טיפים לרכישת טלוויזיה

טיפים יעילים לרכישת טלוויזיה

88 שיתופים | 132 צפיות

הסתובבו בחנויות, בחנו מגוון דגמים ואפשרויות, ואז הגדירו לעצמכם את התכונות שחשוב לכם שיהיו בטלוויזיה שלכם. האם חשוב לכם שתהיה נוחה להפעלה? שתהיה תמונה טובה? שתהיה אפשרות לראות תמונה בתוך תמונה? האם אתם מעוניינים בחיבור לרמקולים חיצוניים וכד'. כל תכונה נוספת מעלה את מחיר הרכישה, לכן מוטב שתחליטו מראש על סדר עדיפויות.

העדיפו מכשיר עם מסך שחור, שטוח ומרובע. הצבע השחור בולע את התאורה החיצונית ושטיחות המסך מבטלת את החזר אור החדר בטלוויזיה, כך יש ניצול מרבי של עוצמת ההארה של המסך. כמו כן, הצורה המרובעת מקטינה באופן משמעותי את עיוות התמונה בצדי המסך.

באמצעות תמונת המסך המופיעה בסוף יום השידורים (זו עם צליל הביפ הארוך במסך עליו מופיע העיגול המחולק לריבועים), ניתן לבחון את איכות הטלוויזיה בשלושה משתנים: קונטרסטיות, הפרדה בין צבעים ורמת הפרטים בתמונה (רזולוציה):

קונטרסטיות: ככל שרמת הניגוד בין הריבוע השחור לריבוע הלבן גבוהה יותר, הקונטרסט מובהק יותר והתמונה מדויקת יותר.

הפרדה בין צבעים: בתמונת המבחן יש שלושה ריבועים צבעוניים: אדום, ירוק וכחול (RGB ). אם אין חפיפה בין הריבועים שיוצרת צבע נוסף, סימן שההפרדה בין הצבעים טובה וניתן לצפות לתמונה קרובה יותר לזו שצולמה במקור.

רזולוציה: בתמונת המבחן יש פסים דקים בצבעי שחור ולבן. ריבוי פסים כאלו מעיד על רמת פרטים גבוהה בתמונה. כלומר, תוכלו לראות בתמונה יותר פרטים שצולמו במקור.

13.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)