פער גילאים? קטן עלייך

מה גורם לנשים למצוא את עצמן עם בחורים צעירים מהן ומהם היתרונות והחסרונות של קשר כזה?

88 שיתופים | 132 צפיות

"כשפגשתי את תומר במסיבה של חבר משותף, היתה בינינו כימיה בכל רמה אפשרית", אומרת סיגלית, 33. "היה לנו בדיוק אותו טעם בספרים, במוזיקה, אפילו למדנו את אותם החוגים באוניברסיטה". אבל חישוב מהיר בראש, הבהיר לסיגלית שהיא גמרה ללמוד שש שנים לפני תומר. "בהתחלה הבהילו אותי מחשבות כמו, 'כשאני הייתי בגן, הוא אפילו לא נולד', אבל תומר הוא יותר מדי אינטליגנטי וסקסי בשביל שאני אוותר עליו רק בגלל הבדל של כמה שנים", היא אומרת.

זה אמנם לא ממש טרנד חדש, אבל יותר ויותר נשים נותנות צ'אנס גם לבחורים צעירים מהן. וכשכוכבות הוליוודיות נותנות לגיטימציה לזוגיות שבה הפער גדול לטובת החצי הנשי, כמו דמי מור, 43, קמרון דיאז, 33, וגווינת' פאלטרו, 33, שכולן בקשר עם גברים צעירים מהן (28, 25 ו-28, בהתאמה) – השידוכים האלה נראים פופולאריים מתמיד. איך התחילה האופנה הזאת? "בעבר נשים הקפידו לצאת עם גברים מבוגרים מהן בכמה שנים, אך כיום הרבה מהחוקים הישנים של עולם הדייטינג כבר לא תקפים, כי אנשים פוגשים בני זוג לפי קבוצות עניין, ולאו דווקא לפי קבוצות גיל", מסבירה ד"ר פפר שוורץ, מרצה לסוציולוגיה באוניברסיטת וושינגטון בסיאטל ומחברת הספר Everything You Know About Love and Sex Is Wrong. "נשים כבר לא ממהרות להתמסד, לא נישאות לחבר שלהן מהתיכון, ויוצאות לדייטים עם אנשים שיש להן תחומי עניין משותפים איתם, גם אם הם לא בקבוצת הגיל שלהן".

COSMO חוקר את הסיבות שהפכו את פער הגילאים לטובת האישה, לעניין שכיח ומקובל, מפרט את היתרונות של קשר כזה ואת הנסיבות שבהן הוא עלול להיות בעייתי.



"כל עוד מדובר בפערים של שלוש עד חמש שנים, אתם עדיין נחשבים בני אותו דור."
אילוסטרציה: stock.xchng

הדינאמיקה של היחסים

"כל עוד מדובר בפערים של שלוש עד חמש שנים, אתם עדיין נחשבים בני אותו דור, יש לכם הרבה מטרות דומות וככל הנראה גם סדר העדיפויות שלכם לגבי התמסדות והקמת משפחה דומה. נשים רבות מציינות שיש להן יותר במשותף עם גברים קצת יותר צעירים מהן", אומרת ד"ר שוורץ. "כמובן שתורמת לכך העובדה שנשים הולכות ומצמצמות את הפער עם גברים בכל מה שקשור לקריירה", מוסיפה סוזאן ווינטר, מחברת הספר Older Women, Younger Men. "לנשים היום יש יותר כוח ועצמאות כלכלית, וכתוצאה מכך גם הרבה יותר אפשרויות, מה שאומר שהן מרשות לעצמן לבחור דייטים פוטנציאליים גם ממאגר גברים צעיר יותר". קחו את טליה, 32, לדוגמה. "זה לא שאני הולכת עם שלט שאומר 'לא מעוניינת בגברים בגילי או מבוגרים יותר', אבל יצא שבשנים האחרונות מצאתי את עצמי עם גברים צעירים ממני בחמש שנים. יש לי פשוט חיבור יותר טוב איתם. אני לא בעניין של ילדים ומשכנתא. אני עדיין רוצה לבלות ולטייל בעולם, ועד עכשיו, בני זוג שזה מה שמעניין אותם היו צעירים ממני".

