אמנות או נמות: שבוע האיור 2016

עבודה של שירן ספיר, המרכז האקדמי ויצו חיפה, מתוך התערוכה "יורדים מהפסים: חוברת הצביעה הגדולה בעיר" המוצגת במחסן 2 בנמל יפו
עבודה של שירן ספיר, המרכז האקדמי ויצו חיפה, מתוך התערוכה "יורדים מהפסים: חוברת הצביעה הגדולה בעיר" המוצגת במחסן 2 בנמל יפו

מסורת שבוע האיור ממשיכה גם השנה כחלק מאירועי אוהבים אמנות בתל אביב והוא כולל עשרות תערוכות איור שחושפות את תחום היצירה הייחודי לקהל הרחב. סמנו לכם ביקור בתערוכות המעניינות ביותר וגלו מהי בחירת האוצר

88 שיתופים | 132 צפיות

 

שבוע האיור (15-24.9) נולד ביוזמתו ובניהולו האמנותי של יובל סער, אוצר ועורך מגזין העיצוב והתרבות המקוון פורטפוליו, כחלק מאירועי "אוהבים אמנות" בתמיכת מחלקת האמנויות בעיריית תל אביב ובחסות חברת WIX. השנה יכלול האירוע מספר שיא של 50 תערוכות – עשר יותר מאשר בשנה שעברה. ברוב התערוכות יוצגו עבודות חדשות ומקוריות של מאות מאיירים שנוצרו במיוחד לאירוע. "בכל שנה אני מגלה עוד מאיירים ויוצרים נפלאים שהפלטפורמה של שבוע האיור מאפשרת להם לא רק להציג אלא גם ליצור במיוחד, ואני גאה במיוחד במסורת הזו שיצרנו", אומר סער, "עבודתם של מאיירים נעשית לרוב בתגובה לטקסט כלשהו, ואילו בשבוע האיור הם יוצרים פעולה אמנותית עצמאית ולא רק תגובה תלוית גירוי". עשרות התערוכות יוצגו בחללי תרבות ואמנות, גלריות שיתופיות, מוזיאונים ומקומות בילוי ברחבי העיר, ממוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב ועד נמל יפו בדרום העיר, לצד חללי תצוגה אלטרנטיביים כמו חנויות, אכסניות, ברים ומסעדות.

בין המציגים יהיה אפשר למצוא מאיירים ותיקים וצעירים כאחד, אקדמיות מובילות לצד התאגדויות עצמאיות של מאיירים, תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בשלל נושאים. "לצד תערוכות שיציגו את הקשר של עולם האיור לעולם המוזיקה, נציג השנה לראשונה גם מאיירי אופנה בתערוכות שיעסקו בארון הבגדים הגברי ובדיאלוג בין מאיירים למעצבי אופנה", מספר סער. "מספר תערוכות יציגו שיתופי פעולה מסקרנים בין מאיירים ואמנים פלסטיים לבין מעצבי מוצר, מחדשי רהיטים, נגרים-אומנים, קרמיקאים ועוד. בנוסף, נביא לידי ביטוי נושאים בין אישיים בתערוכות שעוסקות ביחסים שלנו עם אוכל, עם ההורים שלנו ועם מושגים כמו בית, נשיות, ילדות ומוות. לבסוף יהיה מקום גם לקצת נוסטלגיה, בתערוכה שתציין 80 שנה לגן החיות של תל אביב, ובתערוכה שתציג מסע במנהרת הזמן של הישראליות אל מפיות ה׳בתאבון׳ של פעם״.

את התערוכות ילוו שלל אירועים ומפגשים הפתוחים לקהל הרחב (רובם ללא תשלום), ואפשר להתעדכן באתר האינטרנט של האירוע, שנבנה ועוצב גם השנה על ידי סטודיו WIX.

 

לשמוע איור

שלוש מהתערוכות השנה יעסקו בקשר שבין עולם האיור לעולם המוזיקה, ויתקיימו בשלושה חללי תצוגה בגלריית גבירול. בתערוכה "ירח מודבק" יציג עמית טריינין, ראש המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, שני פרויקטים ייחודיים שבהם יצר איורים דחוסים ומלאי פרטים על גבי גיליונות של מאות מדבקות משרדיות לבנות – באחד מהם הוא מגיב לטורו המיתולוגי של עלי מוהר בעיתון "העיר" "מהנעשה בעירנו", ובשני יצר קליפ לשירו החדש של ברי סחרוף "ירח", מהאלבום "ליקוטים" שעומד לצאת בקרוב. "הקליפ עדיין נמצא בעבודה" מגלה סער, "והתערוכה תחשוף לראשונה הן את הקליפ והן את האיורים המקוריים והייחודיים שמהם נוצר".

