אקלקטיות במרקם חם

עיצוב פנים צבעוני הנוצר משילוב יצירות של אמנים ישראליים

88 שיתופים | 132 צפיות

במרכזו של רחוב צדדי ושקט, בלבה של המועצה האזורית הציורית תל מונד, דלת עץ מאסיבית בסגנון טוסקנה מקבלת את פניי. תפאורה טבעית וצבעונית של עצים ועציצים רעננים שולחת רמיזה לכל עובר אורח – על החיים היפים שבפנים.

"הפשטות והמשפחתיות מאפיינים את הבית", יורה לעברי תחייה הברמן (51), כמי שמנסה להסביר את תחושת החום והביתיות האופפת את המבואה ולמעשה את החלל כולו.

האדריכל נתן פייביש ליווה את משפחת הברמן בטרם נכנסו לדירה. אך על העיצוב המרנין, בחירת הצבעים הססגוניים, פריטי הריהוט, כמו גם יצירות האמנות המקשטות למכביר את הבית, מנצחת תחייה בגאון.

מבנה הבית

שטח הבית: 300 מ"ר בנויים + 400 מ"ר גינה
במפלס התחתון: סלון, מטבח, חדר שינה הורים, חדר רחצה ושירותים, מזווה.
במפלס העליון: 3 חדרי שינה של הילדים, חדר כביסה ומרפסות.
בקומת המרתף: סטודיו אמפתיה, פינת ישיבה וקולנוע.

תחייה היא בעלת אג'נדה אמנותית. היא עוסקת למעלה משנה בהנחיית קבוצות בשילוב אמנויות – "אמפתיה" , וסבורה כי האמנות היא כלי רגשי המסייע לאדם להיפתח, להשתחרר ולתרגם את האמוציות שלו לעבודות פיסול, ציור וכיו"ב. "האמנות היא אמצעי לפתיחות, להבעת רגש ובחינת המצב שלי בחברה", היא מסבירה.

תחייה פיתחה תכנית ייחודית המושתתת על פתיחות בין הורים לבין ילדיהם המתבגרים. עם תפישת עולם ברורה באמתחתה, תחייה מאמינה כי בחברה שלנו אין זמן איכות ותקשורת נכונה בין הורים לילדיהם, ובאמצעות קבוצות של אמהות ובנותיהן הן עובדות על החיבור ולומדות ביחד כיצד לנפץ את הדלתות הסגורות בין שני הדורות.



קמין מובנה בקיר, משלים את האווירה הכפרית

קמין מובנה בקיר, משלים את האווירה הכפרית

הרמוניה של צבעים

קירות צבועים בז' ועוד קיר אחד בצבע ירוק פיסטוק, תוחמים את מגרש הסלון. ספה מרופדת בד טוויד בצבע שמנת, עליה מונחות בשלווה כריות בגוונים של ירוק, בז' ואפרסק עדין. שתי כורסאות, אחת מכל צד, מרופדות בבד בז' ואפרסק בשילוב ידיות עץ כהה. שולחן עץ עגול בן 15 שנה, נמצא במרכז ההתרחשות. שידת עץ בהירה נושקת לקיר ועליה מפוזרים לראווה עשרות חפצי אמנות מסוגננים עשויים קרמיקה או אבן – פסלונים של בעלי חיים ודמויות, כלי הגשה וכלים דקורטיביים, שהמשותף היחיד להם הוא היותם מעשה ידי אדם מוכשר (האמנית ענת עמרם). שתי תמונות גדולות על הקירות בצבעוניות שקטה, פרי מכחולה של האמנית רות רז, חותמות את חלל הסלון הגדול ששמור לעשייה הארצישראלית.

פינת קריאה אותנטית מתחילה עם כיסא נדנדה ("מצאתי אותו זרוק ברעננה"), כורסה משוק הכרמל שרופדה בבד כתום ומסתיימת בקמין מובנה בקיר, משלימה את האווירה הכפרית. שטיח פרסי מלבני, שריד מבית הוריה, מוסיף חן אתני לפינת החמד. פירות, כדים, קערות ופסלים עשויי קרמיקה בצבעוניות מונוכרומטית בגוני הבז', ביניהם גם כד חמר שקיבלו הוריה לחתונתם, מעטרים את מדפי השידה הנמוכה. ממול, נשען על הקיר פסנתר עץ ("בעלי עופר מנגן"), עליו מונחות מסגרות של תמונות משפחתיות, וכל אלה ביחד מעניקים נימה אופטימית ושמחה לחלל.

על אף האור הנשקף מבחוץ ושולט בחלל ביד רמה, ניכר כי החמימות האותנטית מאפיינת את המקום. הבית של תחייה ללא ספק עושה כבוד ליצירות אדם מקומיות. עבודות קרמיקה לצד פרטי אמנות עשויים אבן, שילוב של פריטי ריהוט מודרני לצד ריהוט מעץ עתיק, מרכיבים סימפוניה משובחת של סגנון ואמירה אישית – "אני אוהבת שילובים ולמצוא מציאות", היא פוסקת.

