"אני אוהבת את בן הזוג שלי אבל לא מפסיקה לחשוב על הבחור מהעבודה"

צילום מסך מתוך הסדרה "המשרד"
צילום מסך מתוך הסדרה "המשרד"

אם המשפט בכותרת נשמע לך מוכר - את לא לבד. כך תתמודדי עם קראש על בחור אחר בזמן זוגיות, ואפילו תנצלי את העניין לשיפור התשוקה והיחסים עם בן הזוג הנוכחי

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

כשאת בזוגיות ארוכת טווח, את מגלה פתאום שכל גבר הוא בעל פוטנציאל נפיץ. זה יכול להיות הקולגה לעבודה שמספר לך על פודקסט שהוא חושב שממש תאהבי, החתיך מחדר הכושר שמחמיא לך על איכות כפיפות הבטן, המלצר במסעדה שמפנה לך את הצלחת בחיוך ממיס, או אפילו האבא בגינה, שמסביר לבן שלו בשיא הסבלנות את ההבדל בין יונה לצוצלת – ומה לעשות שגברים חובבי טבע עושים לך את זה. הם אולי מודעים לכך, או אולי הם קלולסים לחלוטין, אבל בכל רגע נתון אחד מהם עלול להפוך למשהו כיפי ומסוכן בו זמנית: קראש. הידלקות, בעברית אייטיזית. כן, את בעניין של בן זוגך, יש לך אחלה זוגיות ומונוגמיה היא הבחירה שלך – אבל הקראש הזה מהגינה/העבודה/בית הקפה/חדר הכושר – פשוט לא יוצא לך מהראש.

 

זה יכול להוביל להתאהבות אבל יורד מהר אם לא נפעל | צילום מתוך הסדרה The Office
זה יכול להוביל להתאהבות אבל יורד מהר אם לא נפעל | צילום מתוך הסדרה The Office

עוד כתבות מעניינות
הטעויות הכי גדולות של גברים בטינדר
איך מתרגשים ונשארים חברים? המדריך המלא
6 שיטות לאורגזמה איכותית

 

מה עושים?
היועצת המינית והזוגית שלי ורוד, מבקשת בשלב ראשון לא להיכנס לפניקה. "קראש הוא לא התאהבות", היא מרגיעה, "בהגדרה שלי, זה הרגע שלפני ההתאהבות, הכימיה הראשונית שמרגישים עם בן אדם, בגלל המראה שלו או בגלל משהו אנרגטי שהוא משדר לנו. זה יכול להוביל להתאהבות אבל יורד מהר אם לא נפעל".

הגיוני להרגיש ככה כשאני במערכת מחייבת עם מישהו אחר?
"כן. זו פשוט עוד הוכחה שבני האדם אינם מונוגמים מבחינת המשיכה המינית. אנחנו בוחרים אם לפעול או לא, אבל בטבע שלנו אנחנו יכולים להימשך ליותר מאדם אחד בו־זמנית".

בקראש, לדברי ורוד, יש צדדים חיוביים. "זה מזכיר לנו שאפשר להרגיש, משהו מתעורר בנו, מרגש אותנו, גורם לנו למשיכה מינית, לחיבור אחר. עכשיו השאלה מה נעשה עם זה. קראש יכול לסמן לנו מה חסר לנו, תשומת לב למשל. אולי אנחנו מתגעגעים ליחס חם ואוהב, למגע עדין. יכול אפילו להיות קראש של אישה על אישה, שלא בהכרח מצביע על זהות מינית, אלא על איזשהו חוסר במערכת היחסים הקיימת".

באתי, נדלקתי

אחרי שנגעת במהות הקראש ובחוסרים שהוא ממלא – את לא חייבת בהכרח לכבות אותו. ורוד ממליצה לשתף את בן הזוג במה שמתרחש. "לא הייתי אומרת לבן הזוג שיש לי קראש על מישהו, כי זה נשמע כמו התאהבות, אבל אפשר לספר שפלירטטתי, שהחמיאו לי, שהתחילו איתי, ואני מתגעגעת למה שהיה לנו ונעלם. בלי האשמות, אלא מהמקום הכי אותנטי ואמיתי שלי ושל מה שחסר לי".

ולספר לבן הזוג שממש בא לי על מישהו אחר, זה מומלץ?
"יש ביטוי שאני מאוד אוהבת 'מונוגמיש'. זה להיות מונוגמיים אבל לדבר על התשוקות שלכם לאחרים. זה להיות מסוגלת להגיד לבן הזוג 'הבחור הזה עורר בי את כל הצד המיני שלי'. זה לא אומר ללכת ולשכב איתו, אבל כן לספר ואז להביא את האנרגיה המינית הזאת למיטה עם בן הזוג".

זה לא מעליב? לפנטז על אחר?
"רק אם את לא יכולה להיות גמישה בראש. בתפיסה הסטנדרטית אנחנו אמורים להימשך לאדם אחד וזה לא מציאותי. הרי אנחנו גם מרגישות תשוקה לשחקן קולנוע, אז למה לא למישהו שאנחנו מכירות?".

אבל קראש, כמו כל דבר טוב, מגיע בדרך כלל עם מחיר לצידו. תחושה של סכנה שיש לעצור אותו בזמן לפני שהוא יהפוך ליותר מזה. ורוד מציעה להתבונן בעצמנו ולשים לב לסימנים. "אם את לא יכולה להפסיק לחשוב על מישהו במשך שבועות, אם יש ביניכם מגע יומיומי שאת יוזמת, אם את מחפשת דרכים להסתיר את הקשר מבן זוגך – יש פה בעיה. במצב כזה, כדאי להתרחק קצת, לא לצאת עם הקראש לצוהריים, לא לסמס לו. ומצד שני, להסתכל על הזוגיות שלך ולשאול אם יש שם בעיה שלא קשורה לקראש עצמו".

לא יכול להיות שפשוט התאהבתי במישהו שמתאים לי יותר מבן זוגי?
"לא בהכרח. גם אם את כרגע בקראש – צריך לזכור שברגע שתכירי את האדם הזה באמת, אולי הוא לא ימשוך אותך כל כך. את משלימה את מה שחסר לך בתמונה, בדימיונות שלך, ומשכנעת את עצמך שהאדם הזה יתן לך את כל מה שאת צריכה. אותו דבר עשית עם בן זוגך כשרק התחלתם להכיר, אבל עכשיו את רואה בו את החסרונות, כך, כשיעבור זמן, את גם תראי את החסרונות בקראש שלך, הרי גם הוא כמו כולם".