עבודתו של עמית טריינין מתוך התערוכה "ירח מודבק" המוצגת בגלריית גבירול | צילום: בועז לביא
עבודתו של עמית טריינין מתוך התערוכה "ירח מודבק" המוצגת בגלריית גבירול | צילום: בועז לביא

 

בתערוכה "בין הנגב 5 לאינדינגב" מירב שחם, מאיירת הבית של פסטיבל אינדינגב, חוגגת עשור של איור לפסטיבל ולעולם המוזיקה. שחם, מאיירת ורסטילית ומגוונת מאוד בסגנונותיה, היא מוזיקאית ופרפורמרית בעצמה וגם בן זוגה מוזיקאי. האיורים שהיא יוצרת עבור מוזיקאים שונים נעים בין דימויים חזקים ועוצמתיים לאיורים קסומים ומלאי דמיון. התערוכה השלישית בחלל היא התערוכה הקבוצתית "בין איור למוזיקה" שאוצר סער עצמו, והיא מציגה את מיטב העבודות שנוצרו בשנתיים האחרונות ועוסקות בקשר שבין איור לבין מוזיקה במגוון טכניקות, סגנונות ופורמטים. בין היתר כוללת התערוכה איורים מקוריים מתוך קליפים לשירים, עטיפות של תקליטים, פוסטרים להופעות ולמסיבות ועוד. "תערוכה שתבחן איך איור יכול לשקף קצב, סאונד ואווירה" אומר סער.

עבודה של מירב שחם מתוך התערוכה "בין הנגב 5 לאינדינגב" בגלריית גבירול
עבודה של מירב שחם מתוך התערוכה "בין הנגב 5 לאינדינגב" בגלריית גבירול
עבודה של מירב שחם מתוך התערוכה "בין הנגב 5 לאינדינגב" בגלריית גבירול
עבודה של מירב שחם מתוך התערוכה "בין הנגב 5 לאינדינגב" בגלריית גבירול

 

איור על המסלול

שתי תערוכות יעסקו השנה בקשר שבין איור ואופנה. התערוכה "סיפור בבד" מציגה דיאלוג בין אישה אחת ושני גברים – המאיירת אניה דרגצ'ב ומעצבי האופנה יואב מאירי וערן צוריאל. דרגצ'ב פנתה לשני המעצבים וביקשה מהם לבחור חפצים המסמלים רגעים משמעותיים בחייהם ומייצגים כאב, שמחה, נוסטלגיה ועוד. כל חפץ והסיפור שמאחוריו אוירו והודפסו על בד, שנמסר לכל מעצב התופר ממנו בגד לפי בחירתו וסגנונו. איוריה של דרגצ'ב מורכבים, עשירים בפרטים ובצבע ומצטיינים בקווים מתעקלים וגולשים מתוך מחשבה על בגד וגוף.

עבודה של אניה דרגצ׳ב מתוך התערוכה "סיפור בבד" המוצגת בבית האמנים
עבודה של אניה דרגצ׳ב מתוך התערוכה "סיפור בבד" המוצגת בבית האמנים

 

בתערוכה "ארון הבגדים הגברי" יוצגו איורי אופנה שיצרו מעצבי אופנת גברים בישראל, חלקם רישומי הכנה והשראה, המספקים הצצה אל ספרי הסקיצות של מעצבי האופנה שאינם נחשפים בדרך כלל לעין הקהל.

עבודה של ליאת זרמון, מתוך התערוכה "ארון הבגדים הגברי" המוצגת במוזיאון פרסלר
עבודה של ליאת זרמון, מתוך התערוכה "ארון הבגדים הגברי" המוצגת במוזיאון פרסלר
עבודה של דורון אשכנזי, מתוך התערוכה "ארון הבגדים הגברי" המוצגת במוזיאון פרסלר
עבודה של דורון אשכנזי, מתוך התערוכה "ארון הבגדים הגברי" המוצגת במוזיאון פרסלר

 

