כוכבי התעשייה: הכירו את סטודיו פיירפליי

דקורציה המעטרת את הקיר כתכשיט | צילום: איתי סיקולסקי
דקורציה המעטרת את הקיר כתכשיט | צילום: איתי סיקולסקי

טל בלומן ונועם גולן מסטודיו FireFly לא אוהבים להיות באור הזרקורים. לא ויתרנו למעצבים המבטיחים ותפסנו אותם לראיון קצר על העבודות הנפלאות שהם עושים לפרויקטים פרטיים ומסחריים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

תעודת זהות: סטודיו FireFly

שם טל בלומן ונועם גולן
לימודים טל – אוטודידקט, נועם – הנדסת תעשייה וניהול במכללת אפקה
מגורים טל – מושב בת חן, נועם – הוד השרון
עיסוק מעצבים ומייצרים
פייסבוק סטודיו פיירפליי Studio FireFly

 

במשך השנים שבהן המדור מתפרסם נפגשנו עם מעצבים צעירים וותיקים שעובדים עם חומרים שונים ובסגנונות שונים. כולם שמחו לדבר על עבודותיהם ועל עצמם עד שהגענו לסטודיו Firefly. טל בלומן (40) ונועם גולן (33) לא הסכימו שתמונתם תתפרסם. "אנחנו לא אוהבים שתמונות שלנו מופיעות בעיתונים", הם אומרים. גם פרטים אישיים הם מנדבים בצמצום ומצנזרים את הרוב.

אל עבודותיהם נחשפנו בעקבות השקת מלון דיוויד טאואר בנתניה, שבו עבדו בשיתוף עם המעצב מיכאל אזולאי. "הוא הגיע אלינו דרך הפייסבוק, כמו שקורה עם רוב הלקוחות, וביקש שנייצר כמה דברים למלון. הפרויקט התחיל במעין פרופילים דקורטיביים בגובה שישה מטרים, שבולטים מקו הקיר ומעטרים אותו כתכשיטים. משם שיתוף הפעולה התפתח וייצרנו גם דיספלי מפליז בגימור מוברש וזכוכית עבור הבר שבלובי, ספי דלתות לכל החדרים ו'ברווזים' – בעולם היאכטות זהו אביזר עגינה שמחובר לרציף ואליו קושרים את החבלים". מכיוון שהמלון תוכנן בקונספט של מסעות, ההשראה הגיעה מעולם השיט ותורגמה לתופסנים למראות.

עבודות פליז של הסטודיו במלון דיוויד טאואר: פרופילים שמחברים בין משטחים וטקסטורות | צילום: איתי סיקולסקי
עבודות פליז של הסטודיו במלון דיוויד טאואר: פרופילים שמחברים בין משטחים וטקסטורות | צילום: איתי סיקולסקי
עבודות פליז של הסטודיו במלון דיוויד טאואר: פרופילים שמחברים בין משטחים וטקסטורות | צילום: איתי סיקולסקי
עבודות פליז של הסטודיו במלון דיוויד טאואר: פרופילים שמחברים בין משטחים וטקסטורות | צילום: איתי סיקולסקי

פליז בבקשה

בלומן וגולן עובדים יחד כבר ארבע שנים בסטודיו בשכונת פלורנטין. הם נפגשו בפרויקט מיתוג שבו בלומן שימש כמעצב וגולן היה מנהל ייצור במפעל. "הצעתי לנועם להקים משהו ביחד ולקח שנתיים עד שזה קרה", משחזר בלומן. "ידעתי שאני רוצה לעבוד עם פליז ולגלות את הייחוד שבו. התחלנו כעסק שמעצב ומייצר גופי תאורה והתפתחנו לריהוט ולכל מה שאנחנו עושים היום. אנחנו עובדים עם פליז, נחושת וברונזה שהם מאותה משפחה וגם עם ברזל ואלומיניום. אליהם אנחנו מחברים חומרים משלימים כמו זכוכית ושיש בהתאם לדרישת הלקוח".

גוף תאורה עשוי פליז בגימורי אוקסיד בשילוב מוברש ואהיל בד | צילום: צביקה טיומקין
גוף תאורה עשוי פליז בגימורי אוקסיד בשילוב מוברש ואהיל בד | צילום: צביקה טיומקין
מוצרי נחושת, ברזל, ברונזה ואלומינום | צילום: צביקה טיומקין
מוצרי נחושת, ברזל, ברונזה ואלומינום | צילום: צביקה טיומקין

 

