אפקט מיושן לרהיטים וריצוף דירות

איך לאחסן כלי מטבח? איך לרצף חלל קטן? החומחים עונים

88 שיתופים | 132 צפיות

נר למען היושן

אני מעוניינת לצבוע רהיט עם נר, לקבלת אפקט ישן, איך עושים זאת?

לן קרפטי קצב – מעצבת פנים, משיבה:

השיטה שאת מדברת עליה נקראת דיסדרסינג, והיא משלבת צביעה בגוון בהיר, כאשר מתחתיו מופיע גוון כהה יותר, או ההיפך. אם מדובר על רהיט עץ חדש שאין עליו לכה, תחילת יש לצבוע אותו בצבע אקרילי מתאים. מומלץ לבצע שתי שכבות של צבע עם ייבוש מלא בין שכבה לשכבה. לאחר הייבוש מורחים על הרהיט שעוות נר. לוקחים נר רגיל לבן ופשוט ומשפשפים אותו על האזור הרצוי.

אין צורך למרוח שעווה על כל הרהיט, אלא רק במקומות בהם מעוניינים לקבל משטח משופשף שמתחתיו יתגלה הצבע הכהה. בשלב הבא צובעים את הרהיט בשתי שכבות צבע בגוון בהיר יותר מהצבע האקרילי, תוך הקפדה על ייבוש מלא בין השכבות. לאחר שהצבע יבש, משייפים את האזורים בהם מרחנו שעווה באמצעות נייר לטש עדין, ומנקים את המשטח בעזרת מטלית לחה, בכדי להסיר שאריות אבן ושעווה. לגימור מורחים לכה, מט או מבריק, לפי הטעם האישי.

לא לצאת מהכלים

אחרי פסח, מצאנו את עצמנו עם אינספור כלי מטבח ומעט מדי מקום לאחסון. יש פתרונות?

עדי פיטשון, מעצבת בכירה בחברת "מטבחי הדקל" נותנת המלצות לסידור ואחסון הכלים המטבח:

  • צלחות מומלץ לאחסן במגירות עמוקות המכילות משטח גומי מונע החלקה, וחשוב להקפיד לערום צלחות באותו גודל. במטבחים בהם אין מגירות עמוקות פנויות לאחסון צלחות, ניתן להעמיד אותן במדף קבוע בתוך ארון עם מתקן מיוחד המכיל 12 צלחות לפחות ומאפשר להגדיר את גודל הצלחת. המתקן משולב עם שתי ידיות אחיזה בצדדים (כמו מגש), המאפשרות להגיש את המתקן ישירות לשולחן האוכל.
  • סירים מומלץ לאחסן במגירות עמוקות רחבות ככל האפשר, כך שיעמדו אחד ליד השני ולא אחד בתוך השני. בנוסף, ניתן להוסיף בתוך המגירה חוצץ הנראה כמו מוט הפרדה בעומק המגירה שישמש אחסון למכסי הסירים.
  • כוסות וספלים מומלץ לאחסן במגירה פנימית נשלפת, המצוידת במשטח גומי בתחתית ומונעת תזוזה של הכוסות. רצוי שאחסון זה יהיה נגיש ונוח. לאחסון סכו"ם וכלים גדולים יותר, מומלץ לרכוש חלוקות פנימיות מיוחדות המתאימות כמעט לכל מגירה סטנדרטית. חלוקה זו יכולה לשמש עבור הסכו"ם היומיומי והיא מונעת סרבול בתוך המגירה. אם יש ארון מזווה במטבח, מומלץ לייעל אותו במדפים נשלפים רק בחלק התחתון עד גובה 1 מטר מהרצפה. מעל גובה זה, מדף נשלף אינו יעיל כי הוא גבוה מדי. המדפים הנשלפים מאפשרים גישה נוחה לחלק התחתון של הארון, ואין צורך לנבור פנימה לתוכו. בארונות רחבים, מעל 90 ס"מ רוחב, לא מומלץ להתקין מדפים אלו.

