הכן גינתך לחורף

איך תוכלו להגן על הצמחים והטפטפות שלכם בחורף?

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם  

הטמפרטורות צונחות והגשמים מתחזקים, וזה בדיוק הזמן להכין את הגינה לקראת החורף. בכדי שתוכלו לשמר את מצב הגינה ולמנוע נזקים הנגרמים מהקור, חיים מור יוסף מרשת "רוזנפלד עשה זאת בעצמך" ממליץ על מספר דרכים להכנת הגינה לקראת החורף.

אחזקת הדשא – יש לכסח את הדשא גבוה יותר מאשר בקיץ, על מנת שהקרה לא תפגע בו. יש לאוורר את אדמת הדשא בעזרת מאווררת או קלשון, כדי שמים יחלחלו פנימה בקלות ולא יצטברו לשלולית, וכן כדי לאפשר לשורשים להעמיק בקלות רבה יותר בקיץ. רצוי לכסות את הדשא בשכבת אדמת חמרה דקה, על מנת לחמם את השורשים, ולדשן בדשן חורפי, המאפשר שחרור מבוקר של הדשן לאורך זמן ושליטה על קצב הפעולה. כמו כן, מומלץ להשתמש בדשן גרגירי ולא נוזלי, מכיוון שהוא פחות נסחף עם זרמי הגשמים.

זיבול ודישון הגינה – את הגינה מומלץ לזבל בהומוס או בקומפוסט (כדי לשמור על טמפרטורת הקרקע מהקרה). לחילופין, ניתן להשתמש בדשנים המתאימים לחורף, כמו דשן ירוק, דשן חורפי ואקוגן.



בחורף הרחיקו צמחים מהמזגן, הוא עלול לייבש אותם (צילום: Photos to go)

בחורף הרחיקו צמחים מהמזגן, הוא עלול לייבש אותם (צילום: Photos to go)

פקעות העונה – להעשרת מראה הגינה מומלץ לטמון פקעות מהעונה הנוכחית: רקפות, כלניות, צבעונים, נרקיסים ועוד. את הפקעות מומלץ לשמור במגירת קירור (ולא בהקפאה, כפי שרבים טועים לחשוב) כשלושה שבועות לפני השתילה.

אחזקת מערכות השקיה – התקינו מסנן בראש מערכת ההשקיה, על מנת למנוע הצטברות חול ואבנית בקרבת המתזים והממטירים. בימי החורף החמים יותר יש לפתוח את מערכת ההשקיה כדי לשמור על תקינות הממטירים והמתזים. הרטבת הגומיות והקפיץ שומרת על גמישותם. עשו זאת בתדירות של שבועיים-שלושה.

גיזום עצים – מומלץ לגזום עצים כצעד בטיחותי: רוחות חזקות עשויות למוטט ענפים. אחרי הגיזום מומלץ למרוח האזור הגזום במשחת עצים. כך השטח הגזום הופך לעמיד יותר בפני לרקבון.

גיזום ורדים – מומלץ לבצע גיזום בינואר, כדי שעד חודש מרץ הורדים יתפתחו בצורה המרשימה ביותר. מומלץ לגזום ורדים לפני החורף מכיוון שהם נכנסים ל"תרדמת חורף". הגיזום ישמור את כוחות הצמח לגדילה מחודשת באביב. את הגיזום יש לעשות כ- 30 ס"מ מפני הקרקע ולחתוך באלכסון כלפי חוץ, כך שמים לא יקוו באמצע הצמח אלא יזרמו מצדדיו.

הגנה על צמחים עדינים וקקטוסים מפני גשם כבד וברד – יש לבנות מעין חממה קטנה מניילון וקשתות מתכת. כשאין גשם/ברד מומלץ לפתוח את הניילון לאוורור.

צמחים בבית – יש להרחיק את הצמחים מאוורור ישיר של המזגן, שבחורף עשוי לייבש אותם. מומלץ לשים את הצמחים שזקוקים לאור ליד החלונות, כדי שיספגו מקסימום אור שמש.

הכתבות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter ובפייסבוק