הם עובדים עם אדריכלים ומעצבים מהשורה הראשונה ומסכימים לנקוב בשמותיהם של נסטור סנדבנק, גד הלפרין ורון פליישר. במקביל עובדים בלומן וגולן עם לקוחות פרטיים, שעבורם הם מייצרים בעיקר שולחנות, ספריות וגופי תאורה. "יש הרבה מקרים שלקוח פרטי מגיע עם רעיון לשולחן או לספרייה ואנחנו מגבשים אותו יחד. תהליך דומה קורה עם אדריכלים שמביאים תוכניות. אנחנו מסתכלים ומייעצים אם המוצר ישים מבחינה קונסטרוקטיבית ומשנים קצת אם צריך". הפרויקטים מגוונים בהתאמה – מקונסולה בהזמנה אישית ("הלקוח הביא משטח עליון משיש לבן ובעיצוב משותף התאמנו לו שלד פליז בגימור מוברש"), מפתחי חלונות וידיות לארונות המטבח ועד לחללים מסחריים בהיקפים שונים.

לשואורום של המעצבת גליה להב הם ייצרו מתקן לשמלות כלה בחיתוכי לייזר ותאי הלבשה ומחיצות בשילוב זכוכית שקופה ומראות לפי תכניות של משרד נסטור סנדבנק. עבור גלידרייה ברמת גן נבנו פריטים שעוצבו בשיתוף עם שמרית קאופמן מסטודיו sk designers: ויטרינה היקפית מברזל שחור בגימור מט וזכוכית אקסטרה קליר שנעה על מסילות, מחיצה פנימית מזכוכית חלבית ויחידת מידוף מברזל וזכוכית. שניהם עוסקים בייצור אך מחלקים ביניהם את העבודה. "בגדול נועם מבין בייצור ואני מביא עבודה. אם נכנסים לפרטים נועם מתעסק גם בשיווק ונפגש עם לקוחות ואני אחראי לגימורים". הגימורים זוכים בסטודיו לתשומת לב רבה ובאים לידי ביטוי במגוון מוצרים כגון חיפויי קירות בטקסטורות משתנות. "גימורים הם ערך מוסף גדול מאוד שיש לנו בעסק. אנחנו מפתחים אותם כל הזמן, מאוקסידציה ועד אפקטים של פאטינה".

מבט אחר: סטודיו גליה להב | צילום: איתי סיקולסקי
מבט אחר: סטודיו גליה להב | צילום: איתי סיקולסקי
תאי הלבשה ומחיצות בשילוב זכוכית ומראות בסטודיו גליה להב | צילום: איתי סיקולסקי
תאי הלבשה ומחיצות בשילוב זכוכית ומראות בסטודיו גליה להב | צילום: איתי סיקולסקי

 

בימים אלה הם מייצרים ארון תצוגה למשרד של יהלומנית בבורסה ברמת גן, שחלקו בטכניקת אוקסיד סלקטיבי. פרויקט אחר שהסטודיו מעורב בו הוא מסעדת אלטו במרכז הקונגרסים בחיפה, שעיצב האדריכל ומעצב הפנים מיקלה סימאונה. עבור המסעדה, שתיפתח בעוד מספר חודשים, מייצרים בלומן וגולן דיספליי גדול, חיפויי פליז בתאי שירותים וקיר טיפוגרפיה דקורטיבי בחיתוך לייזר שאורכו 10 מטרים וגובהו 3 מטרים. "נקודת החוזק שלנו היא ה-custom-made – לקחת תוכנית ולהפוך אותה למוצר. אנחנו אוהבים הרפתקאות וכמה שיותר מורכבות. יש כמה אדריכלים רציניים שאמרו שלהרפתקאות מסוימות הם לא נכנסים בלעדינו".

 

קצרים עם טל בלומן ונועם גולן

מוטו "אנחנו מאמינים בשקיפות ובגמישות. הלקוח או האדריכל יכול לבקר ולראות את התהליך ולהכניס שינויים במוצר תוך כדי עבודה".
מעצב מוערך "דייב צ'יהולי, אדריכל ומעצב פנים שעוסק בניפוח זכוכית. המוצרים שלו מדהימים ובאיכויות גימור גבוהות".
המוצר הראשון שלנו "גוף תאורה מוארך שנתלה על הקיר מעל תמונה".
עוד עשר שנים "אנחנו רוצים להישאר מפעל בוטיקי ומאמינים שזה מה שישמור על הרמה הגבוהה. אנחנו רואים את עצמנו ממשיכים לעבוד עם שני עובדים במקום שהוא פי שניים בגודל, דבר שיקרה עוד חודשיים כשנעבור לסטודיו חדש".
טיפ למעצב המתחיל "לנסות לעבוד עם לקוחות שיש איתם כימיה כי כך מקבלים את התוצאה הטובה ביותר. אם זה לא קורה בתחילת העבודה, לעשות מאמץ למצוא את הכימיה הזו לטובת הלקוח".
איפה אפשר להשיג את המוצרים? בסטודיו המעצבים.