סקס, סקס, סקס

מה מתרחש באיבר המין הנשי בעת סקס. מה לפני, מה אחרי וכל מה שקורה בזמן היקר מפז שביניהם

88 שיתופים | 132 צפיות

בעת גירוי מיני משחרר גוף האישה אל הנרתיק חומר סיכה המקל על חדירת הפין. גברים רבים אינם מבינים את חשיבות הרטיבות (בעיקר צעירים נלהבים) ואינם טורחים לטפל בוואגינה כהלכה. הלחות תלויה בגורמים רבים, ויש נשים שגם בשיא הגירוי המיני נשארות יבשות. כשגבר מרגיש שהנרתיק של האישה אינו רטוב, הוא עלול לחוש כישלון, אך לעתים העניין כלל לא קשור אליו. את הבעיה ניתן לפתור על ידי שיחה בין בני הזוג, ובעזרת שימוש בג'ל סיכה על בסיס מים, הנמכר בבתי מרקחת. שימוש בג'ל סיכה מומלץ במיוחד כשמכניסים למיטה צעצועי מין, כגון דילדו או ויברטור.

דיג דיג דוג

"הדגדגן מתפקד בדיוק כמו פין, והאיבר זהה אצל זכרים ונקבות עד שהעובר מגיע לגיל שמונה שבועות. לאחר מכן, האיבר ממשיך לגדול אצל הזכרים, בעוד שאצל הנקבות הוא נשאר 'בלתי מפותח'. שני האיברים מכוסים עורלה, ושניהם מתנפחים במצב של עוררות מינית ממש באותה הדרך", מסבירה ד"ר ליאורה אברמוב. "הדגדגן מיועד לעינוג האישה, ומתרכזים בו קצות עצבים רבים. נשים רבות שאינן חוות אורגזמה נרתיקית יכולות ליהנות מאורגזמה דרך הדגדגן, ובכל מקרה, המשחק המקדים חייב לכלול התיידדות עם האיבר. פעמים רבות, במיוחד כשאיבר המין הנשי מגורה ומתנפח, נדמה כי הדגדגן נעלם, אולם עם קצת רצון טוב ושיתוף פעולה מצד שני בני הזוג הוא יימצא מחדש".

שאלת קיומה של נקודת הג'י המסתורית מעסיקה את טובי המוחות, אך נועה בצר, מדריכה במרכז למיניות האדם, בטוחה שהיא אכן שם: "אם עד היום לא ידעת איפה נמצאת נקודת הג'י שלך, מהיום בערב כבר תדעי", היא אומרת. לפני האורגזמה הראשונה, גודלה של נקודת הג'י הוא כגרגר אורז. אחרי אורגזמת דגדגן ראשונה, יתרחבו כלי הדם וקצות העצבים בנרתיק ונקודת הג'י תהיה קלה יותר לזיהוי. השיטה לגלותה פשוטה: עורכים סיור היכרות קצר בנבכי הנרתיק, וממששים את דפנותיו בעזרת האצבע לכיוון עצם הערווה. אחרי שמגיעים לאורגזמה הראשונה, ממששים שוב את האזור. אם נתקלים בנקודה שלא הייתה שם קודם לכן, אומרים שלום לנקודת הג'י.



אורגזמה היא תגובת ההתפרקות פתאומית של הריגוש המיני, המתבטאת בסדרה של התכווצויות מהירות

אורגזמה היא תגובת ההתפרקות פתאומית של הריגוש המיני, המתבטאת בסדרה של התכווצויות מהירות

מיקומה המשוער של נקודת הג'י הוא לאורך הדופן הקדמי של הנרתיק, בעומק 4-5 ס"מ. ניתן לעתים לחוש בנקודה כבליטה קטנה ורגישה. נשים רבות מציינות דחף עז להטלת שתן בעת גירוי הנקודה, לכן מומלץ לרוקן את השלפוחית לפני המגע המיני. גירוי נקודת הג'י יכול להתבצע על ידי איבר המין הזכרי או על ידי אוננות. הספר "סקס עכשיו, המדריך לתרבות המין למבוגרים מכל הגילים" (מאת פול ג'ואנידס, הוצאת בבל) ממליץ על תנוחה בה האישה כורעת ברך, פניה למיטה, והיא נשענת עם מרפקיה על המזרון כך שפלג גופה העליון נמצא בזווית אלכסונית למיטה. בן הזוג חודר אליה מאחור, ומנסה סוגים שונים של כניסות, מרדודות ועד עמוקות. אפשר לנסות גם בעמידה, כשהמרפקים נשענים על שידה או שולחן.