הצד הנוסטלגי

שלוש תערוכות מסקרנות במיוחד מציעות כל אחת בדרכה מסע אל העבר, אל מקומות וגירויים תרבותיים שהיו ואינם. התערוכה "צחור המטפחת", המוצגת במוזיאון ארץ ישראל בשיתוף מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל, מציעה מסע במנהרת הזמן של הישראליות עם עשרות מפיות בד "בתיאבון" מאוירות בעליזות ובנאיביות תוצרת "הד אר" – מפעל משפחתי מקומי שמוצריו עיטרו את חיי הבית והמשפחה של המדינה הצעירה. לצד אלה יציגו מאיירים מובילים פרשנות עכשווית למפיות האוכל של פעם, המאירה באור חדש את אסופת הדגמים שהתפתחה במשך 60 שנות פעילותו של המפעל, ומדגישה את התמונה המרתקת שעולה מהם: התפתחות העיצוב בישראל, מראשית היישוב ועד לשנות האלפיים, ובמקביל – האופן שבו אותו ישוב ביקש לאייר את עצמו: מגובש, לוחם ומנצח, כמו גם ביתי, משפחתי, שמח ושלו.

מתוך התערוכה "צחור המטפחת" | צילום: אחיקם בן יוסף
מתוך התערוכה "צחור המטפחת" | צילום: אחיקם בן יוסף

 

התערוכה "נמרים בתל אביב" שתוצג בספריית בית אריאלה היא תערוכת כרזות מאוירות בסימן 80 שנה לראשיתו של גן החיות בתל אביב, מתחילת דרכו כביתן ביריד המזרח בשנת 1936, ועד למיזוגו עם הספארי ברמת-גן. בתערוכה יוצגו כרזות שנעשו בעבור גן החיות בעבר לצד כרזות חדשות שאוירו במיוחד לתערוכה על ידי מגוון מאיירים ישראלים.

עבודה של אביאל בסיל מתוך התערוכה "נמרים בתל אביב" המוצגת בבית אריאל
עבודה של אביאל בסיל מתוך התערוכה "נמרים בתל אביב" המוצגת בבית אריאל
עבודה של רודי דיין מתוך התערוכה "נמרים בתל אביב" המוצגת בבית אריאל
עבודה של רודי דיין מתוך התערוכה "נמרים בתל אביב" המוצגת בבית אריאל

 

במוזיאון הקריקטורה והקומיקס בחולון תיפתח התערוכה "יואל בוכוולד – במסדרנות הכנסת". בוכוולד, מאייר שפעל בשנות ה-50 וה-60, קיבל אישור מיוחד לשהות בכנסת ולצייר את השרים ואת חברי הכנסת בזמן עבודתם. בזכות תפיסתו המהירה ועפרונו המושחז הוא צייר את הפוליטיקאים במיומנות כה רבה ובזריזות, עד שהציג למושאי ציוריו את הקריקטורות בו במקום ואף ביקש מהם לחתום עליהן. בתערוכה מוצג אוסף קריקטורות של פוליטיקאים מהעבר כמו דוד בן גוריון, גולדה מאיר ואף שמעון פרס.

עבודה של יואל בוכוולד מתוך התערוכה "מסדרנות הכנסת" המוצגת במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס
עבודה של יואל בוכוולד מתוך התערוכה "מסדרנות הכנסת" המוצגת במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס

 

איור בתלת ממד

המגמה שהחלה בשנה שעברה המשלבת בין אובייקטים שונים לבין איור, מתרחבת השנה וכוללת לא מעט תערוכות שהן תוצר של שיתופי פעולה בין מאיירים לבין מעצבי מוצר, מחדשי רהיטים, נגרים-אומנים וקרמיקאים. התערוכה "לא למאכל" מציגה את עבודותיהם של כ-30 יוצרים מתחום האיור והקרמיקה שחברו ליצירה משותפת סביב נושא היחסים עם אוכל, ומציגים פסלים ממוצרי מזון, איורים על גבי כלי אוכל, איורים באמצעות פריטי מזון ועוד. בתהליך היצירה באו לידי ביטוי מערכות היחסים השונות שאנשים מפתחים עם אוכל. הפרעות אכילה, תאווה למתוק, זיכרונות ילדות, כסף, מוסר ומחזוריות, הם חלק מהנושאים המוצגים בתערוכה.

