בית עיצוב יוצר

האסם הוקם לפני 18 שנה במבנה שהיה לול תרנגולים והוסב ללופט ולמפעל לייצור רהיטים ועבודות נגרות. | צלם: שי אדם
האסם הוקם לפני 18 שנה במבנה שהיה לול תרנגולים והוסב ללופט ולמפעל לייצור רהיטים ועבודות נגרות. | צלם: שי אדם

במבנה תעשייתי מרשים, המחולק לבית מלאכה ולחלל תצוגה בקריית ענבים, נמצאת אחת החנויות היפות בארץ- האסם. עיצוב אקלקטי, השואב השראה ממלאכת הידיים ומחומרים בצורתם הגולמית, מספק חווית עיצוב שנדיר לראות במחוזותינו

88 שיתופים | 132 צפיות

מיקום: קיבוץ קריית ענבים
היסטוריה: האסם הוקם לפני 18 שנה במבנה שהיה לול תרנגולים והוסב ללופט ולמפעל לייצור רהיטים ועבודות נגרות. בעקבות הפרטת הקיבוץ העתיק את מקומו לשטח אחר בקיבוץ, וזה – לאחר תהליך תכנון, עיצוב ומיתוג – נחנך בחודש שעבר
בעלים: ציון בן שושן
אדריכלות: ביטמן בן צור
עיצוב פנים: ציון בן שושן וצוות האסם, בשיתוף מעיין אשכנזי (סטודיו רפלקטורה)
קהל היעד: אדריכלים, מעצבים ולקוחות פרטיים שמחפשים משהו חדש ואחר
למה התכוון המעצב: "לופט ניו יורקי עם נגיעות אירופיות שיזכיר קצת מהעולם הגדול אך יהיה מחובר לטבע ולעשייה המקומית"

חללים

האסם מתפרש על פני שטח של אלף מ"ר ומחולק לשניים: בית מלאכה הכולל נגרייה ורפדייה וחלל תצוגה רחב ידיים, הנראה כלופט תעשייתי מרשים. חלל התצוגה מחולק לאזורים המופרדים חלקית באמצעות מחיצות העשויות מרשתות לולים, ולפיכך במבט כללי אפשר לצפות בחלל כולו, אך ההרגשה היא שכל אזור הוא יחידה נפרדת. בין האזורים אפשר למצוא סלון, מטבח, פינת אוכל, חדר שינה, ועוד.

מוטיבים של עיצוב

העיצוב של המקום אקלקטי אך שואב השראה ממלאכת הידיים ומחומרים בצורתם הגולמית – שילוב של ישן וחדש, עדין ומחוספס, שילוב בין חומרים ממוחזרים לחומרים חדשים, הרבה ברזל שעבר תהליך קורוזיה מכוונת, בריקים מיוחדים מפירוק שהובאו מאירופה, טפטים המדמים אריחים מאוירים ופח ועץ שהובאו מהאסם הישן.

בתפריט

המקום מציע חוויית עיצוב והשראה, ובכללה ליווי של הלקוח משלב הרעיון, דרך התכנון ובחירת החומרים עד הייצור של הרהיטים והתאמת האביזרים הנלווים, לרבות גופי תאורה מרהיבים. אדריכלים ומעצבים יכולים ליהנות מספריית חומרים עשירה מאוד, ובה מגוון בדים ועצים מיוחדים וחומרים ממוחזרים כפח, ברזל וזכוכית.

דבר המערכת

טעמו המשובח של ציון בן שושן ויכולתו לזהות פריטים ייחודיים – בייצור עצמי או בייבוא אישי – הם כבר סיבה טובה להגיע ולראות משהו "אחר", שלא רואים בכל מקום. המבנה המרהיב שנחנך לאחרונה ממקסם את הקו הייחודי של האסם ומפגיש את החומרים והפריטים יחד, כמו בבית. אם חשוב לכם שיקבלו את פניכם בחיוך, גם אם "רק באתם להציץ", מובטחת לכם קבלת פנים נעימה מאוד. לסיום, אל תחמיצו ביקור בחדרי השירותים היפהפיים, שעוצבו לעילא.

האסם, קיבוץ קריית ענבים, 02-5332315,http://haasam.co.il/