אך באין בנמצא זכר, ניתן להיעזר ב'ידיד לעת צרה' – הוויברטור. נועה בצר ממליצה על ויברטור איכותי: "מדובר אמנם במכשיר יקר (כ-1000 ש"ח), אבל זו השקעה חד פעמית לכל החיים, העדיפה בעיניה על מכשיר שמתקלקל אחרי חודשיים. הוויברטור שאנחנו מציעים מכיל אין ספור מהירויות ושילובים, הן בחדירה והן לעינוג ידני", היא אומרת, "יש בו שרשרת פנינים שהיא פטנט ייחודי, והוא פועל ישירות על נקודת הג'י. המכשיר הזה יכול להביא אותך לשרשרת אורגזמות מטורפת, דבר שכל גבר ממוצע יתקשה לעשות בעזרת גופו בלבד, פשוט כי אחרי שהוא גומר בפעם הראשונה הוא מאבד כוח, בעוד שהאישה רק מתחממת לקראת הפעמים הבאות. בעזרת הוויברטור אפשר להגיע לסוג של שוויון: האישה גומרת בפעם הראשונה עוד לפני החדירה של הגבר, וכך תוכל להגיע עם בן הזוג לשרשרת האורגזמות האולטימטיבית".

ביולוגיה אורגזמית

אורגזמה היא תגובת ההתפרקות פתאומית של הריגוש המיני, המתבטאת בסדרה של התכווצויות מהירות, לא-רצוניות ומענגות של שרירי הנרתיק והרחם. בלוטות ברטולין מפרישות נוזל צמיגי שקוף המסייע בסיכת דפנות הנרתיק. תגובה זו תואמת את תגובת פליטת הזרע אצל הזכר. התכווצויות הנרתיק בולטות בעיקר בשליש החיצוני שלו ותדירותן היא אחת לשנייה בתחילת האורגזמה. בהמשך פוחתת התדירות באופן הדרגתי עד להפסקתן המוחלטת של ההתכווצויות. במקביל, הגוף מתקשח ושרירים באיברים שונים מתכווצים ורוטטים באופן לא-רצוני.



"נקודת המוצא שלנו היא שאם אין בעיות גופניות ספציפיות, כל אשה יכולה להיות אורגזמית", אומרת אורית פס, מטפלת מינית חברת איט"מ (האיגוד הישראלי לטיפול מיני) ומנחת קבוצות במרפאה. "הטיפול הקבוצתי מבוסס על שיטה טיפולית שפותחה בארצות הברית ונמצאת שם בשימוש כבר עשרות שנים. הטיפול מסייע לנשים להיפתח, לדבר על בעיות, על דימויי גוף ותפיסות, להשתחרר ולחלוק חוויות. קיימת גם אופציה של טיפול פרטני או זוגי.

"כדי שאישה תגיע לאורגזמה דרושים שני תנאים בסיסיים: נינוחות וגירוי מיני נכון. מפתיע לגלות שנשים רבות פשוט אינן מקבלות גירוי מיני יעיל. הגורמים העיקריים להפרעה בהגעה לאורגזמה הם פחדים מודעים ובלתי מודעים. הנפוץ שבהם הוא הפחד מאיבוד שליטה. במהלך הטיפול אנחנו מלמדות על האנטומיה של הגוף הנשי, ומרחיבות את המודעות המינית. לאחר מכן מתנסות המטופלות בטכניקות הרפיה, נשימה ודמיון מודרך ואוננות עם ובלי ויברטור. המסר העיקרי הוא שאישה צריכה לקחת אחריות על המיניות שלה וללמוד כיצד להגיע לאורגזמה לבד, בלי לצפות שבן הזוג יגרום לה לאורגזמה. בהמשך אנחנו מלמדות לתרגם את ההנאה ליחסים מלאים עם בן הזוג. בטיפול ראינו ש-90 אחוז מהנשים מצליחות להגיע לאורגזמה באוננות, אבל התהליך שיגרום לאישה להגיע לאורגזמה עם הפרטנר עשוי להיות מורכב יותר ולקחת זמן רב יותר".