תעלותיו של המזגן המרכזי הן בדמות צינור נחושת חשוף צמוד לתקרה, החולש על חלל הסלון והמטבח ושולל את הצורך בתקרת גבס והנמכת התקרה, רעיון מקורי שעליו חתום פייביש.



במטבח שמור מקום מכובד לכלי ההגשה הצבעוניים עשויי הקרמיקה של ענת עמרם

במטבח שמור מקום מכובד לכלי ההגשה הצבעוניים עשויי הקרמיקה של ענת עמרם

עיצוב המטבח

שולחן עץ מאסיבי מלבני בגוון בהיר נמצא במוקד המטבח ("עשיתי אצל נגר פרטי מקריית ביאליק"), בעוד 8 הכיסאות שייכים עוד לבית הקודם. ארונות ומגירות מטבח מעץ שנצבעו בגוון שמנת עתיק בשילוב ידיות נחושת, נרכשו ב"REGBA". על שיש אבן חלילה מונחים עשרות פריטי דקורציה הקשורים לעולם המטבח, כגון צנצנות זכוכית לאפסון עוגיות, כלים לירקות, פירות ורטבים.

גם בחלקת המטבח שמור מקום מכובד לכלי ההגשה הצבעוניים עשויי הקרמיקה של ענת עמרם. בנוסף, לוח גירים עליו כתוב "תפריט", מתקן ברזל בצבע שמנת לאחסון כלים, מעמד לספר בישול, מתקן לכלים ועוד אקססוריז משובבי לב, נרכשו אצל חברתה מעין ורד, רלי צור, לחנות "שיטמאיו".

אריחים בצבעוניות חמה ובטקסטורות שונות מקשטים את רצועת הקיר שעליו נשען תנור האפייה הדומיננטי (לה קוצ'ינה). במרכזו, מדף ברזל עליו עומד מגוון רחב של צנצנות תבלינים, להשלמת מלאכת הבישול. גוף תאורה מברזל יורד מהתקרה בליווי 7 קנים עגולים בסגנון עתיק. לעומתו, נשען על הקיר מקרר בגימור זכוכית חלבית מבריקה, ומוסיף עדנה מודרניסטית לחלקת המטבח.



גרם המדרגות עשוי עץ אגוז אפריקני בשילוב מעקה מברזל צבוע לבן

גרם המדרגות עשוי עץ אגוז אפריקני בשילוב מעקה מברזל צבוע לבן

בגינה

אריחים בגוון אדמת חמרה הנחתמים ביריעת דשא רחבה, חולשים על נחלת החצר. גינה ירוקה המטופחת לתפארת, כוללת שלל בעלי חיים החיים בשלום זה לצד זה: צב עשוי בטון, פסלוני כבשים, עם שובל של לטאות צבעוניות בגדלים שונים המטפס על הקיר. מפל מים מפסיפס מרוקאי ומסביבו צרור אבנים כבדות (מ"טורקיז"), נדנדת עץ, שולחן וכיסאות, יובאו ממרוקו. תפאורה טבעית ורעננה של עצים, עציצים ורקפות, כמו גם מבחר כדים צבעוניים מטוסקנה ופעמוני רוח בצליל נעים, מפיחים חיים רצופי אנרגיות במתחם.



אריחים בצבעוניות חמה מקשטים את רצועת הקיר שעליו נשען תנור האפייה

אריחים בצבעוניות חמה מקשטים את רצועת הקיר שעליו נשען תנור האפייה

חדר השינה והאמבטיה

בעוד אריחי הגרניט חולשים על רצפת שטחי הסלון והמטבח, חדר השינה של ההורים עוצב ברצפת פרקט למינציה, בדומה לרצפות חדרי הילדים שבמפלס העליון. קיר אחד צבוע בגוון צהוב ועוד שניים בבז'. שידת עץ בגוון אדמדם ("איקאה"), שעליה מונחות יצירות אמנות שונות מטקסטיל, נשענת על אחד הקירות, ולצדה ספסל עץ בצביעת סטון ווש. מעליו אוסף תמונות משפחתיות, השולח מבט נוסטלגי אל העבר.

רוצים עזרה בעיצוב הבית?

לפורום עיצוב פנים»
לפורום פנג שואי</a>»

חדר האמבטיה של ההורים כולל קיר ורצפת פסיפס כחולים אותנטיים. אסלה גבוהה ממוקמת במעלה הקיר, ובמרחק מה ממושב האסלה יש רמיזה לסגנון של פעם. המראה במסגרת זהב בסגנון הבארוק, בשילוב הכיור עם הדפסי הפרחים, מוסיפים חן רומנטי לפינה.

כ-80 חמסות מסוגים, צבעים וגדלים שונים ("חלקם הבאתי מטורקיה, אחרים הבת שירה עשתה לי או שקיבלתי מתנות"), מקשטות את הקיר בהול המדרגות. גרם המדרגות עשוי עץ אגוז אפריקני בשילוב מעקה מברזל צבוע לבן. מולו ניצב קיר צהוב שבמרכזו זוג חלונות ארוכים במיוחד, מצוידים בווילון רך בגוון שמנת (מעצבת הווילונות, לילך זמיר).

 

מתוך: מגזין נישה

לעשיית מנוי, לקבלת מגזין מתנה