תסמכי על זה: כך תעשי סקס בטוח באמת

תסמכי על עצמך. צילום: שאטרסטוק
תסמכי על עצמך. צילום: שאטרסטוק

הדרך היחידה לקיים יחסי מין בטוחים היא להשתמש בקונדום. גלולות ימנעו הריון, אך לא מגנות עלייך מפני וירוסים וחיידקים. רוצה ליהנות בלי דאגות? הנה שלושה טיפים שאת חייבת לקחת בחשבון

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | דראג-סטור

לפי נתונים שפורסמו על ידי משרד הבריאות בנובמבר 2017, 409 ישראלים לקו בשנה האחרונה בזיבה ועוד 775 נדבקו בחיידק הכלמידיה טרכומטיס. בעולם – מעל 200 מיליון בני אדם נדבקים כל שנה במחלות מין כאלה ואחרות.

כתוצאה מכך, חשוב שתהיי מודעת לאמצעי מניעה לא רק בהקשר של מניעת הריון או הגנה מפני נגיף האיידס – אלא גם למניעת הדבקה במחלות מין. איך תעשי סקס בטוח ותקיימי יחסי מין בלי לדאוג? הנה 3 טיפים בסיסיים אך חשובים:

1. תמיד כדאי להשתמש בקונדום

יש גברים שישכנעו אותך שאין צורך להשתמש בקונדום, בעיקר על רקע נטילת גלולות. זו טעות נפוצה. קונדומים לא רק מונעים היריון, אלא משמשים גם כלים יעילים להגנה מפני מחלות מין.

טעות נפוצה נוספת היא לסמוך על הגבר שיצטייד בקונדום. זאת אמנם ציפייה לגיטימית, אבל גם במקרה הזה, כמו בהרבה אחרים, אף אחד לא יכול לדאוג לך טוב יותר מעצמך. כשהתשוקה בוערת, ואם אין קונדום זמין – גם גברים וגם נשים עשויים להתפתות. כדי למנוע מצב שבו שניכם מאוד רוצים אבל לא יכולים בשל היעדר קונדום – מומלץ שיהיו אצלך כמה יחידות ליתר ביטחון.

התשובה האמתית היא פשוטה – קונדום. צילום: שאטרסטוק
התשובה האמתית היא פשוטה – קונדום. צילום: שאטרסטוק

חוץ מזה, יש היום המון קונדומים חדשים שיבטיחו לך סיפוק מלא. את יכולה לבחור לבד את הקונדום המועדף, לתת לו להפתיע אותך או להגיע יחד איתו לקופות החולים ולרשתות הפארם. כדאי שזה יהיה כלל שתסכימו עליו: לא עושים סקס בלי קונדום.

2. גם שפיכה לא מכוונת מכילה תאי זרע

רוצה לפרגן לפרטנר שלך והוא מבטיח שהוא יגמור בחוץ? אל תסמכי עליו. גם אם הוא מאוד ישתדל וינסה, זכרי שלפעמים יש הפרשות לא נשלטות מבלוטות השפיכה עוד לפני הגמירה. אלו הפרשות שעשויות להכיל תאי זרע ולהכניס אותך להריון.

במילים אחרות, אפילו גברים עם שליטה מושלמת בתהליך הגמירה יכולים בלהט הרגע לעשות טעויות או לפספס. את זה תוכלי למנוע מראש בעזרת תיאום ציפיות ועל ידי מודעות לסכנות שמלוות יחסי מין לא בטוחים.

אין סיבה שגבר יהיה אחראי על קונדום. צילום: שאטרסטוק
אין סיבה שגבר יהיה אחראי על קונדום. צילום: שאטרסטוק

3. דבר אחרון על גלולות

היעילות של גלולות נגד הריון לא מוטלת בספק ויש כאלה שמגיעות לביצועים של מעל 99%. מצד שני, אף גלולה לא מגנה מפני מחלות מין. הטעות הנפוצה היא לחשוב שנטילת גלולות באופן סדיר ורצוף מספקת הגנה מפני כל האלמנטים שמלווים את האקט המיני, אך זה פשוט לא נכון.

יתרה על כך, נשים שנוטלות גלולות סובלות לפי מחקרים מיותר מחלות מין כי הן לא מוסיפות אמצעי הגנה כמו קונדום. מעבר לזה, יש סבירות לכך שהשימוש בגלולות יפגע במאזן ההורמונלי שלך. מהבחינה הזאת, קונדום הוא הרבה פחות מסוכן.