חדשות עיצוב מהארץ – דצמבר 2014

כלי העבודה שאתם ממש חייבים בבית, רהיטים מברזל בניין, קולקציות חדשות של מעצבי על, בפר עיצוב ססגוני ועוד דברים שאתם חייבים לדעת

88 שיתופים | 132 צפיות

מוצר – ריהוט מקרטון

ריהוט נתפס בדרך כלל כמשהו כבד – מוטב שיהיה עשוי מחומרים המחזיקים לאורך שנים, כמו עץ מלא או ברזל. בסטודיו E-gami מצדדים דווקא בגישה אחרת: מייצרים ומשווקים מוצרים לעיצוב הבית והמשרד מקרטון גלי איכותי. מוצרי E-gami עשויים ברובם המכריע מנייר ממוחזר וניתנים בעצמם למחזור בשלמותם. מוצרי הקרטון קלים וניידים – ניתן לפרקם ולהרכיבם בקלות והודות לתכנון מוקפד ולשימוש בחומרים איכותיים הם גם עמידים ומחזיקים מעמד לאורך זמן. אם גם אתכם כבש המראה הקליל של הקרטון תוכלו לרכוש בסטודיו שלל מוצרים, בהם מיטה זוגית (432 שקלים) עם סט תיבות לאחסון (133 שקלים), כוורת מדפים (מ־293 שקלים), שולחן (369 שקלים), שרפרפים (27 שקלים) ועוד.

 

מבזק מקומי - חדשות עיצוב מהארץ

פתיחה – מסעדת פנקייקים – שרון בן דוד

בארצות הברית דיינר איננו רק מסעדה, אלא אייקון תרבותי בעל שפה עיצובית מובחנת. מסעדת פנקייקים חדשה בראשון לציון עוצבה ברוח תרבות הדיינרים של שנות ה־50 וה־60. בעיצוב משולבים פריטים תקופתיים: צילומי זמרים וכוכבי קולנוע, מכונת ג'וקבוקס, סקסופונים שתלויים באוויר וחפצים נוספים שנאספו בכל העולם. כיסאות איקוניים באדום־לבן וכרום שהיו שייכים בעבר לדיינר אמריקאי הובאו במיוחד למקום ובמרכז החלל נבנה בר עץ גדול. את אווירת הרטרו משלימים קירות בגווני תכלת, מדבקות קיר ואביזרים עם מוטיבים טיפוגרפיים.

רטרו פנקייק בר, אליעזר מזל 11 ראשון לציון, 5762676־054

צילום: דורון שוורץ
צילום: דורון שוורץ

 

קולקציה – ז'אן פול גוטייה ברנבי

שנתיים לאחר השקת הקולקציה הראשונה שלו להלבשת הבית, מוציא מעצב העל ז'אן פול גוטייה, בשיתוף המותג הצרפתי לטקסטיל לבית Lelievre, קולקציה חדשה ונועזת. הקולקציה של גוטייה כוללת בדי ריפוד שעליהם הדפסים מקוריים שההשראה ליצירתם נשאבה מאמנות רחוב ומהעיר השוקקת. הבדים עשירים ושולטים בהם צבעי אינדיגו, ג'ינס ושחור־לבן. המחיר: מ־480 שקלים למ"ר.

להשיג ברנבי הום קוטור, הרצל 80 תל אביב, 5133033־03, renbi.co.il

 

ז'אן פול גוטייה ברנבי
ז'אן פול גוטייה ברנבי

מותג – נוגה תאורה

המותג נוגה תאורה נולד לפני כשנה על ידי תומר פרת, עיתונאי לשעבר ואספן וינטג' נלהב. אחרי שנים של איסוף פריטים וגופי תאורה ישנים ועתיקים החליט פרת לעצב גופי תאורה בעצמו. לאחר שלל ניסויים ושילובים, יצר פרת קולקציה ראשונה הכוללת גופי תאורה עשויים מלמין. אל אלו הצטרפו גם מנורות אלומיניום ומנורות לול ודייגים המיוצרות באמצעות תבניות מקוריות משנות ה־50. ניתן להזמין גופי תאורה בהתאמה אישית. המחיר: 350־800 שקלים.

