חדשות עיצוב ואדריכלות מהעולם – דצמבר 2014

גומיות מרובעות של סטודיו Nendo
גומיות מרובעות של סטודיו Nendo

הפרויקט החדש של פיליפ סטארק, המבנה החדש של הפרלמנט האלג'ירי, ספה בהשראת ג'ורג' אורוול ועוד חדשות שלא כדאי לפספס

88 שיתופים | 132 צפיות

קסם ספרדי

במלון הבוטיק SAS שבקופנהגן, בעיצוב ארנה יקובסן הדני, חידשו לאחרונה את חדר 506 המיתולוגי – הפעם בעזרתו של המעצב הספרדי הידוע חיימה חיון. חיון, שעיצב מגוון מוצרים לחברת פריץ הנסן ורהיטיו עיטרו את המלון בימים שבהם עדיין נחשב לבניין הגבוה ביותר בעיר, בחר בגוונים מונוכרומטיים אפורים ואותם שבר באמצעות כמה פריטי פופ צבעוניים. התוצאה נקייה ומודרנית ומשולבים בה הקסם הים תיכוני של חיון והקלאסיות האלגנטית של העיצוב הדני.

מלון בוטיק SAS שבקופנהגן
מלון בוטיק SAS שבקופנהגן

הגשרים של לובליאנה

שמונה גשרים מחברים את הגדה האחת של נהר הליובליאניצה בלובליאנה לגדה השנייה, בהם ״הגשר המשולש״ של האדריכל הכי מפורסם בעיר – יוז׳ה פלצ׳ניק. כמה סטודנטים לאדריכלות מהעיר ביקשו לחבר שתי נקודות נוספות משני צדי הנהר ותכננו גשר שידגיש את חשיבות קיומו אך לא יפגע במורשתו של פלצ׳ניק. היוזמה הובילה לבנייתו של גשר חדש על ידי משרד האדריכלים העירוני DOO והוא נחנך באמצע חודש ספטמבר. הגשר החדש עשוי פלדה וזכוכית. הוא אלגנטי ומינימליסטי ואינו פוגם בנוף הוונציאני.

גשר בנהר הליובליאנציה
גשר בנהר הליובליאנציה

הפרלמנט האלג'רי

ב־2019 צפוי להיחנך באלג׳יר מתחם הפרלמנט החדש. המתחם ישתרע על פני שטח של 220 אלף מ"ר ויכלול את מבנה האסיפה הלאומית העממית, הסנאט, הקונגרס ואף מגורים למחוקקים ולאורחיהם. ממשרד האדריכלים Bureau Architecture Méditerannée ממרסיי נמסר כי בתכנון התבקשו האדריכלים להביא לידי ביטוי את השילוב בין דמוקרטיה, מסורת ועכשוויות. הצבתם של בניין האסיפה והסנאט משני צדיה של הכיכר המרכזית יוצרת מעין שער כניסה לרחבה העצומה, והמבנים, שצפויים להיות מרהיבים ומרשימים, יוקפו בגינות, בעצי הדרים ותאנה, ובבריכות צבעוניות עטורות פסיפס.

הדמיה של הפרלמנט באלג'יר
הדמיה של הפרלמנט באלג'יר

מתחת לפני השטח

חלל התצוגה החדש של ארטופקס (Artopex), ענקית הריהוט המשרדי בקוויבק, מוקם במרתפי הבנק המלכותי לשעבר של קנדה – חלל חשוך מדי. בשל כך פנתה החברה לעזרתה של סוכנות התאורה LumiGroup, ושם הצליחו לפצות על היעדר אור היום הטבעי באמצעות תאורה מלאכותית. בחלל שולבו גופי תאורה של האדריכלית הצרפתייה אודיל דק – גופי תאורה עגולים וגדולים המכוסים בבד, ובקירות האבן המקוריים של הבניין הותקנה מערכת תאורת לד. בימוי התאורה בחלל יוצר אפקט תיאטרלי מעודן, המשכיח מלב המבקרים את העובדה שהם נמצאים בחלל תת קרקעי.

חלל התצוגה של Artopex
חלל התצוגה של Artopex

גומיות בריבוע

סביר להניח שלא ידעתם שגומיות קיימות כבר מאז המאה ה־17 והפכו לפטנט רשמי וממוסד באנגליה ב־1845. בזכות סטודיו ננדו (Nendo) תוכלו מעתה להוסיף לרשימת הציוד המשרדי שאתם חייבים להחזיק בו את הגומיות המרובעות והמגניבות הללו. מחירה של שלישיית גומיות הוא כ־38 שקלים ובננדו מבטיחים שהן יחזיקו מעמד זמן רב.

