החיים הם שחור לבן

כל מה שרציתם לדעת על שחור ולבן בעיצוב

88 שיתופים | 132 צפיות

החיים הם לא שחור לבן. כך אומרים לנו בדרך כלל, ובמקרים רבים הקביעה הזו מוכיחה עצמה במציאות השכם והערב. בחיים יש צבעים וגוונים, תחומים "אפורים" ותחומים ססגוניים יותר, ימים ורודים וימים סגריריים. השחור והלבן מהווים ניגוד דרמתי ונועז, בין אם במשחק דמקה, בין אם במערכות לבוש ואם בחללי המגורים השונים – בקירות, ברצפה, ברהיטים ובפריטי האבזור. בכל חלל ניתן ליצור באמצעותם תחושות מגוונות, החל מאווירה אלגנטית עם נגיעה עירונית, וכלה בתחושה קונטרסטית המורכבת מטוהר ותום "לבנים", ומרצינות מסתורית ומתוחכמת אותה מספק השחור.

הלבן הבוהק והמרגיע מהווה רקע אידיאלי וניטרלי לכל עיצוב, בעוד השחור הרציני הוא הניגוד האולטימטיבי המדגיש, מבליט וממסגר חללים ופריטים. ביחד הם האור והצל, המוחצן והמופנם, הקלאסי והמודרני. יוצרים איזון נכון ומעודכן, שיכניס לבית דינאמיות שלא ניתן להתעלם ממנה, אם בעיצוב מודרני-עכשווי, ואם בסגנון המסורתי והרומנטי.



צרעה

צרעה

שחור ולבן: כרטיס ביקור

צבע-לא צבע: שחור ולבן אינם צבעים, שכן הם נמצאים מחוץ לקשת הצבעים (ספקטרום הצבע). הלבן מכיל בתוכו את הצבעים כולם, ולכן הוא מחזיר אור ומשיב בחזרה את כל אורכי הגל – הביטוי הפיסי לכך נראה כאשר קרן אור עוברת דרך מנסרה (פריזמה), וממנה מתפצלת לכל צבעי הקשת. השחור הוא היעדר צבע, זאת אומרת – סופח לתוכו את כל הצבעים ובניגוד גמור ללבן, לא מחזיר צבע או אור.

בהיר וכהה: השחור הוא הצבע הכהה ביותר, וככזה ניתן בעזרתו להכהות כל צבע אחר, ובכך לטשטש את עוצמת הצבע המקורי. לדוגמה, שחור עם אדום הופך בורדו, כלומר, אדום כהה יותר ועז פחות. לעומת זאת, הלבן, כצבע הבהיר ביותר בסקאלה, מבהיר כל צבע וגורם לו להיות עדין ורך יותר. לדוגמה, לבן עם אדום הופך ורוד – גוון מעודן הרבה יותר מהאדום המקורי.

ניגוד מושלם: הניגוד החריף, החזק והדרמתי ביותר בין צבעים מתקיים במערכת היחסים שמקיימים ביניהם השחור והלבן. השילוב ביניהם מהווה ניגוד משלים וקלאסי, היוצר איזון אולטימטיבי ומסעיר.

אפור: בין השחור והלבן, מתמקם לו על הסקאלה הצבע האפור – גוון הביניים הנוצר בדמותם. בגווני הכרום והניקל שלו יכול האפור לשדר מראה בוהק וזוהר, בעוד גווני הבטון והאבן שלו, יוצרים מראה ארצי ומאופק יותר.

גוונים לבנים מוכרים: שלג, פנינה, שנהב, גיר, חלב, עשן, צדפה, תחרה, קרם, פשתן, סיד, אבן בהט, שמנת, מעושן.

גוונים שחורים מוכרים: פחם, דיו, לילה, שוהם, לבה, פיח, עורב.