עבודה של שרה ג'יין מתוך התערוכה "לא למאכל" המוצגת בסטודיו 6B
עבודה של שרה ג'יין מתוך התערוכה "לא למאכל" המוצגת בסטודיו 6B
עבודה של פייר קליינהאוז מתוך התערוכה "לא למאכל" המוצגת בסטודיו 6B
עבודה של פייר קליינהאוז מתוך התערוכה "לא למאכל" המוצגת בסטודיו 6B
עבודתה של רעות עטרת מתוך התערוכה "לא למאכל" המוצגת בסטודיו 6B
עבודתה של רעות עטרת מתוך התערוכה "לא למאכל" המוצגת בסטודיו 6B

 

בתערוכתם הזוגית "זה תלוי", המשלבת איור וקרמיקה, עוסקים צמד האמנים דייב יעקב (איור) וטל איתן (פיסול בחמר) בפעולת הכביסה, ומציגים את האיכויות הרגשיות והחברתיות שלה. הדימויים בתערוכה זו נובעים מתוך עולם המושגים הקשורים בכביסה. הם בוחנים את מקומה של הכביסה בחיינו, ומתייחסים בין היתר למושגים של מיניות, גבריות ונשיות, נעורים מול זקנה ופונקציה מול אסתטיקה. בתערוכה יוצגו סדרת איורים וציורים בטכניקות שונות בשילוב אלמנטים פיסוליים שמרכיבים יחד מרחב של כבסים, רגשות ומחשבות.

עבודה של דייב יעקב מתוך התערוכה "זה תלוי" המוצגת בגלרית פספורט
עבודה של דייב יעקב מתוך התערוכה "זה תלוי" המוצגת בגלרית פספורט
עבודה של דייב יעקב מתוך התערוכה "זה תלוי" המוצגת בגלרית פספורט
עבודה של דייב יעקב מתוך התערוכה "זה תלוי" המוצגת בגלרית פספורט

 

בתערוכה "רהיטים מאוירים" בחנות העיצוב פרימיטיב יוצגו כ-20 פריטי ריהוט חדשים, שעוצבו בדיאלוג בין מאיירים ואמנים לבין מעצבי מוצר ובעלי מלאכה, המציגים תהליכי יצירה של עיצוב, חידוש ומִחזור. 12 זוגות של בוני רהיטים ומאיירים יציגו בין היתר שידות, כיסאות והדומים מאוירים, שולחן צד עשוי נגרות מסורתית מגולף ומאויר בדיו ובטושים, רהיטים ישנים בסגנון רוקוקו מחודשים בצביעה תעשייתית ובאיורי פורטרטים, מערכת מדפים מודולרית המאויירת בגרפיטי גיאומטרי שמקבל ביטוי תלת ממדי, ועוד.
גלריה SAGA בשוק הפשפשים ביפו מציגה גם השנה את "סינדיקט 2" – תערוכה שהיא שיתוף פעולה בין מעצבי מוצר ומאיירים שיצרו יחד סדרת מוצרי פרימיום מאוירים במיוחד עבור התערוכה. התערוכה המסקרנת "למה יש לך עיניים גדולות כל כך?" שתוצג בחממה לאמנות דיגיטלית במלון הרויאל ביץ', מבקשת אף היא לחלץ את האיור מתפיסתו כדיסציפלינה דו ממדית שנועדה לשרת טקסט, ולהוציאו מהדף אל החלל כיצירה עצמאית. התערוכה צמחה מתוך עולמם של יוצרים המבססים את עבודתם על סיפורים אישיים, אגדות, מעשיות ומיתוסים, ומציגה עבודות הנעות בין פיסול לעיצוב לצד סרטי אנימציה בתלת ממד.

עבודתה של ליאת הראל מתוך התערוכה "רהיטים מאויירים", המוצגת בגלריה Design & primitive | צילום: שחר פליישמן
עבודתה של ליאת הראל מתוך התערוכה "רהיטים מאויירים", המוצגת בגלריה Design & primitive | צילום: שחר פליישמן
עבודתם של יואב הרשקו ורועי מרגליות מתוך התערוכה "רהיטים מאויירים" | צילום: שחר פליישמן
עבודתם של יואב הרשקו ורועי מרגליות מתוך התערוכה "רהיטים מאויירים" | צילום: שחר פליישמן

 

איור ואמנות

גם השנה ממשיך להתהדק הקשר בין עולם האמנות לעולם האיור, והאירוע מציע שלל שיתופי פעולה עם גופי אמנות אלטרנטיביים ועם אמנים פלסטיים פעילים המציגים באופן שוטף בגלריות לאמנות ואף במוזיאונים. בגלריה פריסקופ תוצג התערוכה "אישה-בית" שבה יוצרת נועה לוין חריף מפגש בין-מדיומלי של רישום, שירה, בניית אובייקטים, וידיאו וסאונד. באמצעות איורים פשוטים ומעוטי קווים היא עוסקת בפירוק המושג ״אישה – בית״, ומבקשת לעורר דיון על מקומה של האישה כאם וכרעיה במרחב הביתי, ולבחון יחסים שבין אובייקט לסובייקט ובין היעלמות לנוכחות.