נוגה תאורה, 7756756־050 ובאתרים מרמלדה מרקט ו־Etsy

נגה תאורה. צילום: גליה אבירם
נגה תאורה. צילום: גליה אבירם

 

מוצר – רהיט מברזל בניין

את הרהיט שלפניכם יצרו זוג המעצבים יפעת ואמיר לוין העומדים מאחורי Studio 9. רהיט זה יכול לשמש כספסל, כשולחן או כיחידת אחסון, והוא עשוי ברזל בניין שנצבע בשכבת לכה המונעת חלודה. כל הרהיטים מבית היוצר של Studio 9 נבנים בהתאמה אישית כך שיתאימו באופן מושלם למזמין, לצרכיו ולחלל המיועד. חומרי הגלם הם משטחי עץ, ברזל בניין, קרטון ונייר, אריחי קרמיקה ישנים ועוד. אנשי הסטודיו ישמחו לייצר לכם רהיט ייחודי מחומר או מרהיט בעל ערך סנטימנטלי. הם גם עורכים סדנאות לקבוצות, לזוגות וליחידים.

 

מבזק מקומי - חדשות עיצוב מהארץ

אינטרנט – מיזם אמנות ועיצוב

אתר Heartist הוא מיזם המשלב קידום אמנות ישראלית, עיצוב ישראלי ותרומה חברתית. האתר הוקם על ידי חוה בר־שי, רותי ששונקין ויהלי הררי, והגולשים יכולים לרכוש בו עבודות אמנות ופריטי עיצוב של אמנים ומעצבים ישראליים. בעת הרכישה מתבקש הרוכש לבחור עמותה (מתוך רשימה המוצעת לו באתר), ואליה מועברים 20 אחוזים מסכום הרכישה שביצע. ניתן לרכוש יצירות מקור, עבודות צילום, הדפסים דיגיטליים ורפרודוקציות מסדרות מוגבלות וממוספרות. חלק מהיוצרים אינם מיוצגים במקביל בבמה פורמלית נוספת בעולם האמנות והעיצוב, כך שהמיזם משמש אותם כגלריה אלטרנטיבית המקדמת אותם וכערוץ הכנסה נוסף והוגן.

 

חנוכיית אוריגמי בעיצוב סטודיו ארמדילו. צילום: שחר תמיר
חנוכיית אוריגמי בעיצוב סטודיו ארמדילו. צילום: שחר תמיר

 

בית מלאכה – גוטסגנדה חותמות ועוד

גוטסטנדה הוא בית מלאכה לייצור חותמות שפעיל בתל אביב משנת 1921. כיום מיוצרות החותמות על ידי הדור השלישי במשפחה שהקימה את בית המלאכה. חומרים רבים אשר שימשו בעבר לייצור חותמות בשיטה הישנה והמסורתית – אותיות וגלופות פליז, אותיות עץ, גלופות אבץ, ספייסרים לסידור אותיות, חותמות ישנות ותבניות – משמשים היום את בני המשפחה לעיצוב פריטים שונים כמו תכשיטים, פנקסים, מתלים ועוד. המקום קסום ומשלב היסטוריה מרתקת ופריטים עכשוויים. המחירים: 20־490 שקלים

גוטסגנדה חותמות ועוד, מנחם בגין 1 תל אביב, 5609189־03

 