אבל לא רק אורח החיים הנשי נעשה צעיר יותר. גם הנשים עצמן נראות צעירות יותר, ובחור רך בשנים כבר לא נראה אופציה כל כך מרעישה. "אורח החיים הבריא, הפעילות הגופנית והמודעות לטיפוח הפכו את גיל 30 ל-20 החדש", אומרת ד"ר סוזאן באסו, פסיכולוגית מפנסילבניה שמתמחה בלימודי מגדר. "נשים נראות ומרגישות צעירות יותר מתמיד ולא רואות את עצמן כמוגבלות לטווח גילאים מסוים בקשרים הזוגיים שלהן".

גורם נוסף שעשוי למשוך נשים לגברים צעירים מהן הוא הסקס. מרבית הנשים מתבגרות מהר יותר מגברים מבחינה רגשית, אך גברים משיגים אותן בתחום המיני – בחמש עד עשר שנים לפחות. "רוב הגברים מגיעים לשיאם המיני לפני נשים, הודות לטסטוסטרון ושאר מנגנונים גופניים", אומרת ד"ר איבון ת'ורנטון, ממחלקת הגינקולוגיה והמיילדות בבית חולים בניו יורק. "משמעות הפער הזה היא שלגבר צעיר יותר יש רמה זהה של תשוקה לזו של אישה מבוגרת ממנו". זה ממש לא אומר, כמובן, שגברים מעל לגיל 30 יכולים לסגור את הבסטה, אבל גורמים שונים כמו לחץ גובר במקום העבודה ושינויים הורמונליים עלולים להאט את הקצב שלהם, בעוד שנשים בגיל המקביל רק מגיעות לשיאן המיני.

למה גברים אוהבים נשים בשלות?

אבנר, 28, אוהב לצאת עם נשים בשנות ה-30 שלהן. "הן אומרות מה הן רוצות ורוצות את מה שהן אומרות. לא מזמן יצאתי עם מישהי צעירה ממני. היא היתה כל כך חסרת ביטחון, וכל הזמן פקפקה בעצמה ובדעות שלה. מעבר לזה, יותר כיף לשכב עם נשים מבוגרות, מניסיון. אין להן כל כך הרבה בעיות בדימוי גוף כמו לבחורות צעירות יותר". השורה התחתונה היא ביטחון עצמי גופני. "לנשים מבוגרות יותר, עם ניסיון מיני קצת יותר עשיר, נוח יותר עם המיניות שלהן. הן יודעות מה עושה להן טוב ויודעות מה לעשות כדי להשיג את זה, וזה משהו שמדליק גברים", מסביר ד"ר מייקל פרי, מטפל מיני מלוס אנג'לס. "כיום, מרבית הגברים היו רוצים יחסים עם אישה שתדע גם לתפוס פיקוד לפעמים, שלא מתביישת להגיד בדיוק מה היא רוצה ויכולה אפילו ללמד אותם משהו חדש במיטה".

הפתיחות הגברית הזו, מאפשרת לגברים להיות במערכת יחסים עם אישה מבוגרת מהם, ומשפיעה גם על סגנון החיים שלהם. "להרבה גברים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, יש תפיסות פחות שמרניות לגבי התפקידים המגדריים מאשר לגברים בדורות קודמים", אומרת ד"ר באסו. "יותר נוח להם עם נשים משכילות יותר, מבוססות יותר כלכלית, שלא מפחדות ליזום ולא כבולות לחלוקת התפקידים המסורתית – מה שהיה פחות שכיח בעבר". האמת היא שעצם העובדה שאישה מתוחכמת וקצת יותר מבוגרת ממנו מגלה בו עניין, יכולה לחולל פלאים לאגו של בחור צעיר. כמו שאומר ד"ר פרי, "כשאישה עם בטחון עצמי וניסיון מיני ניגשת לבחור ואומרת לו 'אני רוצה אותך', זה יכול לגרום לו להרגיש ממש טוב עם עצמו".