עבודה של נועה לוין חריף מתוך התערוכה "אישה בית", המוצגת בגלריית פריסקופ
עבודה של נועה לוין חריף מתוך התערוכה "אישה בית", המוצגת בגלריית פריסקופ
עבודה של נועה לוין חריף מתוך התערוכה "אישה בית", המוצגת בגלריית פריסקופ
עבודה של נועה לוין חריף מתוך התערוכה "אישה בית", המוצגת בגלריית פריסקופ

 

התערוכה "שם, תואר" מציגה את עבודותיהן של ארבע מאיירות בוגרות תואר ראשון בבצלאל שלמדו לתארים מתקדמים בערים שונות בעולם, ומבקשת להאיר את המסלול שעברו המאיירות ואת השפעתו של המקום על תהליך היצירה. כתב היד האישי של ארבע האמניות ניכר בעבודות, הנוצרות בצבעי מים ובעפרונות צבעוניים, וסימני המחיקה עדיין ניכרים בהן ומעניקים להן "מראה אמנותי".
גלריית תיאטרון החנות תציג את תערוכת היחיד "גוספל" – תערוכת תחריטים של האמנית והמאיירת דורון זהרי שנפטרה השנה, המשקפים את העולם הפנטסטי האוטונומי שיצרה. עבודותיה היפהפיות והקודרות משהו מצליחות לבטא רגשות מורכבים ומדויקים, וכורכות יחד אפלה בהומור ובוטות בעדינות.
בחלל הגלריה השיתופית בנימין תוצג התערוכה "HUMDRUM: In Fieri", שבה ייצרו מאיירי קבוצת HUMDRUM את חוברת הקומיקס הבאה שלהם במעין פרפורמנס-קומיקס לאורך עשרת ימי התערוכה. חברי הקבוצה ישהו במהלך התערוכה בחלל הגלריה, שישמש כמעבדה, והמבקרים יוכלו לצפות בנעשה ולקחת בו חלק, עם נעילת התערוכה יהפוך החומר המצטבר לחוברת קומיקס. חלל גלריית המשולש יהפוך למעין חנות פופ-אפ בתערוכה "אובייקט ושמו תשוקה" המבקשת לטשטש את הגבולות בין איור, אמנות ועיצוב ולחרוג מחלוקות מסורתיות, ומציגה אלה לצד אלה עבודות של ציירים, אמנים, ואמני רחוב לצד עבודותיהם של מעצבים ומאיירים.

עבודה של דורון זהרי שמש מתוך התערוכה "גוספל" המוצגת בגלרית תיאטרון החנות
עבודה של דורון זהרי שמש מתוך התערוכה "גוספל" המוצגת בגלרית תיאטרון החנות

בחירת האוצר
שבוע האיור מציע מבחר עצום של תערוכות במנעד רחב של סגנונות שיענה על מגוון טעמים. להלן בחירתו האישית של מנהלו האמנותי של האירוע, יובל סער: "המקום הכי חם בגיהינום" הוא מגזין עיתונות עצמאי ברשת שעוסק בנושאים חברתיים כלכליים, ומטרתו לשקף את מגוון הזהויות בישראל, להשמיע את קולם של המוחלשים ולהציף את המאבקים החברתיים הבוערים ביותר. התערוכה מציגה מבחר איורים מקוריים שנוצרו במיוחד עבור המגזין וליוו את סיפוריו בשנתיים שהוא קיים. "לא זו בלבד שהמגזין עושה עבודת קודש בהעלאת נושאים חשובים למודעות, הוא מעסיק מאיירים מהשורה הראשונה שעוזרים לחשוף לציבור הרחב נושאים מורכבים וקשים, ומאפשר למאיירים לנקוט עמדה חברתית לגבי מה שקורה סביבם" מסביר סער את הבחירה. "אני שמח לתת במה לנושאים חברתיים חשובים, והייתי שמח לראות יותר מאיירים הנוקטים עמדה בסוגיות כלכליות, חברתיות ופוליטיות". ולא פחות חשוב: האיורים מרהיבים ונותנים פרשנות אינטליגנטית לנושאים לא פשוטים, ובכך מקרבים אנשים אל הנושא וגורמים להם לקרוא טקסטים לא קלים.

