה ומצבנו הכלכלי טוב. אבל עם הזמן, קרה לנו מה שקורה להרבה זוגות – שחיקה וכניסה לשגרה. כבר לא היה אותו להט של פעם, וגם לא ממש ציפיתי שזה יימשך. אני ריאלית ויודעת שאני או יוסי לא יכולים להתלהב אחד מהגוף של השני במשך 12 שנה רצופות".

יוסי: "בגלל העיסוקים שלנו נוצר מצב שידענו בדיוק באילו ימים אנחנו מקיימים יחסי מין. הספונטניות נגמרה גם בגלל הילדים, ובלי ספונטניות, ועם הרבה הרגל ושגרה, חיי המין שלנו התחילו לשעמם. עם זאת, צריך לומר שגירושים ממש לא עמדו על הפרק. אנחנו נורא אוהבים אחד את השני, מסתדרים נפלא ויש לנו קן משפחתי נעים וחמים. בסך הכל חיפשנו גיוון ועניין נוספים".

מי יזם את פתיחת היחסים?

"היוזמה היתה של אורנה", מספר יוסי, "אבל היא נפלה על אוזניים קשובות מאוד שלי. שנינו הרגשנו כנראה חוסר סיפוק הדדי, וההדדיות הזאת היא בעצם מה ששכנע אותנו ללכת על זה".

אורנה: "חששתי מאוד מהתגובה של יוסי. בסך הכל זו הצעה שעלולה לשבור משהו מאוד בסיסי ביחסים שלנו כזוג נשוי, אבל כשראיתי שהוא משתף פעולה, התחלנו לחפש דרכים לממש את הפנטזיה. בהתחלה הלכנו לכמה מפגשים של חילופי זוגות, כי היה לנו חשוב ללכת ביחד ולחזור ביחד הביתה. אחרי כמה פעמים כאלה, שהיו נחמדות ולא יותר, הגענו למסקנה שעדיף שכל אחד יפנה לדרכו ויחפש פרטנרים שעונים יותר על דרישותיו. פרסמנו בנפרד מודעות בעיתון ובאינטרנט ויצאנו למפגשים נפרדים. ההגבלה היחידה ששמנו לעצמנו היתה שכל אחד חוזר לישון בבית, ולא משנה באיזו שעה הוא מסיים את ענייניו".

קרה שרציתם פרטנר ליותר ממין?

"לא", אומרת אורנה, "כי הבסיס שלנו חזק מאוד ונורא טוב לנו ביחד. אנחנו לא מחפשים להתאהב במישהו אחר. גם יש לנו הסכם שקובע שאם אחד מאיתנו מפתח רגש כלפי המאהב שלו, הוא מדווח לשני. בינתיים זה לא קרה".

אתם משתפים זה את זו בחוויות שלכם?

"בדרך כלל כן", אומר יוסי. "זה גם מסקרן מאוד לדעת מה אשתי עשתה ומה עשו לה, וגם, וזה היתרון הגדול בכל העניין, זה שיפר פלאים את חיי המין שלנו, כי כל אחד מאיתנו חווה דברים שונים, והבאנו אותם למיטה שלנו".

ומה עם הקנאה?

אורנה: "קנאה תמיד קיימת, אבל לדעתנו היא בריאה. הקנאה גורמת לנו להיות כל הזמן עם היד על הדופק – גם לגבי המראה שלנו וגם לגבי מילוי הצרכים שלנו על ידי הצד השני. כשיוסי הולך עם מישהי, אני מתייחסת לזה בדיוק כמו שאני מתייחסת לכך שהוא הולך לפגישת עבודה או למכון כושר".

28.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)