הברקת ברזים וחידוש צבע הקמין

איך מבריקים ברזים? איך מסירים כתמי לימון מהרצפה? המומחים עונים

88 שיתופים | 132 צפיות

שים לי ברז (נקי)הברזים בביתנו, ובעיקר ברזי המטבח, נוטים להתלכלך בקלות מטיפות מים שהתייבשו, אבנית, טביעות אצבע, שאריות מזון וכו', ומאבדים את מראם המבריק. מה אפשר לעשות?

היועצים של חברת "חמת" מסבירים:

כדי לשמור על המראה המבריק של הברז, יש להקפיד לנקות לאחר כל שימוש את השטחים המצופים והצבועים במטלית רכה ויבשה. אם מצטבר לכלוך על הברז, יש לנקותו באמצעות מי סבון ומטלית רכה. אבנית ניתן לנקות באמצעות חומץ ביתי טבעי ולשטוף היטב במים פושרים.

מדי פעם, לפחות פעם בחודשיים, מומלץ לפרק את מעדני הזרם והמזלפים, להשרותם בחומץ למשך 20-40 דקות, ולאחר מכן לשטוף אותם במים פושרים. בכל מקרה, אין להשתמש בצמר פלדה או סקוטשברייט, ולא בחומרים המכילים כוהל, חומצות, חול, אקונומיקה וכדומה.

מומחי "טכנוטיב", המרכז לבנייה ועיצוב הבית מייעצים:

רצוי להשתמש בחומר הנקרא "מלרוד" מבית "יעקבי" המגיע בבקבוק-תרסיס. יש לרסס את המקום הנגוע, להמתין כ-20 דקות ולשטוף בהרבה מים. במידה ולא כל הכתמים הוסרו, יש לחזור על הפעולה שנית. ניתן להשתמש גם באקונומיקה מדוללת במעט מים ולפזר על המקום בעזרת מטלית הספוגה בחומר. גם כאן ממתינים כ-20 דקות ושוטפים בהרבה מים.

לקירות חדרי האמבט והשירותים יש פתרון אחר. על קירות יבשים לחלוטין יש למרוח שכבה דקה של חומר לחיזוק התשתית בשם "פריימר-S" מתוצרת "נירלט". החומר מחזק את שכבות הטיח והצבע שהתרופפו וגרמו לפטריות העובש. בנוסף, משמש החומר כתשתית טובה לצבע אקרילי עליון. לאחר מריחת החומר יש להמתין לייבוש מלא (כחצי יום) ולאחר מכן למרוח שתי שכבות צבע לאמבט רחיץ ומונע עובש (יש להמתין לייבוש מלא בין השכבות). מחיר ערכה לטיפול באמבט (10 מטר מרובע) הינו 132 שקלים.

איך לחדש אח?

יש לנו תנור קמין שצבעו התקלף ואנחנו רוצים לחדש אותו לקראת החורף. האם צבע רגיל למתכת מתאים?

יועצי חברת "יעקבי", מסבירים:

צבע מתכת רגיל אינו מספיק לחידוש קמין ויש לצבוע אותו בצבע מיוחד העמיד בחום גבוה. ניתן לקנות צבע "בלקי" המופיע בגוון שחור ובגימור מט-משי. הוא עמיד בחום גבוה של עד 600 מעלות ומאפשר גימור מקצועי לקמין. את הקמין צובוים לבד בשכבה אחת וללא צורך בצבע יסוד. לפני הצביעה מומלץ לנקות את הקמין היטב. על-מנת להבטיח התחברות טובה יותר של הצבע, מומלץ לשפשף את המשטח בנייר מים, ולאחר השיוף לשטוף ולייבש היטב. לאחר מכן יש לצבוע את התנור ולהמתין לייבוש מלא של כ-24 שעות.



מותו של מיתוס: לימון לא תמיד מוסיף <br />  stock.xchnge" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/684/1684/380×144.jpg?1168498455" />                             </p>
<div>מותו של מיתוס: לימון לא תמיד מוסיף <br />  stock.xchnge</div>
</p></div>
<h2>לימון מוסיף המון? </h2>
<p><em><strong>יש לנו בבית אריחים ערבים ישנים. לפני מספר חודשים נשפך על הרצפה מיץ לימון והשאיר עליה כתמים לבנים, כאילו צרב אותה. איך נפטרים מהכתמים?</strong></em></p>
<p><strong>מיכאל אוגוסטין, מהנדס "סופר קרמיק", משיב:</strong></p>
<p>לימון הינו סוג של חומצה, וכשהוא בא במגע עם הרצפה נעשית פעולה של צריבה, המשאירה אחריה כתמים לבנים כפי שתיארת. בכל הקשור לצריבת חומצה כלשהי על אריחי ריצפה, אין לצערי בשורות טובות כיוון שאי אפשר להעלים באופן שלם את כתמי הצריבה. יחד עם זאת, ניתן למרוח על הכתמים חומר הברקה לשיש ולקרמיקה, אותו ניתן להשיג בכל חנויות הצבעים וחומרי הבניין. החומר יבריק את הרצפות הצרובות ויטשטש את הכתמים.</p>
<p><strong><em>מתוך: <a href=נישה

לעשיית מנוי, לקבלת מגזין מתנה

17.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)