גוטסגנדה חותמות ועוד
גוטסגנדה חותמות ועוד

קולקציה – ג'ונתן אדלר ב־SETI

המעצב ג'ונתן אדלר ((Jonathan Adler, יהודי אמריקאי יליד ניו ג'רזי, החל את דרכו כקדר. את הקולקציה הראשונה שלו השיק ב־Barneys בניו יורק ב־1994. חמש שנים מאוחר יותר התרחב אדלר לתחום הריהוט ופתח את הבוטיק הראשון על שמו במנהטן. כיום מונה המותג ג'ונתן אדלר מעל 25 חנויות ומאות נקודות מכירה ברחבי העולם שבהן אפשר לקנות את הריהוט, השטיחים, כלי השולחן וההגשה, הטקסטיל לבית, התאורה ופריטי הנוי של אדלר. אם גם אתם מעוניינים לשים ידכם על פריט מיוחד של אדלר, תוכלו לעשות זאת בבוטיק SETI אשר בו מוחזקת הקולקציה מלאת ההומור והעשירה בטקסטורות שעיצב.

להשיג בבוטיק SETI, שבזי 25 נווה צדק, 5491396־03

מבזק מקומי - חדשות עיצוב מהארץ

מבזק מקומי - חדשות עיצוב מהארץ

 

פתיחה – מתחם עיצוב

עד כה היו ברשותה של חברת זאוס מעצבים ריהוט ופנים, שתי חנויות – באלוני אבא ובכפר דניאל. לאחרונה הושק מתחם עיצוב חדש בשוק הפשפשים ביפו. המתחם זכה לשם "האוס פלוס" והוא מנוהל על ידי המעצבת אתי אפירגן. המתחם משתרע על פני 220 מ"ר ומוצע בו מגוון רחב של מוצרים לבית – מטבחים ופינות אוכל, ריהוט משלים ופרטי דקורציה וגם מוצרי חשמל למטבח וכלים סניטריים. הקומה התחתונה של המתחם מעוצבת כחלל ביתי. הוא מחולק לחדרים שבהם תוכלו להתרשם משילובים אפשריים מבית היוצר של האוס פלוס.

האוס פלוס, יהודה מרגוזה 44 יפו, 6742911־03

מבזק מקומי - חדשות עיצוב מהארץ

ספר – Bright Bazaar

שילוב צבעים לא צפוי – ומוצלח – אינו דבר פשוט. וויל טיילור (Will Taylor) – אחד הבלוגרים המובילים בתחום עיצוב הפנים והגורו של עולם הצבע – איגד את החומרים שמושכים לבלוג שלו (Bright Bazaar) מעל 400,000 גולשים מדי חודש בספר שכולו חגיגה של צבע. בספר טיילור מציע הדרכה וטיפים לשימוש בצבע בתבונה – בקירות, ברהיטים ובטקסטיל לבית.

הוצאה: Jacqui Small, 192 עמ'. המחיר: 219 שקלים.

להשיג ברשת חנויות צומת ספרים

מבזק מקומי - חדשות עיצוב מהארץ

כלי עבודה – חיים קלים ליוצרים

אם אתם מוצאים את עצמכם לא פעם מלאי השראה וחדוות יצירה אבל מרגישים שחסרים לכם כלים מקצועיים כדי להתחיל לעבוד, זה הזמן להכיר את כלי העבודה הביתיים של המותגים BOSCH ו־DREMEL המיובאים לארץ על ידי חברת לדיקו. בין המוצרים תמצאו את דרמל מולטי טול 4200 – כלי עבודה קומפקטי ועוצמתי המאפשר החלפת אביזרים מהירה לפעולות שונות כמו חיתוך, חריטה, כרסום, השחזה, ליטוש, ניקוי, הברקה ועוד, ובנוסף משמש למגוון עבודות תחזוקה בבית. כלים ומחירים לדוגמה: דרמל מולטי טול 4200, 1,450 שקלים; מלחם/מבער גז של דרמל (מיועד להלחמה, המסה, כיווץ, ציור וצביעה על עץ, חיתוך חם והסרת צבע), 383 שקלים; עט דבק חם נטען של בוש, 299 שקלים.

להשיג ברשתות השיווק ובחנויות מובחרות לכלי עבודה

מבזק מקומי - חדשות עיצוב מהארץ