אפשר לישון בשקט

מיטה היא פריט אלמנטרי בחיינו, ורצוי שתתאים לשלל צרכינו האישיים.

88 שיתופים | 132 צפיות

כל אחד מכיר את התחושה הזו, שבלילות שבהם הוא ישן מחוץ לבית – אם זה במלון מפנק, בשירות מילואים נידח או בביתם של דודים רחוקים – תוקפים אותו פתאום געגועים עזים למיטתו, זו עם המזרן בעל דרגת הקשיות החביבה עליו, המצעים עם ניחוח הכביסה המוכר והנעים, הכרית הנוחה. כי ככה זה, המיטה היא אחד הפריטים הכי אישיים שלנו, וככזאת היא צריכה להתאים לצרכינו, לאפשר לנו לישון שנת ישרים מתוקה ורציפה, וגם לתפקד כפריט דקורטיבי המשתלב היטב באווירת החדר, בשטחו הנתון, ובפריטים הנוספים המעצבים אותו.



"מלקום", חדר שינה מינימליסטי מאת "איי די דיזיין,

עיצוב ותכנון

תקנים: חשוב מאוד לבדוק שלמיטה שאתם רוכשים יש תו תקן, המעיד שהיא נבדקה בידי מכון התקנים, ומצהיר על בטיחות, יציבות וחלקים חזקים. במיטות תינוקות וילדים חשוב גם שימוש בחומרים וצבעים לא רעילים.

מזרנים: מגוון המזרנים הקיים היום בשוק, מאפשר התאמה אישית לפי מידת הקושי והפינוק האהובה עליכם:

קפיצים: נחשב למזרן איכותי מאוד ובנוי מקפיצי פלדה מצופים ומבודדים, מאפשרים תמיכה לאורך זמן. מתאים בעיקר לנוער ולמבוגרים.

ספוג: חומר פלסטי במחירים נוחים, הקיים בשכבה אחת רציפה או בהדבקה של מספר שכבות, המכונה "סנדוויץ'". בשוק קיימים מזרני ספוג בעוביים שונים, חלקם איכותיים מאוד ואחרים פשוטים למדי. מתאימים לילדים ולמבוגרים.

לטקס: מזרן הלטקס עשוי משרף של עץ גומי טבעי ונחשב עמיד מאוד. ללטקס יכולת אנטי-בקטריאלית ויכולת שמירה על תמיכה וגמישות לשנים ארוכות. הוא מתאים לילדים ולמבוגרים כאחד.

טמפור: חומר סינתטי שפותח במקור עבור מעבדות החלל של נאס"א, והוסב בייעודו החדש למזרן רך ומפנק. הטמפור מקיף את הגוף הישן על המזרן בצורה תומכת, ועם הקימה שב למצבו המלא המקורי. מתאים בעיקר למבוגרים.

כותנה: מזרני כותנה מעוצבים לרוב בסגנון יפני. הם מונחים על מיטת פוטון העשויה מקורות עץ ארוכות. הכותנה הטבעית נהנית מדחיסות ויציבות העמידות לשנים רבות, אבל היא אינה גמישה כלל. מתאימה במיוחד למיטות נוער וצעירים.

מיקום במרחב: את המיטה מומלץ שלא להציב בסמוך לקיר חיצוני או מתחת לחלון, כדי למנוע חדירת רעש וקור. במידה ובחדר קיים חלון עם נוף יפה, רצוי למקם את המיטה כך שניתן יהיה צפות בו. בנוסף, רצוי שלא לישון על קיר שעוברת בו צנרת המים.

תאורה: בנוסף על תאורה מרכזית בחלל החדר ולמוקדי תאורה נוספים המאירים פינות שונות, חשוב לתכנן מראש גם תאורת הקריאה, שלא תפריע לבן הזוג שרוצה לישון. מומלץ להתקין גופי תאורה נפרדים שיקובעו לקיר, בגובה של 110 ס"מ, בצדי המיטה ולא מעל הראש (שכן הראש מצל על הכתוב), ולרכוש מנורות זרוע מתכווננות.



פינה רומנטית, מאת

פינה רומנטית, מאת "נאטרה מיטות"

לישון עם סגנון

קווים נקיים: המיטות הנפוצות ביותר בעת האחרונה מעוצבות בקו מודרני, כאשר את מערכות חדר השינה המאסיביות, הכבדות והכהות, מחליפות מערכות בהירות ומעודנות בקווים נקיים, ישרים ומינימליסטיים.