 

עבודה של אסנת פייטלסון מתוך התערוכה "המקום הכי חם בגיהנום", מוצגת בגלריית משונע
עבודה של אסנת פייטלסון מתוך התערוכה "המקום הכי חם בגיהנום", מוצגת בגלריית משונע
עבודה של ניב תשבי מתוך המגזין "המקום הכי חם בגיהנום"
עבודה של ניב תשבי מתוך המגזין "המקום הכי חם בגיהנום"

 

התערוכה "פלייגראונד" של המאייר עידו בק, בוגר בצלאל, מנסה להתמודד עם סיטואציות במציאות הישראלית באמצעות פורמטים משחקיים מאוירים. איוריו של בק בחלל גלריית כולי עלמא מזמינים לדיון חזותי פרוע וגרוטסקי, נוקב וביקורתי על הכאוס המקומי, ויוצרים תערוכה פוליטית-סאטירית על המציאות המקומית. אוצרת התערוכה מרב סלומון, היא ראש תחום בבצלאל, "וזו השנה השלישית שהמחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל בוחרת לתרום את חלקה לשבוע האיור בתמיכה, מימון ועידוד של אחד או יותר מבוגרי המחלקה", מסביר סער את הבחירה. "אני מאוד מאמין במודל הזה של תמיכה בבוגרים צעירים מתחום האיור ללא שיקולים מסחריים. ואכן בשנתיים האחרונות הם הציגו תערוכות איור בפורמטים שונים לחלוטין, שיש בהן טיפול שונה בחלל ובנייה של מיצבי איור תלת ממדיים. אני אוהב את זה שהם שוברים כל פעם מחדש את הפורמט המוכר, ולא חוזרים על עצמם". גם בתערוכה הזו בק הופך את המציאות הישראלית לחוויית משחק תלת ממדית. מעבר לכך, מדגיש סער, "לבק יש קו מובחן וצבעוניות מזוהה מאוד, ולהרגשתי יש בו משהו מאוד בינלאומי. הוא אכן מושפע מקומיקס, מאמנות נוצרית, מפאנק ומפסיכדליה ".

עבודתו של עידו בק מתוך התערוכה פלייגראונד המוצגת בכולי-עלמא
עבודתו של עידו בק מתוך התערוכה פלייגראונד המוצגת בכולי-עלמא
עבודתו של עידו בק מתוך התערוכה פלייגראונד המוצגת בכולי-עלמא
עבודתו של עידו בק מתוך התערוכה פלייגראונד המוצגת בכולי-עלמא

 

עוד הוא מציין את התערוכה האינטראקטיבית והמשעשעת "יורדים מהפסים: חוברת הצביעה הגדולה בעיר" שתוצג במחסן 2 בנמל יפו, ובה כמאה כרזות בשחור לבן שהן ״דפי-צביעה״ למבוגרים, שאיירו סטודנטים מהמרכז האקדמי ויצו חיפה, במהלך התערוכה יוזמנו המבקרים לצבוע את הכרזות וכך לשנות את פני התערוכה.

עבודה של שירן ספיר, המרכז האקדמי ויצו חיפה, מתוך התערוכה "יורדים מהפסים: חוברת הצביעה הגדולה בעיר" המוצגת במחסן 2 בנמל יפו
עבודה של שירן ספיר, המרכז האקדמי ויצו חיפה, מתוך התערוכה "יורדים מהפסים: חוברת הצביעה הגדולה בעיר" המוצגת במחסן 2 בנמל יפו
עבודה של אינה ליבמן, המרכז האקדמי ויצו חיפה, מתוך התערוכה "יורדים מהפסים: חוברת הצביעה הגדולה בעיר" המוצגת במחסן 2 בנמל יפו
עבודה של אינה ליבמן, המרכז האקדמי ויצו חיפה, מתוך התערוכה "יורדים מהפסים: חוברת הצביעה הגדולה בעיר" המוצגת במחסן 2 בנמל יפו