גומיות מרובעות של סטודיו Nendo
גומיות מרובעות של סטודיו Nendo

מסביב לגריל

אם אירוע ברביקיו לא שמור אצלכם ליום העצמאות בלבד, כדאי שתשקלו לרכוש את ה־Grazing Grill – הגריל שיאפשר לכם לבשל ולסעוד מסביב לגחלים הלוחשות. מדובר בשולחן שבמרכזו מוצב גריל ובשני צדיו ספסלים שבהם 4־6 מקומות ישיבה. כל אחד מהיושבים יכול להוציא את הסטייק שמולו ברגע שהוא מוכן במידת העשייה האהובה עליו. בצד השולחן הותקנו שני מתקני קירור נשלפים שישמרו על המשקאות שלכם צוננים.

Grazing Grill
Grazing Grill

אגרטלים מפוסלים

המעצב האיטלקי ראול פרולה (Raul Frollà) תכנן את זוג האגרטלים מואי (Moai) בהשראת פסלי האבן הענקיים בעלי אותו השם. מאות מהם פזורים באי הפסחא. האגרטלים האלגנטיים מגיעים בשני גבהים ובשני צבעים בלבד: אפור או תכלכל.

אגרטלי Moai בעיצוב ראול פרולה
אגרטלי Moai בעיצוב ראול פרולה

שטיח קטלני

השטיח הזה מתאים לכל מי שסובל מאסתמה ומאלרגיה לקרדית אבק הבית. את שטיח ה־Fervent של סטודיו סיאם (Siem), תוכלו לחמם אחת לחודשיים לטמפ' של 60 מעלות, שתהרוג את הקרדית ותחסוך לכם ערימות של טישו ותרופות. השטיח לא רק פרקטי אלא גם נאה: הוא עשוי בדוגמת חבל צבעונית וחיננית.

שטיח מתחמם של סטודיו Siem
שטיח מתחמם של סטודיו Siem

להתכרבל עם ג׳ורג׳ אורוול

אורוול (Orwell) הוא רהיט שניתן להגדיר כספה, מיטה ואפילו בקתה קטנה. את ההשראה לרהיט קיבלו אלברו גולה (Álvaro Goula) ופבלו פיגרה (Pablo Figuera) הספרדים מספרו של ג׳ורג׳ אורוול, 1984. הרעיון הוא לאפשר לנו אינטימיות שלפעמים הולכת לאיבוד גם בתוך הבתים שלנו. באורוול אפשר לשבת או לשכב, ואם תורידו את הווילונות המרופדים, תזכו לחלל חשוך ושקט.

ספה בהשראת הספר 1984 של ג'ורג' אורוול
ספה בהשראת הספר 1984 של ג'ורג' אורוול

הפרויקט החדש של פיליפ סטארק

מעצב העל פיליפ סטארק לא מסתפק במוצרי יוקרה ולאחרונה שלח ידו בפרויקט אדריכלי מסקרן. יחד עם חברת ריקו (Riko) הסלובנית יצר סטארק 34 בתים טרומיים אקולוגיים הזמינים לרכישה באתר הפרויקט. המבנים מסדרת PATH (ראשי תיבות של Prefabricated Accessible Technological Homes), שגודלם מתחיל ב־140 מ״ר ויכול להגיע עד ל־350 מ״ר, עשויים בטוב טעם ומשלבים מגוון אלמנטים ירוקים וברי קיימא: בכרכוב המקיף את המבנה טמונים פאנלים סולאריים האחראים לאספקת החשמל והחימום, והבית כולו צורך רק שליש מהאנרגיה של מבנה רגיל. כמו כן, עובי החלונות וחומרי הבידוד נקבעים בהתאמה לאזור האקלים שבו ימוקם הבית. סטארק הוא מאמין מושבע ברעיון, הוא ורעייתו יעברו בקרוב לגור בבית לדוגמה.

בית טרומי אקולוגי בעיצוב פיליפ סטארק
בית טרומי אקולוגי בעיצוב פיליפ סטארק

אופני נדנדה

ה־Randonneur הוא כיסא נדנדה שעוצב בעבודת יד על ידי Two Makers. מקור ההשראה לכיסא הייחודי והמקסים הזה הוא בתור הזהב של אופני המרוץ הקלאסיים של שנות ה־40 במאה הקודמת. החומר העיקרי באופניים הוא צינורות ריינולדס 631 (Reynolds) שעברו טיפול בחום, ומי שישב עליהם יזכה ליהנות מעור משובח שמקורו בברוקס, אנגליה. כיסא הנדנדה הזה הוא חגיגה לכל חובבי האופניים הקלאסיים ומלאכת הידיים האנגלית המסורתית.

כיסא נדנדה של Two Makers
כיסא נדנדה של Two Makers