פרזולי ברזל: מיטות ברזל בעבודת נפחות אופנתיות מאוד בתקופה האחרונה. הברזל מקנה נופך של פעם, ואפשר להזמין מבעל מלאכה את צורת הפרזולים החביבה עליכם, דוגמת עלים, ערבסקות או עיגולים.

כריות למשענת: אפשר בהחלט לוותר על משענת הראש המסורתית שתופסת מקום רב על הקיר. תחליף אסתטי יותר הוא להתקין מעל המיטה ולרוחבה, מוט דקורטיבי ולתלות עליו כריות הישענות גדולות ומפנקות. אם אתם מעדיפים להשאיר את משענות הראש, מומלץ לרפד אותן בבד או עור, ליצירת מגע נעים ורך יותר.

עץ לכל מצב: עץ, לסוגיו השונים, הוא חומר איכותי ויציב לבניית מיטות, והוא מקנה לחדר מראה חמים, נעים וביתי. למראה בהיר בחלל העדיפו עצי אלון, מייפל ואורן, למראה כהה ועמוק יותר לכו על עץ וונגה ועץ זברנו מפוספס.

אחסון יעיל: חדר ארוך וצר מקשה על שילובן של שידות לילה לצד המיטה. במקומן, אפשר להוסיף מאחורי המיטה מדפים שקועים בקיר שישמשו כנישות נוחות לאחסון ספרים, טלפון, שלטים או זר פרחים רענן.

לישון בסטייל: מצעים מסוגננים, כריות צבעוניות, וילונות, שטיחונים, גופי תאורה, פמוטים, עששיות ונרות – מסביב למיטה אפשר להוסיף שפע של פריטים דקורטיביים, שיקנו לה אופי וסטייל. כשרוצים לשנות סגנון, פשוט מחליפים את כל מה ש"מסביב", בעוד המיטה עצמה נשארת לאורך שנים.

מראה אחידות: למראה מאורגן ואחיד בחדר השינה מומלץ לבחור מיטה, יחידת איפור, שידות לילה וארון בגדים מאותו סוג עץ או באותו צבע. פריטים אלו יהוו בסיס עיצובי נוח לכל פריטי הטקסטיל והדקורציה שיגיעו לאחר מכן, ויתנו לחדר את אופיו.

חידוש ורענון: מראה מיושן של מיטה ניתן לרענן באמצעות "חצאיות" בד, שייתלו מקצה המיטה ועד לרצפה, וייצרו בחדר מראה רך ונעים. את הבדים ניתן לחבר למיטה באמצעות בד סקוטש, שניתן להסרה בקלות.

רומנטיקה אינטימית: ליצירת אווירה אפריקאית ורומנטית בחדר, התקינו סביב המיטה כילת רשת לבנה וקלילה. מעבר למראה הדקורטיבי והמפנק, תגן הכילה מפני חדירת יתושים לסביבת השינה.

רטרו עכשווי: אם חשקו נפשכם וגופכם במיטה ברוח הרטרו העכשווית, עצבו את החלל בגוונים עזים כאדום, כחול או כתום, ועטרו את המשענת בציורי עיגולים או פסים גדולים.

נוסטלגיה: לאווירה נוסטלגית בחדר, אפשר לבחור מיטת עץ עם גילופים, חריטות ופיתוחים בגוון עץ מקורי, רצוי חום-קרמל. סדיני כותנה לבנים עם תחרות ורקמות פרחים עדינות, ישלימו את המראה הנוסטלגי.

אווירה עליזה: ה"קווילט" הנה עבודת-יד של טלאים, מלאכת מחשבת של חיבור ריבועי בד שונים זה לזה לכדי שמיכה גדולה וססגונית. כיסוי בסגנון "קווילט" יקנה לחדר אופי צבעוני ועדין ויגן על המצעים.



מיטת ברזל מאת

מיטת ברזל מאת "טיטאן"

מחיר הנוחות

מערכת חדר שינה מלאה, הכוללת מיטה זוגית מעץ, שתי שידות, שידת טואלט עם מגירות ומראה: כ-12,000 ₪, מיטה זוגית סטנדרטית ממתכת: כ-950 ₪, מיטת עץ מייפל: כ-2,800 ₪, בסיס מיטה מעץ אורן: כ-300 ₪, מיטת פוטון: כ-1,500 ₪, מיטה מעוצבת מעץ וונגה בסגנון יפני: כ-8,000 ₪, מיטת ילדים מעץ, צבועה ומעוטרת: כ-4,500 ₪, ספת נוער נפתחת, מרופדת: כ-5,000 ₪.

טלי הרדאבל היא מעצבת פנים.

מתוך: נישה

לעשיית מנוי, לקבלת מגזין מתנה