ריצוף בדירה קטנה

רכשנו דירה קטנה מיד שלישית ואנחנו רוצים לשפצה. במסגרת השיפוץ החלטנו להחליף את הריצוף לסוג שהולם דירה קטנה, כלומר יוצר בה תחושת מרחב ואור. באיזה סוג מרצפות כדאי לבחור?

מעצבת הפנים ליאורה פרומצ'נקו-ניב משיבה:

בחיפוי החדרים "הרטובים", אמבטיות ושירותים, האפשרויות הן בלתי מוגבלות. ניתן ליצור פסיפס עם אריחי קרמיקה בגוונים בהירים. כדי ליצור חלל גדול, רצוי לא לחפות את כל הקירות עד גובה הדלת (2 מ"ר), למעט ליד מקור מים. בחדר שמכיל רק שירותים רצוי לבצע ריצוף ופנל בלבד, וליד הכיור לרצף במעט אריחים בהירים או דקורטיביים.

בחדר המגורים ובמטבח רצוי לרצף באריחים גדולים בגוני קרם או אפור בהיר, שגודלם יוצר אשליה של שטחים רחבים יותר. וכמובן, לאוהבי הפרקט מומלצים הפרקטים הבהירים – אלון בהיר, מייפל (אדר) ובוק.

מפריחים חיים

אני אוהבת הרבה פרחים בבית ומקפידה לקנות פרחים חדשים מדי שבוע. בזמן האחרון אני מבחינה שהפרחים ממהרים לקמול, גם לאחר טיפול מסור שכולל החלפת מים וגיזום. איך אפשר לשמר את הפרחים בימות החום?

המעצבים של ZER4U, משיבים:

בקיץ מומלץ להחליף את המים של הפרחים מדי יומיים ולחדש את החתך בבסיס הגבעול באלכסון, בזווית של 45 מעלות, בעזרת מזמרה או סכין חד. חידוש החתך יסייע לקליטת המים הפרח. כמו כן, יש להקפיד לנקות את המכל שבו הפרחים שוהים, כדי למנוע התפתחות בקטריות.

את הכלי שבו שוהים הפרחים יש למלא במים כדי חצי מגובהו ולהוסיף להם תוסף מיוחד או חצי כפית אקונומיקה וחצי כפית סוכר לכל ליטר מים. כמו כן, יש לקטום את הפרחים שנבלו, כדי להביא לפריחת ניצנים חדשים.

מוארת וירוקה

הקמנו בחצר ביתנו גינה לתפארת, וכעת אנו רוצים להתאים לה תאורה. איזו תאורה כדאי לבחור? על אילו נקודות כדאי להקפיד בבחירתה ובהתאמתה לגינה?

גילה אלקבס ויעקב גולדמן מ"קרני תכלת אלקבס" משיבים:

כשמתכננים תאורה לגינה יש לקחת בחשבון את הדברים הבאים: אזורים בגן ואובייקטים שאתם רוצים להאיר; צבעי הצמחייה וגובהם ביחס לשטח הגינה; תאורת ביטחון לשבילי גישה ומעברים בגינה. להארת אזורים גדולים יש להשתמש בתאורת הצפה רחבה ורכה. אם ברצונכם להדגיש אובייקטים מסוימים, השתמשו בתאורה ממוקדת. עצים גבוהים ניתן להאיר באמצעות מנורות שקועות רצפה, שיחים נמוכים וערוגות פרחים מומלץ להאיר עם ספוטים או דוקרנים (מנורות נעץ) עם נורות מתח נמוך או הלוגן לבן.

להארת שביל גישה מרכזי לבית יש להשתמש בשקועי רצפה עם תקן מיגון גבוה במיוחד ועמידות גבוהה. להארת מדרגות ומעברים כדאי להשתמש בתאורה נמוכה ורחבה. בנוסף, ניתן להוסיף פילטרים צבעוניים לכל גופי התאורה, להעמקת האפקט הדרמטי.

מתוך: נישה

לעשיית מנוי, לקבלת מגזין מתנה

17.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)