שעון כרית.<BR>סוהו בר תקשורת" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/562/1562/380×280.jpg?1168902131" />                             </p>
<div>שעון כרית.<BR>סוהו בר תקשורת</div>
</p></div>
<h2>עיצוב שחור, עיצוב לבן</h2>
<p>גווני ביניים של לבן, כמו לבן שבור, כנף ברבור או פורצלן, מתאימים מאוד לצביעת קירות הבית, ויוצרים תחושה מרגיעה, נוחה ושלווה. הסיבה לכך היא שהלבן הוא צבע רפלקטיבי (מחזיר אור), ובאמצעותו ניתן לנצל את התאורה הטבעית והמלאכותית באפקטיביות וליצור בחלל תחושה מרווחת. </p>
<p>לבן הוא הרקע האולטימטיבי לצבעים אחרים – הוא מעניק רקע נקי ורך, המקבל בקלות כל צבע אחר, וגם הלבנים שנמצאים ליד הלבן הקלאסי – צבעי שמנת, מוקה ובז'ים בהירים – מתאימים מאוד ליצירת רקע הולם לפריטים דומיננטיים ובעלי נוכחות.</p>
<p>בדיוק כשם אנו לובשים שחור כדי להיראות רזים יותר, כך הוספת שחור בחלל הבית תגרום לו להיראות קטן יותר, ותצריך תאורה רבה. למרות זאת, בעזרת השחור ניתן "להקטין" את נוכחותם של פריטים ענקיים בבית. למשל, שולחן אוכל גדול במיוחד, ניתן "להקטין" באמצעות צביעתו בגוון וונגה (עץ כמעט שחור), ובכך ליצור אשליה שהוא תופס פחות נפח. </p>
<p>מסגרת תמונה שחורה מבודדת את התמונה מהקיר עליו היא תלויה, ו"מקפיצה" אותה החוצה. </p>
<p>לאווירה אלגנטית, מתוחכמת ומעט מסתורית בחדר המגורים, אין כמו שחור במספר פריטים בולטים, למשל: שטיח גדול וצמרי, אגרטל חרס ענק ורצפה מאריחי צפחה שחורים.</p>
<p>גווני אפור בהירים יכולים להוות תחליף מצוין ללבן ואילו גוונים כהים יותר יהוו חלופה הולמת לשחור. השימוש באפור מתאים מאוד לעיצוב חדשני וניתן ליישמו ברצפה, בקירות וברהיטים שונים בחלל.</p>
<p></p>
<div class= גלאי

גלאי

משחק הצבעים

חדר מגורים בסגנון שנות ה-50 יתקבל מסקלת צבעים של שחור, לבן, טורקיז וורוד בהיר. השחור, הטורקיז והוורוד יכולים להיות משולבים בכל פריטי העזר, והלבן יהווה את המאסה העיקרית על הקירות, הספות והרצפה.

מראה מודרני ומעודכן במטבח, יתקבלו באמצעות גוונים טבעיים וניטרליים – לבן, בז', חול ואפור. לאלו הוסיפו נגיעה ייחודית עם אלמנט בעל אפקט יוקרתי ומנוגד, כמו נברשת קריסטל שתפיץ בחלל אור יקרות.

לקבלת מראה שנות ה-50, רצפו את הרצפה באריחים בצבעי שחור ולבן לסירוגין, כך שייווצר לוח דמקה ענק. מתאים במטבח, או בכל חלל שמתרחשת בו פעילות דינאמית.

מראה נקי ומרווח בחדר הרחצה יתקבל באמצעות שילוב בין שחור ולבן בלבד, שייצור תחושה קלאסית מוקפדת.

ליצירת תחושה אורבנית ונוצצת, הוסיפו לצדו של הלבן במטבח, גוונים עדינים וקרירים בכחול, ירוק ואפור. חומרים כמו נירוסטה, אלומיניום וזכוכית ישלימו את המראה המתוחכם.

לאפקט עדכני וצעיר ברוח הרטרו, כסו קיר אחד בסלון בטפט או בד ריפוד בדוגמאות גרפיות משובבות של שחור ולבן, ושלבו עם צבעים נוספים ועזים כמו אדום, צהוב או כסף.

קירות לבנים, רצפה אפורה ורהיטים בקו נקי בשחור או בלבן עם שלד מתכת עדין, ייצרו בחלל המגורים מראה מודרני ואלגנטי.

למראה רך וחמים אפשר לשלב אלמנטים שונים באפור, לבן ושחור עם גווני עץ טבעיים. למראה אלגנטי קצת יותר הוסיפו בדי ריפוד או וילונות מפוספסים, מסגרות עץ מצופות לכה שחורה ופריטים מוזהבים או כסופים.

מתוך: נישה

לעשיית מנוי, לקבלת מגזין מתנה